Pitäisi vaihtaa V11:een renkaat. Piikkiössä myydään Pirelliä ja Metzeleriä, Pirellin ST Angelit suosituksessa (esim. uuden Norgen ensiasennusrenkaat).
Duellin sivuilla (Pirellin ja Metzelerin maahantuoja) viitataan Motorrad -testivoittoon ja hehkutetaan kovasti Pirellin Diablo Rosso II:ta (Pirellin sivuilla "for every day roads" - ei siis mikään ratarengas valmistajan mukaan). Laitan tähän lyhennelmän:
Motorrad 11 / 13.5.2011
Sport
1A. Bridgestone BT 016 Pro, 262p ("ennen kaikkea arkikäyttöön")
1B Pirelli Diablo Rosso II, 262 p ("huippustabiili radalla, urheilulliseen maantiesurffailuun kuivalla, urheilulliselle kuljettajalle Rosso II on myös maantiellä ykkösvalinta")
2A. Michelin Power Pure D, 258 p
2B. Dunlop Sportsmart, 258 p
“Kaksi testivoittajaa, joiden konsepti ei voisi olla erilaisempi. Bridgestone laskee ennen kaikkea uudella BT 16 renkaallaan tasapainoisuuden varaan ominaisuuksillaan rata, maantie ja sade. Ennen kaikkea sen ensiluokkaiset tulokset märällä asfaltilla nostavat sen sijalle yksi. Samoille pisteille kuin Pirelli Diablo Rosso II, joka on mitoitettu selkeästi tehokkaitten sporttipyörien askellukseen ja joka ei petä rajussa käytössä. Dunlop Sportsmart ei pystynyt toistamaan enää edellisvuoden voittoaan.”
Touring
1. Dunlop Roadsmart, 216 p
2. Michelin Pilot Road 3, 213 p
3A. Metzeler Z8 Interact, 211 p
3B. Continental Road Attack 2, 211 p
“Voitto parhaan Tour de France tradition mukaan: kyse ei ole pelkästään yksittäisten etappien voitoista, voitoon riittää myös se kun ajaa mahdollisimman tasaisesti kärkijoukon mukana. Näin ajateltuna voi suositella Dunlop Roadsmartia yleisesti tasapainoisena ja tasalaatuisena renkaana sekä aurinkoisille lenkeille että sateelle. Molemmat uutuudet tämänvuotisessa testissä, Michelin Pilot Road 3 ja Metzeler Z8 Interact eivät tuo esiin sporttisia etujaan täysin. Michelin näyttää tosin märällä lyömättömältä mutta tuntuu ihanteellisissa tieolosuhteissa epävarmalta. Continentalin Road Attack 2 pysyy edelleen erinomaisena maantierenkaana.
Saksassa kun on yli 1000 V11:tä rekisterissä, katselin mitä v11sport.de -foorumilla kirjoitellaan (Bridgestone BT20 usein näissä ensiasennusrenkaana):
"
Pirelli Angel ST, ei hyviä kokemuksia, vaihdan Metzeler Roadtec Z6:een. Z6 käytössä, tyytyväinen kunnes vaihdoin Angel ST:hen. Mikä uskomaton ero ! Pyörä kulkee paljon pyöreämmin mutkissa ja takarengas kesti 1000 km enemmän. Bridgestone BT20:llä on peli pakotettava kurviin, Angel ST:llä se käy helposti ja pyörä pysyy vakaasti kallistuksessaan. Michelin Pilot Road 2 - kulkee ilman voimankäyttöä säännönmukaisesti kurviin, pitää kallistuksen vakaasti. Z6:sta poiketen menee kurviin vähän helpommin ja pysyy paljon stabiilimpana. Seuraavat on Michelin Pilot Powerit. Vannon Pirelli Diablo Stradan nimiin. Pilot Powerit, märkä, kuiva, kuuma, kylmä – ihan sama. Pirelli Diablo Strada – eirinomainen rengas. Michelin Pilot Road 2 CT, hyvä käsiteltäyys ja nöyrempi mutkissa verrattuna BT20:een.
"
=> Ota nyt sitten näistä selvää ja tee viisas päätös (kun ei ole omaa kokemusta riittävästi) - yks tykkää äidistä ja toinen tyttärestä...