Siviilipuolella myös huono alkoholin kesto tuo joskus ongelmia, puhutaan huonosta viinapäästä.
Rähinäviinaakin on joskus jollekin onnettomalle erehdyksessä Alkosta myyty

Sinänsä tämä etanolikikkailu näyttää vähän hölmöläisen hommalta - samaa vauhtia ajettaessa kaasu pitää olla enempi auki jotta sama vaadittava teho syntyisi (tai seokset säädetty himppu rikkaammalle etanolin pienemmän energiasisällön vuoksi) ja näin palaa enempi bensaa ja hiilidioksidia syntyy...
Puhumattakaan kaadettuihin sademetsiin perustetuista palmuöljyviljelmistä ja köyhien maiden viljakasvien käyttämisestä viinaksi.
No pääasia, ettei liikenne hiljene meillä länsimaissa

Missään ei ole muuten minun silmääni sattunut puheenvuoroa siitä, että jäljellä olevat öljy- ja muut fossiliset polttoainevarannot olisi tarkoitus jättää käyttämättä vaihtoehtoisten polttoaineiden tullessa nyt pikkuhiljaa käyttöön.
Tuskin sillä isoa merkitystä ilmaston kanalta on jos öljy poltetaan taivaalle muutama vuosi(kymmen) hitaammassa aikataulussa - sama hiilidioksidimäärä sinne lopulta kuitenkin päätyy...
Mutta asiaan, kaasuttimiin ja ruiskuihin tosiaan talven aikana voisi olla hyvä idea kartoittaa alkoholin kestävien tivisteiden saatavuutta.
Vanhalla kaasutinvehkeellä ajelevana tulee heti mieleen, että Dellortolla on esim. metanolikäyttöön eri kaasuttimet...luultavasti vain eri tiivisteillä.
Itse olen koko ajan ajellut 98:lla, vanha 10.3 puristava kone luullakseni aika herkästi nakuttelee 95:llä kun ei siinä kovin hieno sähkötekniikka sytkää ja muutakaan ohjaile.