Taas aloitteleva motoristi on sormi suussa. Vihdoin pääsin talviharrasteista pyörän pariin. Rupesin tuossa tänään asentelemaan aiemmin tilaamaani Silent-Hektikkiä Le Mans IV:hen. Ongelmia tuli heti alkuun.

Asennusohjeen kuvissa näyttäisi Hall-anturin kiinnitysruuvit olevan upotettuina anturiin. Minun anturissani ei ole mitään upotuksia ja näyttäisi, etteivät roottorin sakarat pääse millään fakiirin eleellä pyörimään 0.5-0.7mm etäisyydellä itse anturista (kts. kuva liitteenä).
Onko S-H siis puolivalmiste ja mun pitää itse porata anturiin upotukset ruuveille?
Toinen asia, mikä mietityttää on asennusohjeen höpöttely Boshin laturin magneettisesta napaisuudesta. Saksaksi ohjeistetaan: "Mit einem Kompass kann die Polung auch überprüfen werden. Bei
eingeschalteter Zündung wird der süd-pol des Kompasses durch den an den Schleifringen befindlichen nord-pol des LiMa-rotors angezogen". Kokeilin laittaa koneeseen sytytysvirrat päälle ja eikö ollu mulla just toisin päin - veti puoleensa kompassin pohjoisneulaa. Toisaalta, aiemmin samassa ohjeessa sanotaan "Sie sollten das Zündsystem zunächst normal in Betrieb nehmen, den der Rotor mit nichtmagnetischen Kern filtert 99% aller Probleme aus." Eli itse tulkkasin huonolla saksalla, että kannattaa ensin vain asentaa ja katsoa tuleeko magneettinapaisuuden kanssa ongelmia.
Onkos kokeneilla S-H:n asentajilla vinkkejä? Otanko aamulla ensimmäisenä porakoneen käteen ja upotan tuon ruuvinkannan vai miten???