Kirjoittaja Aihe: Nahkahousut lepattaa - pusero ahdas?  (Luettu 11192 kertaa)

Norgearska

• Vieras
Nahkahousut lepattaa - pusero ahdas?
« : Maaliskuu 17, 2011, 00:57:58 ap »
Vähän kevennystä lumia sulatellessa..

Hankin pari vuotta sitten nahkaisen ajoasun..
Housut oli pakko ottaa numeroa suuremmat, kun vetoketju ei mennyt vyötäröstä kiinni  ???

Onko tämä Tekniikkapalstan vai Asiaa/asianvierestäpalstan alaisuuteen kuuluvaa, niin arvoin lähinnä nesteen hallitsevasta osuudesta johtaen asian kuuluvan tänne.
https://picasaweb.google.com/arskas2/34KgLuitaNeljaAmparillistaVetta15KgRasvaaJaLoput66KgPelkkaaLihasmassaa#5582161507256030226

Nyt tilanne on otsikon mukainen  :o

No, miksi näin on päässyt käymään?

Johtuneeko tuo siitä, että olen harrastanut vuoden aikoihin sopivaa liikuntaa ja käynyt kolme kertaa viikossa 50 km:n päässä salilla (vuodessa yli 14.000 km pelkästään salireissuja) Jos tiet ovat olleet kuivia ja lämpöä yli 6-7 astetta, niin tietysti välimatkat mopolla myös Jämin hiihtoputkeen, silloin kun ulkona ei ole lunta..

Sain muuten ohjeen ryypätä enemmän  ;D
Vettä pitäisi juoda yli kaksi litraa vuorokaudessa, koska olen vähän kuiva tyyppi  ::) Katso testi..

Minun ei ole tarvinnut koskaan harkita jalat edellä ajettavaa mopoa, jossa istutaan sattuneesta syystä takakenossa - nyt taitaisin taipua kyykkypyöräänkin  8)

Älköön kukaan loukkaantuko, mutta kyllä itsestään kannattaa pitää huolta ja koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa, jos ette usko, niin katsokaa mitä eläkevuosina olen saanut aikaan  ;)

https://picasaweb.google.com/arskas2/Arska70V#5584819706025540914

Kai muistatte vielä, että tämä on kevennystä  ;D

MattiV

Vs: Nahkahousut lepattaa - pusero ahdas?
« Vastaus #1 : Maaliskuu 17, 2011, 02:29:45 ap »
Eikös tuo pyykkilauta ala olla historiaa. PESUPALLO ON NYKYAIKAA ;D
Vannapii gutsisti
Huono tie, parempi mieli

TunturiTT

« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2011, 07:40:24 ap »
Mulla on tuo vastaava mittaus ensi viikolla (muistaakseni). Jännä nähdä miten paljon on talia varressa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

jjp

Nothing is impossible for the man who doesn't have to do it himself.
A. H. Weiler

Reima

• Vieras
« Vastaus #4 : Maaliskuu 17, 2011, 12:53:17 ip »
Arskaa puhuu asiaa, vaikka pilke silmäkulmassa.

Kyllä minullakin tulisi kalliiksi hankkia uudet nahka-ajohousut vajaa pari vuotta sitten lomareissulta Portugalista hankkimieni tilalle - ne housut sinällään oli hyvin edulliset, mutta... :D

Ja asiaa, miten saada entisestä atletista nykyisestä kotletista taas takaisin atletti.... ???

Arskan esimerkin pitäisi rohkaista ja kannustaa kaikkia meitä mukavuutta rakastavia, laiskuuteen taipuvaisia, hyvästä ruuasta ja juomasta nauttivia sohvaperunoita enemmän tekoihin kuin puheisiin oman kunnon ja terveyden vaalimiseen - se vaatii vähän ensin vaivannäköä ja hikeä, mutta se takuulla palkitsee  ;D

Dogadakin voi niinkuin Andy McCoy - vodaa... ;D

Eilenkin oli mahtava olo oman kylän kuntosalin Let's Go Centerin tunnin kuntosession ja kotisaunan jälkeen...ja eikä siinä vielä kaikki...kreivitärkin tykkää uudistuneesta tyylistä  ;D ;)

Ehdotan, että tästä aiheesta tehtäisiin porukalla talkoot ja tavoitteet kukin omien voimien, kykyjen ja halujen mukaan!
Kokemuksia voisi vaihtaa tällä foorumilla tai Facebookissa ihan miten vaan.

-Reima-

« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2011, 14:06:00 ip kirjoittanut Reima »

Norgearska

• Vieras
« Vastaus #5 : Maaliskuu 17, 2011, 13:01:27 ip »
Tiedän, että minulla on hyvät vatsalihakset, vaikka ne ovat vielä rasvakerroksen peitossa, jos joku oli ne näkevinään  ???

Karppaukseen olen vähitellen siirtynyt ja lisännyt proteiineja sekä hyviä rasvoja - paino ei enää laske, mutta vyötärö- ja vatsan sisäinen rasva vähenee..
Voitte uskoa ettei 70-kymppinen pysty yhtä nopeisiin kehonkoostumusmuutoksiin kuin 20-kymppinen  :'(

Ohessa kuvia satunnaisista eväistä. Otin itselleni muistutukseksi uudesta lautasmallista, koska en ole aiemmin ollut "pupuruuan" ystävä:
https://picasaweb.google.com/arskas2/EntisenGrilliyrittajanNykyinenMakkarapannu#5517555195597231586

t.arska

Lisää vaatimatonta  ;D  infoa kotisivulla..

motomatti

« Vastaus #6 : Maaliskuu 18, 2011, 10:09:37 ap »
Tuoksahtaa kuntopiirin perustamiselta.

Tuo Arskan makkarapannuillallinen sinänsä on varmaan aivan hyvä ja terveellinen ruoka mutta meikäläiseltä jäisi varmasti syömättä koska se aiheuttaisi välittömän pahoinvoinnin.

Kerron ruoka- ja juomatarinan: Joskus kauan sitten kun Kiilopäällä oli ekan (ehkä -91) kerran Kontioralli, minäkin sinne moottoripyöräilin. Niihin aikoihin työllisyystilanteeni oli hieman heikko ja rahatilanne siten myös.
Koska niin pitkällä matkalla menee polttoaineeseen suhteellisen suuri osuus, varoista jäi ravintopuolelle vain minimitarpeen mukainen osuus. Jonkinnäköinen alkoholijuoma, tietenkin, on välttämättömyys. Pullo Kossua. Kokoontumisajomaksuunhan sisältyisi joukkoruokinta mutta se ei kata koko viikonlopun energiatarvetta joten Vikkulan poistomyyntimarketin tarjous säilykkeistä oli kohdallaan. Viisi purkkia ananasviipaleita, viisi purkkia tonnikalaa, molemmissa viimeinen myyntipäivä menossa, yhteensä kymmenen markkaa! Lisäksi ruisleipäviipaleita.

Perjantai meni varmaan aika nestemäisesti ja väsymyskin oli, myöhään saavuttuani, vienyt parhaan terän olemuksesta. Aamusella kossuryypyllä ja muutamalla kaverien tarjoamalla oluella päivä lähti etenemään tyypilliseen kokoontumisajotyyliin rypien. Joukkoruokailussa kävin mutta myöhemmin yöllä, jo sunnuntain puolella, alkoi tulla hiuko ja availin sivulaukkuja ja löysin sieltä nuo mukavasti sivulaukkulämpimät säilykkeet ja jo muutaman päivän ikääntyneet ruisviipaleet.

Purkki ananasta ja tonnikalaa auki ja tonnikalaa leivän päälle, koristeeksi ananasviipale. Pari ruispalaa meni alas ja päälle vielä huikka Kossua. Tuloksen voi arvata: Vatsa nurin pohjia myöden ja tosi paha olo. Siinä tuli joukkoruokinnan jäämistöt ja ananaskossutonnikalaruisleipämoussea nestemäisenä vaivaiskoivikkoon! Ja kotimatkalla vielä syttyi Larion öljynpainevalo jossain Ylivieskan ja Kaustisen välillä. Ei ollut helteessä helppoa. Siinä vaiheessa loput tonnikalat ja ananakset lentelivät lakeuksille. Kauas.

Yli kahdenkymmenen vuoden jälkeen pystyn syömään jo ananasta pelkästään ja pizzan päälläkin joten kuten mikäli ei ole kysymys tonnikalapizzasta. Säilyketonnikalaa en pysty edelleenkään edes haistelemaan yökkäilemättä. Kossu menee sinällään mutta jos jollakulla on ananasmehulla blandattua viinaa eväissään niin turha on tulla tarjoamaan! En huoli!

Tonnikalakossua ei toistaiseksi kukaan olekaan tarjonnut.

Onko muilla ruoka-aineallergioita?

mm

Da Bomba Franconi

« Vastaus #7 : Maaliskuu 18, 2011, 13:02:14 ip »
...ja metabolinen ikä oli 55! Tarkoittaa kropan ikää eli 15 vähemmän kuin Arskan maallinen ikä.
Mieli lienee edelleen kuin 15 vuotiaana? Vai kui...  ;) ;D ;D

Eli onnea.
Otan tavoitteekseni.

-b-

Rauno

« Vastaus #8 : Maaliskuu 18, 2011, 13:37:21 ip »
Pitäs tehä eläinrääkkäysilmoitus, olet alistanut kissankin latkimaan rasvatonta maitoa (ks. kuva 8.)  ;D

Norgearska

• Vieras
« Vastaus #9 : Maaliskuu 18, 2011, 16:24:01 ip »
Entisenä grilli- ja kahvilayrittäjänä osaan tehdä maittavia aterioita myös terveellisistä raaka-aineista! Huuhaata tai ei, mutta käytän aika paljon luomua.
JA TÄTTÄRÄÄ - KERRAN VIIKOSSA VOIN SYÖDÄ IHAN MITÄ VAAN JA MITEN PALJON VAAN - KAKKUKAHVIT JA JÄLKIRUUAT JA VAIKKA KAKSIN KÄSIN SUKLAATA!! 
Eli oksenna ihan vapaasti mun arkiaterioille  ;D  8)

Viinan ja kaljan kanssa en läträä. Yritin kannustaa alkoholisoitunutta yrittäjäpuolisoani lopettamalla kohtuullisenkin juomiseni (kori viikossa) ja ylenmääräisen polttamisen (kolme askia päivässä). Ei mahtanut kai geeneilleen mitään - neljästä tasavertaisesta kuolinsyystä yksi oli tupakointi ja toinen alkoholi! Meillä oli lyömätön työnjako yrittämisessä. Hän oli se fiksumpi, markkinointiin erikoistunut osapuoli. Viimeisten 10 vuoden yrittämisen aikoina alkoi pitää ommoo lommoo muutamasta viikosta, muutamiin kuukausiin.. Toimin omaishoitajana 16-tuntisten työpäivien välissä ja ohella.
Olin aikoinani luvannut vanhalle papille tukea siippaani myös vastamäessä - jumankauta kun tykkäsin siitä ihmisestä!

Olishan se tietysti miehekästä herätä tupakalle jostain puskasta motoristiviikonlopun lauantaiaamuna ja selvitellä kenen eiliset makkarat on kenenkin rinnuksilla..
En halua edes muistaa, mitä kaikkea tapahtui 80-luvulla Helsingin yökerhoissa. Joskus talviyönä voitin tappelun, koska kaverilla oli liukkaammat kengät - aina kaatui itse kun löi - porukat hurras kun luulivat minun lyöneen  ;D

Siitä kehonkoostumustestistä - olin kuukautta vaille 71v eli 16 vuotta pyöreästi ikäistään nuoremmassa kunnossa, jos sillä nyt on mitään merkitystä, koska voin halkaista pääni, kun huomenna liukastun? Paitsi, että liikuntaharrastukset ja salilla käynti parantavat tasapainoa ja ketteryyttä immeisen ikääntyessä!  8)

Sinä, joka ärsyynnyt tästä tekstistä - ärsyynny keskenäs  ;D

Joukossamme on ihmisiä, jotka miettivät mikseivät ole saaneet itseään niskasta kiinni ja alkaneet nauttia elämästään ja hyvästä harrastuksesta ilman puskista heräämistä ja kumppanin etsimistä jostain teltasta.. Kärjistys - ei perustu mihinkään eikä keneenkään!

Mitään en kadu, mutta kaikesta en voi olla ylpeä..

Olen tuonut itseni julki, riisunut itseni alasti ihan konkreettisesti, innostaakseni foorumilaisia miettimään loppuelämänsä elämänlaatua  :o  ???  :'(  8)  ;D  ::)
valitse noista  ;)

ELÄN PARASTA AIKAA
        ELÄMÄNI PARASTA AIKAA  8)

motoesa

• Vieras
« Vastaus #10 : Maaliskuu 19, 2011, 07:46:10 ap »
Mukavaa lukea tota Norgearskan juttua, ja semppiä vaan. Itse lopetin tupakan kertaheitolla n. 8v takasin 35 vuoden polttamisen jälkeen, ja viinan melkein kokonaan n.5v takasin, Ja nyt painon pudotus käynnissä, on jo lähtenyt n.7kg ja tarkoitus on saada toinen mokoma vielä pois. Mulla toi painon pudotus lähti siitä kun paikat yksinkertaisesti ei enää kestä. On uskomaton tunne jo tosta 7 kilosta, pääsen jopa kiipemään työkoneeseeni kevyesti, ja pikkukävelykään ei hengästytä heti. Saapi keväällä nähdä josko pääsee myös Norgen selkään kepeämmin :D

Ekku

« Vastaus #11 : Maaliskuu 20, 2011, 11:03:26 ap »
ei ole lähtenyt kuin 3 kiloa ekalla viikolla. Eihän se paljon ole, mutta jospa tahti säilyy samanlaisena, niin eiköhän sitä nahkapuku päälle mahdu ja syksyllä voipi olla jopa kohtuullisissa painolukemissa.

Jukka Laine

• Administrator
  • Kotirintamamotoristi
« Vastaus #12 : Maaliskuu 20, 2011, 12:02:00 ip »
Hyvä meininki äijillä! Mielummin loivempaa laskua ja tasaseen ku kerralla isosti. Kylläpä tuo pysyvämpi painon pudotus taitaa perustua elämäntapamuutokseen elikkä on jatkuva prosessi enempi ku kertaluontonen projekti.
Jokainen hukattu kilo on lisää tehopainosuhteeseen! Tsemppiä!
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Norgearska

• Vieras
« Vastaus #13 : Maaliskuu 20, 2011, 12:38:30 ip »
Joku tolkku!

Perustamatta mihinkään tutkimukseen, oletan meidän foorumilaisten keskipainoksi
89,46 kg..
Riippuen varren pituudesta arvio on joko reilusti ylä- tai alakanttiin henk.koht. otettuna.
So what?
Laihdutappa alkuun varovasti vaikka 3 kg viikossa ja jatkat syksyyn asti (huhti-syyskuu), niin lähimmäisesi kuljettaa sinua tapaamisiin 17,46 kg painavassa muovikassissa, jossa somasti kilisee luut, ryppynen nahka ja kuivatun luumun näköiset kivikovat pallit  :'(

Ainoata totuutta ei ole olemassakaan, kun on kysymys laihduttamisesta!
Joukostamme löytyy varmasti oikeaa asiantuntemustakin, mutta onko aikaa ja halua auttaa motoristiveljiä jatkamaan pitempään ja terveempänä yhteistä motoristitaivaltamme?

Ensiapua löytyy rajattomasti netistä. Aloittaa voi vaikka:

Liikunta ja laihduttaminen

Nykyinen 85 kg:n painoni on ihannepainoni. Minua ei haittaa, jos olen 30cm liian lyhyt ihannepainotaulukon mukaan  8) Käytän tikkaita, kun sisäkattoa maalaan  ;D

arska
nyt kuitenkin salille..

Ekku

« Vastaus #14 : Maaliskuu 20, 2011, 17:40:37 ip »
Joku tolkku!
Laihdutappa alkuun varovasti vaikka 3 kg viikossa ja jatkat syksyyn asti (huhti-syyskuu), niin lähimmäisesi kuljettaa sinua tapaamisiin 17,46 kg painavassa muovikassissa, jossa somasti kilisee luut, ryppynen nahka ja kuivatun luumun näköiset kivikovat pallit

Nykyinen 85 kg:n painoni on ihannepainoni. Minua ei haittaa, jos olen 30cm liian lyhyt ihannepainotaulukon mukaan  8) Käytän tikkaita, kun sisäkattoa maalaan  ;D

arska
nyt kuitenkin salille..

Kuten jo mainitsit niin riippuu lähtökohdista. Multa kun ottaa 40 kiloa pois, niin minä en ole vieläkään  missään ihannepainossa minkään "virallisen tiedon" mukaan, mutta silloin paino on kuitenkin sellainen normaali.

Tästä kuormasta lienee helpompi laihduttaa alkuun ennemmän kuin jostain "kuivan kesän oravasta".

Painonpudotuksen nopeus varmaankin tippuu kovemman alun jälkeen, mutta pääasia on että tippuu.