Ne alkuperäislaukut, joilla on yhtä paljon tekemistä tehtaan kanssa kuin esim. satulalla ja sytytystulpilla renkaista puhumattakaan. Siellähän noita tehtaan sivuilla kaupitellaan ihan samoin kuin vaikkapa Termignoniakin. Se, että myyjällä ja ja valmistajalla on tuotevastuu, ei tietysti paljoa lohduta, jos esim. motarilla, joita en pahemmin ajele, laukku irtoaa tms. Samanlaisia " alkuperäisvarusteita " olen käyttänyt Ducateissanikin ja hyvinpä nuo raudoissaan ovat pysyneet. Niillä on tosin vielä remmi varmistuksena, mutta jos se kiinnityslukko aukeaisi, niin iloisesti se boksi remmin varassa menisi takapyörään tulpaksi. Eipä ole matkailu nakulla riskitöntä puuhaa, ei. Sehän taas on taivahan tosi, että jos ja kun hankin " oikean " matkapyörän, siinä on vakiona kiinteät sivulaukut, takalaukkua, siis isoa, ei koskaan, henkikulta on sen verran kallis kuitenkin. Näihin sitten laitetaan ne sisäkassit. Ducatien laukkuja en ole edes viitsinyt näitten remmien takia laiskuuttani pois ottakaan, vaan muovi- yms. pussukat ovat ajaneet saman asian. Guzzin laukkuja en ole käyttänyt kuin yhden kerran, eihän tuo pyöräkään ollut liikenteessä kuin muutaman kuukauden ja laukut ostin syksymmällä. Käytettävyys vain vaikuttaa astetta helpommalta kuin edellisten. Sehän selviää toivottavasti parin kk:n sisällä. Kyllähän tästäkin asiasta saa aikaiseksi vääntöä vaikka kuinka paljon, mutta kukin tyylillään ja talvella on hyvä kirjoitella kun tuo ajelu jää vähemmälle.