En ole koskaan irroittanut akun lisäksi mitään. Ja aina on italiatar lähtenyt laakista keväällä. Tosin olen kuiskutellut vasempaan poskeen kunnon kyydistä, jos kiukuttelematta käynnistyy...
Vaan tekniikan taitajille kysymys:
Ohjauslaakeri on talven tarkistus- ja huolto-ohjelmassa. Sen esille saamiseksi on tietenkin irroitettava etupyörä ja purettava stongaa yms. pois.
Tämä nyt ei ole mikään juttu, vaan se, että putoaako etupää "itsekseen" alas, kun emämutterin avaa yläpäästä?
Täytyykö painaa, vääntää tms.?
Meneekö vaivatta takaisin ja kiristyy temppuilematta emämutterilla?
Onko syytä varata uudet laakerit, eli minkälaisia ajomääriä on vaihtamatta pöristelty?
Muuta, mitä? Kun en ole koskaan ennen...
PS. Eilen väitti kauppias, jolla vetokettinkipyöriä myytävänä, että ketju-rataspaketti on vaihdettava 20´000km välein. Mutta, "...ei se kardaanikaan halpa ole. Siihen on vaihdettava laakerit n. 30 - 40´000km välein. Ja sehän maksaa satasia..." En viitsinyt olla eri mieltä...kun ei kuitenkaan mene jakeluun...