Kirjoittaja Aihe: Millainen tarakka/ sivulaukkusarja Grisoon?  (Luettu 9694 kertaa)

MysticRed

Millainen tarakka/ sivulaukkusarja Grisoon?
« : Helmikuu 11, 2011, 02:42:43 ap »
Mikä olisi hyvä (paras!?) valinta tavaratelineeksi ja sivulaukkusarjaksi Grisoon (oma - Hepco ... joku muu)?

Guzzr

Vs: Millainen tarakka/ sivulaukkusarja Grisoon?
« Vastaus #1 : Helmikuu 11, 2011, 22:42:28 ip »
Yks vaihtoehto : Krauser

Ota Google :  Krauser Griso

On laatua saksanmaasta.

MysticRed

« Vastaus #2 : Helmikuu 13, 2011, 14:40:11 ip »
Yks vaihtoehto : Krauser

Ota Google :  Krauser Griso

On laatua saksanmaasta.

En saanut selvyyttä, löytyykö tuolta Grisoon soveltuvaa telinettä. Onko kenelläkään kokemusta/havaintoa em. firman tuotteista.

gotler

« Vastaus #3 : Helmikuu 13, 2011, 14:58:56 ip »
Omaan Grisooni tuli mukana H&B: telineet ja kolme laukkua. Takalaukku varsinkin on ulkomittoihin nähden pieni sisältä ja sivulaukkujen kahden lukon systeemit on vähän omanlaisia käyttää, mutta muuten ovat kyllä jämyt ja tiiviit laukut. Telineetkin on jämäkät, voisivat tosin olla hieman vähemmän huomiota herättävät. Krausereista ei ole ihan tuoretta käyttökokemusta, mutta kyllä Krauserit laatutavaraa on.

Guzzr

« Vastaus #4 : Helmikuu 13, 2011, 18:00:33 ip »
Storm-motor myy Krauser-tuotteita.
Netti varaosa sta  saat hyvä käyt. teline kuopiosta  osa-ld: 1086736  - sopii ehkä grisolle.

M. omat kokemukset laukuista: Omistan vanha kamaa Iso-Britanniasta Craven La Grande. Takalaukuista en tykkää - ajoominasuuksia huononee moottoritievauhdissa yleensä ja ovat ruman - näköisiä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 15, 2011, 08:18:41 ap kirjoittanut Guzzr »

aj@

« Vastaus #5 : Helmikuu 13, 2011, 18:08:38 ip »
Miksipä ei samalla ostaisi alkuperäisiä Grisoon suunniteltuja. Minä ainakin ostin, toisaalta symppaan myös muutenkin alkuperäistä muotoilua

Guzzr

« Vastaus #6 : Helmikuu 13, 2011, 18:10:40 ip »
Alkuperäisiä ovat aitoa tavaraa.

themetus

• Vieras
« Vastaus #7 : Helmikuu 13, 2011, 22:47:47 ip »
Grison tapauksessa unohtaisin ns. "kiinteät" laukut ja kattelisin vaikka SW-Motech tailbagejä http://www.sw-motech.com/lshop,showrub,125914103418961,en,1259141481-19360,products.1252674507.hecktaschen,,,,.htm. Minun mielestä Grisoon ei kuulu sivulaukut. Toki makuja on niin monia kuin katsojiakin...

MysticRed

« Vastaus #8 : Helmikuu 14, 2011, 02:49:06 ap »
Miksipä ei samalla ostaisi alkuperäisiä Grisoon suunniteltuja. Minä ainakin ostin, toisaalta symppaan myös muutenkin alkuperäistä muotoilua

Kuinka paljon mahtuu tavaraa?

gotler

« Vastaus #9 : Helmikuu 14, 2011, 07:52:57 ap »
Minun mielestä Grisoon ei kuulu sivulaukut. Toki makuja on niin monia kuin katsojiakin...

Olen samaa mieltä, ettei kuuluisi MUTTA kun tykkään Grisolla tehdä matkaakin, niin kyllä lukitut ja tiiviit laukut on pientä luksusta pidemmällä reissulla, ulkonäöstä huolimatta. En minäkään laukkuja pidä muuten kun reissussa.

themetus

• Vieras
« Vastaus #10 : Helmikuu 14, 2011, 08:01:58 ap »
Muistaakseni Grison omiin laukkuihin menee 18-20l.

Tottahan se on että lukittavat laukut on luxusta matkoilla. Toinen vaihtoehto on ettei ota matkalle mukaan kuin Visan povariin ;)

aj@

« Vastaus #11 : Helmikuu 14, 2011, 09:08:35 ap »
Kuten sanottua, vähällä pärjää.Kun ei enää ihan junnu ole, niin ei tarvitse keittiövälineitä, eikä telttaa ja trangiaa, vaan asustelee mieluiten säällisessä majoituksessa. Takalaukkuun mahtuu sahdevehkeet, jeesusteippi ja paikkapullo sekä jotain pientä. Sivulaukkuihin taas kengät, vaihtokuteet ja toilettilaukku. T-paitaa, sukkaa ja sen semmoista saa vanhojen tilalle kohdemaissa halvemmallakin, joten ei tarvitse pyykkipulveria mukanansa raahata. Sitäpaitsi alkuperälaukut ja raudat eivät ole pahannäköiset, osin riippuu vehkeen väristä. Jokusen kymppitonnin olen Euroopan eri laidoilla nakuilla mennyt ja noilla pärjännyt. Hurjemmat matkailijat käyttävät tietysti katettuja sohvia, karttoja ja GPS:ää. Itse en ole juuri tarvinnut. Ilmansuunnat näkee auringosta ja ajan kellosta. Kukin tekee omat ratkaisunsa mieltymystensä mukaan ja ketäpä tässä neuvomaan yhtään missään.

Vierailija

« Vastaus #12 : Helmikuu 14, 2011, 10:03:09 ap »
Kyllä kovat laukut ovat matkamotoristille välttämättömät - jo turvallisuudenkin takia, takapyörän jumittanut irtoviritys on kaatanut monta.  ;D
Eikä se tavaroiden kerääminen moottoritieltäkään herkkua ole...
Emeritus-guzzisti

Bhill

« Vastaus #13 : Helmikuu 14, 2011, 12:21:17 ip »
Mulla on V11:ssa H&B Journeyt. Laukut ok, mutta teline ei muuten kauniissa pyörässä ainakaan paranna ulkonäköä. Laukut vetää 42L/kpl. Tilasin niihin juuri sisälaukut, kun kyllästyin kuraisten laukkujen raahaamiseen hotellihuoneeseen. H&B:n helppous on, että kaikkiin Guzzeihin löytyy niiltä telineet suoraan.
V11 Sport

aj@

« Vastaus #14 : Helmikuu 14, 2011, 16:02:30 ip »
Vierailijalta kysyisin sen verran, että mitä tekemistä alkuperälaukuilla on irtovirityksen kanssa ja miten hemmetissä olen vuosikaudet ja kymmenet tuhannet kilometrit pärjännyt ilman kovia laukkuja. Paskaselle kelille näissä alkuperälaukuissa on suojat ja ne kun nappaa pois ja heittää laukkuihin kuuluvat kantohihnat olalle, niin mikäpä siinä hotellille marssiessa. Suojat voi laittaa vaikkapa muovipussiin ja ottaa mukaan jos pelkää niiden pöllimistä pyörän päältä. En minä takalaukkuakaan mukaan ota ja tarpeeseen menee , jos menee. Toisaalta enpä myöskään pyörää viitsi ihan joka kujalle jättää.