Kirjoittaja Aihe: Le Mans 1000  (Luettu 4489 kertaa)

Jakke

Le Mans 1000
« : Joulukuu 04, 2010, 21:19:33 ip »
Tonninen Le Mans oli kultaisella 80-luvulla kaukainen haaveeni. Nyt tuo haave on jostain ihmeellisestä syystä noussut uudelleen esille parinkymmenen vuoden jälkeen...Eli: onko noita esim IV-tyypin Le Manseja yleisesti tarjolla? Mihin seikkoihin kannattaisi kiinnittää huomiota käytettyä tiiraillessa? Neuvoista kiittäen.
Ex V11 LeMans

Pekka

Vs: Le Mans 1000
« Vastaus #1 : Joulukuu 05, 2010, 16:47:53 ip »
Moi.
LeMans IV voi olla jo sen verran elämää nähnyt peli että, voi olla kunnossa pieniä yllätyksiä odotettavissa. Toisaalta tämän merkin harrastajat ovat tavaneet pitää
ajopelistään hyvää huolta. Tyypillinen ennen 100kkm vastaan tuleva korjauskohde on jakopää ja venttilinnostimet/nokka-akseli, kuluvat ns. loppuun.
Jos moottorin ilmansuodatus on ollut kunnossa, moottori ei muuten varsinaisesti kulu loppuun.
Jos moottoriin on laitettu kevyt vauhtipyörä, laturin roottorin käämitys tuppaa irtoamaan tuon 100kkm välein.
Ajokilometreistä riippumatta yllättäen rikkoutuva osa näyttää olevan kardaanin ristinivel.
Kardaaniakselin ja perän välinen holkki on myös kulutustavaraa ja em. kilometreissä voi olla edessä holkin ja perävälityksen vaihto. Jos holkin uritusta on jaksanut voidella matkan varrella, pääsee sillä pidemmällekin.
Tekniikkapuolelle varaosia saa hyvin, ulkoasuun liittyviä huonommin.
Sähköpuoli on täyttä Italiaa, eli tomii jos pikku häiriöitä ei lasketa ;D
Nettimotossa on tarjolla kuten on ollut foruminkin myyntipalstalla. Hinnat ovat mielestäni aika alhaisia. Kannataa ostaa nyt. Siis jos on kanttia opetella tykkäämään LeMansista.
Arkiajokiksihan tuota haaveilet?
Tulet ainakin halutessasi mukaan hienoon porukkaan.

Pekka
Sohc van Helmi.

Jakke

« Vastaus #2 : Joulukuu 05, 2010, 19:25:13 ip »
Suuret kiitokset vastausestai Pekka!

Olen muutamana iltana yrittnyt perehtyä aiheeseen. Mainitsit, että hintapyynnöt ovat kohtuullisia. Olen samaa mieltä, joskin kaikki on suhteellista. Saksassa vintage-pyöriä tunnutaan arvostettavan Suomea enemmän. Vanhat -70/-80-luvun Guzzit ovat arvokkaampia kuin vuoden taikka kaksi ajetut.

Jakke
Ex V11 LeMans

Guzzr

« Vastaus #3 : Tammikuu 22, 2011, 19:23:43 ip »
 jakke - Oletko  löytänyt sopivan pyörän ?
Laitoin tänään kuvan galleriaan. _ Mutta Guzzini en voi myydä, -ehkä kun ja jos täytän 90 vuotta. Ja sinne on vielä  noin 40 vuotta.
Hyväää pyörä tuo LM 1000.   :)

Jakke

« Vastaus #4 : Tammikuu 30, 2011, 16:01:04 ip »
Pyörä löytyi! Tosin V11 Le Mans -02. Oli niin vaikeaa tuo vanhempien mallien metsästys. Pyörä tömähtää Saksasta satamaan parin viikon kuluessa. Sittenpä tulee opeteltua nuo tullaus- ja katsastustoimet saman tien, luottaen, että virkamies neuvoo. Kunhan saan rekisterinumeron selville, niin liityn heti yhdistykseenne.

Jakke

Ex V11 LeMans

gotler

« Vastaus #5 : Tammikuu 30, 2011, 18:19:58 ip »
Onnea, saat hienon ratsun. Olin itse tilaamassa tuollaista Guzzia muutamia vuosia sitten Saksasta, mutta ei uskaltanut välittäjä ottaa tilausta sisälle. Ihan asiallinen pyöränvälittäjä, mutta pelaa enemmän volyymipyörien parissa. Pelkäsi varmaan sitä, että jää Italianihme omiin käsiin rasitteeksi.

Bhill

« Vastaus #6 : Tammikuu 30, 2011, 21:35:02 ip »
"Sittenpä tulee opeteltua nuo tullaus- ja katsastustoimet saman tien, luottaen, että virkamies neuvoo."

Ekan Guzzini kävin itse ostamassa Moto Guzzi Bäckeriltä Saksasta. Rahdit ja paperihommat oli helppo hoitaa itsekin. On muuten tuo V11 hienoin Guzzi!
V11 Sport

Guzzr

« Vastaus #7 : Helmikuu 12, 2011, 17:34:52 ip »
 No, toiset tykää äidistä ja toiset taas tyttärestä. Mun mielestäni molemmat
 ja myöskin melkein kaikki italosportit ovat hienoja pyöriä, ainakin ulkonäöltään, katsottuna "muutaman" metrin
etäisyydeltä.
Nuorempi V11 on erittäin "hieno" mp ja hyvin käyttökelpoinen sporttitouringilla ainakin kateella varustettuna - jos vauhti nousee, -luulisin. Ite en juuri ajaa yli 220 km/t..