Kirjoittaja Aihe: Sytytysennakko V65 ?  (Luettu 3244 kertaa)

Skunk73

  • Viestejä: 83
Sytytysennakko V65 ?
« : Toukokuu 10, 2011, 21:51:39 ip »
Paljonko kannattaa laittaa? Ohjekirja hukassa eikä netistä tahdo löytyä tietoo..

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #1 : Toukokuu 10, 2011, 22:07:22 ip »
Seittämän (7) on perusennakko, automaatti säätää siihen 26 lisää. Tämä kirjan mukaan.
10-12 astetta olisi paremmin alueella. Tätä tuli harjoiteltua 750cc koneella viime kesänä..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #2 : Toukokuu 10, 2011, 22:54:50 ip »
Samansuuntaisilla tiedoilla täällä.

V65 (neliventtiilinen/sylinteri) perusennakko 10 astetta, automaattiennakko 25 astetta.

V65 (kaksi venttiiliä/sylinteri) Motoplat sytytyksellä perus. 7 astetta, autom. n.30 astetta.
Digiplex -sytkällä perusennakko 8 astetta.

Millainen sytytys on käytössä nyt?
Onko keskipakosäädin ja kärjet, jokin välimuoto vai täysin sähköinen vaiko peräti digitaalisytkä?

mm

Skunk73

  • Viestejä: 83
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #3 : Toukokuu 10, 2011, 23:08:07 ip »
Sytytys on tuo  Newtronicin optronic infrapuna anturilla.Mistä aikasemmin kyselin.Parsin sen kasaan odotellessa dynatekin S5-1:stä joka tulikin tänään postissa.Taidot kun eivät riitä heittämään paikalleen ennenkuin saan apua niin täytyy ajella vanhalla ;D ennakoksi laitettiin 10 astetta ja ihan ok tuntui toimivan. Ainoa mitä huomasin niin veto/teho oli hieman hukassa 3000-5000 kierrosalueella.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #4 : Toukokuu 11, 2011, 07:47:00 ap »
Jos sytty toimii oikein, sulla on ongelmia soppapuolella. Kokeile ensin neulaa ylös, jos ei auta niin isompaa suutinta. Onhan kaasarit putsattu huolella?
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Skunk73

  • Viestejä: 83
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #5 : Toukokuu 11, 2011, 20:13:43 ip »
Tuli vaan mieleen että vauhtipyörää tutkiessa löysin 2 merkintää mitkä edellinen omistaja on tehnyt.Laitetaanko merkit yleensä nolla kohtaan vai miten yleensä merkitään?.Eli voiko olla niin että sytytys ennakkoni on tällä hetkellä tasan nolla eikä 10?

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #6 : Toukokuu 11, 2011, 21:29:21 ip »
Jos olet epävarma niistä vauhtipyörän merkeistä voit tehdä seuraavasti: Kierrä oikean sylinterin mäntä yläkuolokohtaan siten että molemmat venttiilit ovat kiinni. Silloin pitäisi vauhtipyörässä olla merkki keskellä tarkistusreikää ja mahdollisesti merkintä D. Laturin koppa auki ja akselin päähän kiinnitetään astelevy ja lohkoon viisari joka näyttää nollaa. Kierretään moottoria vasten pyörimissuuntaa riittävästi ja sitten takaisinpäin niin että viisari näyttää haluttua ennakkolukemaa ja asetetaan optisen sytytyksen pyörijä nokka-akselin päähän siten että se on juuri katkaisemassa valonsäteen. Tai kuten asennusohjeessa sanotaan.

Voi olla mahdollista että jossain vaiheessa vauhtipyörä on asennettu väärin ja merkit ovat "hukassa". Silloin pitää hakea ykk esimerkiksi heittokellolla mittaamalla tulpan reiästä.

Ohje koskee pikkulohkoja. Periaatteessa isolohkon homma on samanlainen mutta sytkälaitteet on eri paikassa.

mistofeles

  • Viestejä: 4
Vs: Sytytysennakko V65 ?
« Vastaus #7 : Toukokuu 18, 2011, 00:05:52 ap »
Paljonko kannattaa laittaa? Ohjekirja hukassa eikä netistä tahdo löytyä tietoo..

Pistin itse rakentelemani sytkäpöntön kirjavireeseen 7 astetta koneen seisoessa. Kone on siis V65C -86.
Tyhjäkäynnillä kone soikin nätisti. Siitä kun nosti kierroksia, se ravasi kuin viisijalkainen hevonen eikä nostanut kierroksia.
Viritin säädöt sävelkorvalla ja laite alkoi toimia paljon mukavammin isommilla kierroksilla. Paitsi että 2000 rpm:ssä on nelistyskohtaus, tekipä mitä tahansa.
Mitä todennäköisemmin vika on keskipakoissäätimessä, joka on parhaat päivänsä nähnyt jo Koiviston aikoihin.
Ei tuohon kauaa menisi, kun rakentelisi oman prosessoriohjaimen, mutta just nyt on muitakin kiireitä. Laitteen idean kirjasin labrakirjaan ja työnsin sivuun, jotta asiaan voi palata myöhemmin.

Tuo kasaamani sytkäboksi on osoittautunut todella onnistuneeksi. Sytytyksen keskinäiset kulmat ovat taatusti kohdallaan, eikä pyörä pahemmin ravista. Esimerkiksi BMW:n uusissa boxereissa varsin yleinen ravistelu johtuu uskoakseni joko ruiskun tai sytkän epäsymmetrisestä ajoituksesta.

http://ptm2.cc.utu.fi/~ptmusta/kuvat/MP/Technics/Ignition/