Asiaan on jo vissiin esitetty että laittaa ruiskua häiritsemään ohjelmoitavan lisärasian kuten Power Commanderin tai vastaavan jolla saapi enemmän soppaa tuohon nyintäalueelle. (vahva oletus on että käy laihalla)
Aikoinaan oli saatavana eri "Stageja" lastuja. Niistäkin jokin voi pelata. Itsekin tulin niitä Centauroon jokusen hankkineeksi. Missä lienevät nykyisin???
Tietokonenörtit voisivat murtautua boxiin ja tehdä ohjelmistomuutoksia mutta silloin todella pitää tietää mitä on tekemässä.
Daytonaan en ole kenenkään vielä kuullut vaihtaneen toisen tyyppistä TPS-anturia. Sellaisen jossa on erilainen epälineaarinen vastus kuin alkuperäisessä. Sellainen löytyy varhaisten H-D:n Weber-Marelli-ruutan läppärungosta.
Itse toki tekisin "kokeita" ensin alkuperäisellä TPS:llä kääntämällä sitä rikkaan seoksen suuntaan sen verran että huono kohta häipyy, jos häipyy. Mutta jos näin tapahtuu on ilmiselvää että laihalla on menty kyseisellä alueella. Muilla alueilla voi sitten jano yllättää.
Syy tähän seoksen laihuuteen on EU-lainsäädännössä kun motot piti saada vähäpäästöisiksi ja päästömittaus suoritettiin vain tällä kyseisellä kierroslukualueella.
Kun kone kuumenee ja mahdollisesti myös imuilma, voi ilmetä seoksenmuodostuksessa ongelmia. Jos ollaan tavallisesti ns. hilkulla niin pienikin muutos huonompaan voi olla kohtalokasta.
Vanhemmissa Guzzin käyttämissä ruiskuissa ei ole jäännöshappitunnistinta. Sellaisen asentamista näyttöineen kannattaa vakavasti harkita. Pakokäyrään laitetaan hitsaamalla kiinni kierreholkki, siihen anturi ja hiukan sähkötöitä ja näyttö mittaritauluun niin alkaa näkyä että mikä mättää. Lämmitettävä kapeakaistainenkin riittää mutta hifistelijä laittaa laajakaistaisen. Mahdollisen ruiskunvaihdon yhteydessä ei sitten tarvitse kuin liittää jäännöshappianturin signaalijohto ruiskuun ja ohjelmoida.
Juha V tietää tuosta Australian pruutasta aika paljon. Itsellä on jonkinlainen käsitys Megasquirtin ominaisuuksista. Myös kaupallisia ruiskuja on useita erilaisia markkinoilla.
Ohessa linkki kilpailevan merkin ruiskutustekniikkaan melko perusteellisesti. Kannattaa lukea koska perusasiat ovat samoja riippumatta valmistajasta. Jossain kohtaa sivutaan sitäkin ruiskua joka oli pääosiltaan yhteinen Guzzin ja H-D:n kanssa.
http://finnbikers.fi/foorumi/index.php?topic=1659.0mm