Yleensä kaikki he, jotka arvostelevat Moto Guzzin laatua tms. eivät ole koskaan edes ajaneet Moto Guzzilla. Saati, että olisivat omistaneet.
Tekninen tietämys on tasoa "...se kardaanihan pitää vaihtaa viimeistään 40´000km välein. Ei se kestä enempää...", kuten eräs "asiantuntija" joskus kirjoitti. 
Yksi vetoketjupyörän kanssa ajeleva moitti kovasti peräöljyn vaihtamista ja sen hankkimista "...semmosta läträämistä jonkin Molykoten kanssa..." Kun ketjuja ei tarvitse juurikaan huoltaa, mitä nyt rasvata kaksi-kolme kertaa päivässä...
Ajo-ominaisuudet ovat hyvin subjektiivinen juttu. Siihen liittyy tärkeänä osana eri kehonosien mitat ja mittasuhteet. Onhan selvää, että esim. käsien pituus ja selän pituus vaihtelevat jopa samanmittaisilla ihmisillä. Vartalon notkeus, paino, "läskin määrä", lihasvoima yms. ovat merkittäviä etenkin kun ajetaan fyysisesti vaativassa ajossa, matkaendurolla pikkuteitä. Calin kanssa ei juurikaan joudu tilanteisiin, johon Stelviolla menee jopa huomaamattaan. 
Eikös Oulun Pekka lausunut joskus, että Caponord oli tavallaan hyvä, mutta yläpainoinen...Jos sen sitten pustikossa kaataa, niin talkoot tulivat...
Ja kun tankki on suuri ( uusi Stelvio ), niin sehän tuo tuota yläpainoa ja painoa yleensäkin. Mikä se sitten hyvä on? 
Semmosta tämä elämä on. Minkäs sille mahtaa...