Paljonko kannattaa laittaa? Ohjekirja hukassa eikä netistä tahdo löytyä tietoo..
Pistin itse rakentelemani sytkäpöntön kirjavireeseen 7 astetta koneen seisoessa. Kone on siis V65C -86.
Tyhjäkäynnillä kone soikin nätisti. Siitä kun nosti kierroksia, se ravasi kuin viisijalkainen hevonen eikä nostanut kierroksia.
Viritin säädöt sävelkorvalla ja laite alkoi toimia paljon mukavammin isommilla kierroksilla. Paitsi että 2000 rpm:ssä on nelistyskohtaus, tekipä mitä tahansa.
Mitä todennäköisemmin vika on keskipakoissäätimessä, joka on parhaat päivänsä nähnyt jo Koiviston aikoihin.
Ei tuohon kauaa menisi, kun rakentelisi oman prosessoriohjaimen, mutta just nyt on muitakin kiireitä. Laitteen idean kirjasin labrakirjaan ja työnsin sivuun, jotta asiaan voi palata myöhemmin.
Tuo kasaamani sytkäboksi on osoittautunut todella onnistuneeksi. Sytytyksen keskinäiset kulmat ovat taatusti kohdallaan, eikä pyörä pahemmin ravista. Esimerkiksi BMW:n uusissa boxereissa varsin yleinen ravistelu johtuu uskoakseni joko ruiskun tai sytkän epäsymmetrisestä ajoituksesta.
http://ptm2.cc.utu.fi/~ptmusta/kuvat/MP/Technics/Ignition/