Kirjoittaja Aihe: Projekti vihdoin käynnistetty  (Luettu 5738 kertaa)

Ekku

  • Viestejä: 895
Projekti vihdoin käynnistetty
« : Maaliskuu 01, 2011, 15:22:24 ip »
Saatiinpas sitä JuhaV:n kanssa eilispäivänä jotain aikaiseksi.

Purimme ihan kokonaisen ja toimivan moottoripyörän pienempiin osiin.

Nyt on Centauron moottori ja vaihdelaatikko Mäntässä runkoa odottamassa.

Kuviakin laittaisin, mutta en osaa.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #1 : Maaliskuu 01, 2011, 19:39:08 ip »
Mitäs ne poijjaat nyt on keksiny värkätä?
Ratarassi vai mikä sieltä tulee?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #2 : Maaliskuu 01, 2011, 20:46:16 ip »
Tätä on jo odotettukin ;)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2011, 08:29:19 ap »
Toiset puhuu ja toiset toteuttaa!  ;)
Hienoa!

T,
Jukka

Ps. Laita kuvia tuleen sähköpostilla, niin liitän ketjuun...

JuhaV

  • Vieras
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #4 : Maaliskuu 02, 2011, 18:11:24 ip »
Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää  ;D

http://my.opera.com/v2tre/albums/show.dml?id=6329701

- JuhaV

Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #5 : Maaliskuu 02, 2011, 20:14:38 ip »
Mitäs ne poijjaat nyt on keksiny värkätä?
Ratarassi vai mikä sieltä tulee?

Tarkoitus olisi tehdä Centaurosta vähän "käyttökelpoisempi" vaihtamalla siihen runko ja laittamalla ahdin sinne runkomuutoksen jättämään tyhjään tilaan pyttyjen väliin.

Kun vaan onnistuu saamaan jostakin päästöistä todistuksen muutoksien jälkeen, niin muuten tuo homma menee ihan muutoskatsastamalla rungon vaihdon. Prosentit menee tiukalle, mutta alkuperäisestä pystyy onneksi käyttämään mm. vanteet, jarrut, jousituksen mittariston ym. muuta sälää sen verran, että muutosprosentit pysyy alle viidenkymmenen.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #6 : Maaliskuu 06, 2011, 12:49:05 ip »
Ekulle mietittävää.

Centaurohan lienee EURO1:sen piirissä päästöjen suhteen. Taitaa siis riittää konttorilla tehty päästömittaus?
Seuraan mielenkiinnolla millainen runko Centauroon tulee. Tuskin se sen jälkeen enää omalla tyyppinimellään kulkee. Sen verran paljon taitaa tulla muutoksia. Olisiko nimikilpailun paikka? Ensin tietysti työnimi projektin ajaksi ja valmistuttuaan juhlallisin menoin annettava käyttönimi.

Trafin ohjeissa katsastuskonttoreille on harmillinen kohta siitä että kun tehdään rungonvaihto on vietävä vanha runko konttorille ja sen valmistenumero on tuhottava "päälle meistaamalla" kuten ohjeissa nimenomaan mainitaan. Liekö sitä enää mahdollista käyttää varaosanakaan tai palauttaa sen identiteetti jos sen ottaa takaisin käyttöön?

Vanhan rungon etuosassa, siinä kolmiomaisen putkihäkkyrän pystyaisassa on ns. hyväksyntätarrat joissa on päästöasioista koodia. Niitä älä hukkaa. Tai ota ainakin valokuva. Ovat tärkeää tietoa kun vie muutosleimalle kuten olen jutuistasi päätellyt aikovan.

Centaurossahan jo vakiona on varsin kovat melupäästöt. Nyt mekaanisen ahtimen laiton jälkeen pakopulssi terävöityy entisestään niin tässä asiassa on melko paljon tekemistä. Saattaa pakomelu ylittää koneen ja voimansiirron mekaaniset äänet jo. Pakokanaviston kokonaistilavuuden maksimointi saattaisi olla ratkaisu.

Olikos sulla jo vaihdettu "Heavy Duty" -kytkin valmiiksi? Nyt se ainakin osoittautuu välttämättömäksi tehdä.
Tuskin kannattaa miettiä mitään lyhytaikaiseen käyttöön tarkoitettua kisakytkintä vaan tilata Moto Italiasta muutossarja nykyiseen kytkimeen.  Tulee halvemmaksi. Mulla on toiminut moitteettomasti. Tosin olen pyrkinyt normaaliajossa välttämään luistatusta ja nostamaan kytkimen ensin ja vasta sitten antanut "hanaa".

Ahtamisiin!

mm





Ekku

  • Viestejä: 895
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #7 : Maaliskuu 06, 2011, 14:43:57 ip »

Centaurohan lienee EURO1:sen piirissä päästöjen suhteen. Taitaa siis riittää konttorilla tehty päästömittaus?
Seuraan mielenkiinnolla millainen runko Centauroon tulee. Tuskin se sen jälkeen enää omalla tyyppinimellään kulkee. Sen verran paljon taitaa tulla muutoksia. Olisiko nimikilpailun paikka? Ensin tietysti työnimi projektin ajaksi ja valmistuttuaan juhlallisin menoin annettava käyttönimi.

Trafin ohjeissa katsastuskonttoreille on harmillinen kohta siitä että kun tehdään rungonvaihto on vietävä vanha runko konttorille ja sen valmistenumero on tuhottava "päälle meistaamalla" kuten ohjeissa nimenomaan mainitaan. Liekö sitä enää mahdollista käyttää varaosanakaan tai palauttaa sen identiteetti jos sen ottaa takaisin käyttöön?


Centaurossahan jo vakiona on varsin kovat melupäästöt. Nyt mekaanisen ahtimen laiton jälkeen pakopulssi terävöityy entisestään niin tässä asiassa on melko paljon tekemistä. Saattaa pakomelu ylittää koneen ja voimansiirron mekaaniset äänet jo. Pakokanaviston kokonaistilavuuden maksimointi saattaisi olla ratkaisu.

Olikos sulla jo vaihdettu "Heavy Duty" -kytkin valmiiksi? Nyt se ainakin osoittautuu välttämättömäksi tehdä.
Tuskin kannattaa miettiä mitään lyhytaikaiseen käyttöön tarkoitettua kisakytkintä vaan tilata Moto Italiasta muutossarja nykyiseen kytkimeen.  Tulee halvemmaksi. Mulla on toiminut moitteettomasti. Tosin olen pyrkinyt normaaliajossa välttämään luistatusta ja nostamaan kytkimen ensin ja vasta sitten antanut "hanaa".

Ahtamisiin!

mm

Siltähän se tuo trafin soveltamisohje vaikuttaa, että nyt selviää ennen EURO2-normia käyttöönotettujen pyörien ahtamisesta konttorilla tehtävällä mittauksella. Päästötasosta ei oikein tässä vaiheessa voi esittää mitään arviota, mutta eiköhän se sitten säätämällä hoidu.

Yleensähän kaikki projektit ovat josssain vaiheessa työnimeltään jotain "saatanan paskakasoja" ym. muita, mutta eipähän tuo nimeäminen ole vielä tässä vaiheessa ajankohtaista.

Melun kanssa voi toki tulla tietynlaisia ongelmia. Mulla on alkuperäiset vaimentajat ja keskipönttö tallella ja niitä käytetään sitten hätätapauksessa, jos muuten ei onnistu.

Täytyy kysyä Motoitaliasta, mitä se "heavy duty"-kytkin sisältää. Veikkaisin että Surflex-kytkinlevyt ja sellaiset on kyllä tarkoitus laittaa. En ole ajatellutkaan laittaa koneeseen mitään RAM-tyyppistä yksilevykytkintä, kun se vaikuttaa minusta hieman liian hentoiselta pidempiaikaiseen käyttöön. Lisäksi en näe oikein tässä vaiheessa mielekkääksi pistää viittäsataa kytkimeen, kun muitakin kuluja on. Lisäksi se Centauron alkuperäinen vauhtipyörä ei ole edes mikään painava. Painoi muistaakseni jotqin kilon verran ja on terästä ja ilman sen suurempia kevennysreikiä.

Mitään kovia "kytkinlähtöjä" ei ole kyllä tullut otettua Guzzeilla aikaisemminkaan.

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #8 : Maaliskuu 06, 2011, 15:17:28 ip »
Olemme siis liikuttavan yksimielisiä tähänastisista asioista Centauron muutosasioiden suhteen.

Hieman sivuun asiasta: Mulla on nyt mobiilinetti.
Syy: Lauantaina tuli kalliiksi ilmainen netti. Olen katsonut että mulle riittää kun käyn Nesteen kahviossa ja käytän ko firman tarjoamaa wlan-yhteyttä. Tai jossain muussa baarissa. Lähdin siis tallilta autolla noutamaan kaveria rautatieasemalta ja kun aikaa oli vielä kymmenen minuuttia arvelin että matkalla olevassa Nesteen kuppilassa nauttisin kahvin ja laskiaispullan. Siinä ohessa tilasin itselleni netin kautta ahtimen. Hommaan kului kahveineen 10 minsaa ja kun tulin autoni luo odotti yksityinen pysäköintivirhemaksulappu tuulilasilla. Oma vika kun olin unohtanut parkkikiekon käytön. Aika kallis hinta alle2 minuutin ilmaisesta nettiyhteydestä.
Junalta noutamani kaveri on Nokiassa töissä ja hän on jo pitkään ihmetellyt että miksi en hanki mokkulaa tai vast. yhteyttä. Ei ole kuulemma kallista. Hänen puoliksi pakottamanaan lähdimme nettitikkukaupoille. Ilmeni että miniläppäriini ei ole saatavissa varman päälle toimivaa nettitikkua.
Päädyttiin toisenlaiseen ratkaisuun. Hankittiin puhelinliittymä kiinteällä kk laskutuksella ja erillinen Wi-Fi-asema jossa kyseisen liittymän kortti nykyisin piilee. Tietoliikenne kulkee siis 3G-verkossa tuohon asemaan joka taasen siirtää signaalia itsensä ja läppärin välillä.

Käyttö sikäli helppoa että ei ole johtoja kunhan muistaa aina joskus tuon pienen kännykän kokoisen laitteen akun latailla läppärin usbin tai oman laturinsa kautta.

Aikaa säästyy puurtamisen maksimointiin. Täytyy tuon viestirasian hinta kompensoida...
Toisaalta ei enää tule lähdettyä tauolle huoltikselle kun talliltakin käsin voi ryhtyä netittelemään.

mm
   

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #9 : Maaliskuu 28, 2011, 16:28:09 ip »
Utelias kun olen niin mielestäni on jo kulunut riittävän monta tuntia siitä kun Centauronraiskausprojekti lähti käyntiin synnyttääkseen jotain uutta. Joko on kerrottavaa vaikka tavoitteista jos ei ole näyttää teräsputkenpätkiä hitsattuna toisiinsa? Lienee Leimanilla näin keväällä kiireitä...

mm

JuhaV

  • Vieras
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #10 : Maaliskuu 28, 2011, 20:41:26 ip »
Kevättä,

Kuten tunnettua, uusien Guzzi-mallien synnyttäminen on aina ollut sangen pitkässä juoksussa. Harrastestressin välttämiseksi olemme ottaneet käyttöön Mandellolaisen työaikakäsitteen ja siten hyvin suunniteltu tarkoittaa sitä että punaviiniä pitää taas ostaa lisää.

Vision kirkastamiseksi brändityöryhmä, johon EI kuulu jäsenenä Nokian ylintä ex-johtoa, on laatinut muutamia ehdotuksia uuden ajoneuvon logoksi.
Tässä eräs ehdotuksista.

http://files.myopera.com/v2tre/albums/6329701/teknosaaski2.jpg

"Teknosääksi" (voidaan lausua myös "Teknosääski") edustaa sulkasadosta kärsivään Il Falcone:een verrattuna modernimpaa muotokieltä vaikka vaaliikin perintäistä ilmajäähdytteisyyttä. Teknohenkisempi ja ehkä jossain määrin agressiivisempi lintuhahmo ilmentää eteenpäin lentävää ajatusta, jossa traditioiden merkitys ymmärretään mutta niitä ei kohtuuttomasti kumarrella.

Eli päivätyön hallitessa ajankäyttöämme, asiat etenevät rauhallisesti ja poukkoilevaan tahtiin ja suuntiin.

T: JuhaV

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #11 : Maaliskuu 28, 2011, 21:33:51 ip »
No hianoa!

Homma siis menee ihan totuttuun tapaan. Kuten aloittelevalla rockyhtyeellä: pitää olla vetävä nimi, näyttävä logo ja bändäreitä. Sääksi-proggiksessa alkaa jo kaksi ensimmäistä olla kohdallaan, kolmatta ilmeisesti ollaan hankkimassa.

Logo on tyylikäs. Huomattava on että niitä on tehtävä molemmankätisiä ettei toisella puolen pyörää tarvi sääksen lentää p**se eellä. Tai sitten kehitellä erään suurvallan tyyliin kaksipäinen sääksi joka sinänsä täällä Tsernobylin ja Japanin voimaloidenkin päästöjen laskeuma-alueella ei varmaan mitenkään mahdotonta olisi.

Suunnittelu- ja kehitystyömenetelmäänne pidän arvossa. Saanen jokin kerta tulla omien apuaineidenkin kera "kehittämään"?

mm

JuhaV

  • Vieras
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #12 : Maaliskuu 28, 2011, 22:18:26 ip »
http://my.opera.com/v2tre/albums/showpic.dml?album=675272&picture=9182683
http://my.opera.com/v2tre/albums/showpic.dml?album=675272&picture=9182685

Eli tuo kolmas mainitsemasi tärkeä asia on myös ollut työryhmämme kiinnostuksen alla. Mekatsussu-kanditaattien olemme antaneet harjoitella japanialaisvalmisteisilla kohteilla, ennen kuin päästämme heidät kiihkeämpien italo-laitteiden kimppuun. Toivottavasti tämä todentaa että olemme todella lähestyneet aihetta kokonaisvaltaisesti ja aiheen vaatimalla vakavuudella.

- JuhaV

motomatti

  • Viestejä: 13 492
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #13 : Maaliskuu 28, 2011, 22:37:07 ip »
Aivan totta. Varikkoelämä saattaisi olla tylsempää ilman asiallisia mekaanikottaraisia.
Teidän tyyppiänne, ilmiselvästi. Itse pitäisin kaikin puolin vauraamman näköisistä.

mm

JuhaV

  • Vieras
Vs: Projekti vihdoin käynnistetty
« Vastaus #14 : Maaliskuu 29, 2011, 07:39:17 ap »
Teidän tyyppiänne, ilmiselvästi. Itse pitäisin kaikin puolin vauraamman näköisistä.

Viitannet tuossa ilmeisesti ns. sponsoreihin. Organisaatiomme taustalla on toki myös Heitä, mutta Heidän kohdallaan olemme joutuneet merkittävästi joustamaan muodollista pätevyyttä koskevissa standardeissamme jotta kysyntä ja tarjonta voisivat ylipäätään kohdata. Sen sijaan tuolla toimeenpanevalla puolella pyrimme edelleen pitämään tasosta kiinni.

Pitää lopettaa. Vaimo tuli kotiin ...

- JuhaV