Bilteman siniset on kestäneet tasan yhden ajokauden.
Sepä hyvä sillä ei ole enää paljon ajokautta jäljellä. Edellisen viestin jälkeen kävin irrottamassa laturin johdot ja laittamassa maajohdon akkuun kiinni sekä akkutelineen kannen paikoilleen ja ajoin tallin pihassa kahdeksikkoa. Hyvin lähti viimevuoden heinäkuussa ostetulla bensalla käyntiin. Jahka tää kuumakausi on ohi niin otan Brevan ajoon.
Olisi se viimevuotinen Euroglobekin kai jotenkuten startannut mutta vien ongelmajätekeräykseen muiden ex-akkujen ohessa. Ei enää happoakkuja. Tämäkin oli hieman kantensa raosta pukannut happoa vaikka päällä lukee että sealed. On jotenkin varmempi olo kun on uusi akku pyörässä joka ei vuoda.
Tuskin akut huonontuneet ovat. Halpa-akut ovat halpoja eivätkä kaikki yksilöt ole hyviä ja ne hyvätkin vain keskinkertaisia. Kalliimmat voivat kestää pitempään.
Nämä uudenaikaiset digitaalipyörät syövät akkua koko ajan jos ei ota maajohtoa irti: kaikenlaista muistipiiriä ja ajonestoa on päällä vaikka virta-avain olisi taskussa. Se kuluttaa akun salakavalasti ajan kanssa. Jos taas ottaa johdot irti niin sen jälkeen on tripit nollaantuneita ja ajotietokoneen asetukset pielessä.
Vanhoissa tallin perällä olevissa Californioissa ja Centaurossa nämä halpisakutkin kestää vuosikausia jos saa hyvän yksilön. Centaurossa oli sama akku yli kymmenen vuotta ja on vieläkin mutta pitää ladata jos aikoo koittaa käynnistystä. Vanha tai viallinen akku voi käydä latausjärjestelmän päälle.
Noin yleensä kaikista akuista voi sanoa että ne tykkää käytöstä. Kaikenlainen käyttämättömyys taas kuluttaa niitä.