Niin, siunakkoon, olihan mullakin SE bmw...
Muistaakseni otimma oikeen maljat pemarin perän tuhon 1.vuosipäivänä viime viikonloppuna
Californiat on lähestulkoon ikiliikkujia. Mulla on -95 ja -86 kalit. Nuoremmalla on takana noin 300tkm, vähällä ruuvaamisella. Kateelliset väittää että kestävyys perustuu roimaan alitehoisuuteen, miten lie...
Jos kalilla on ajettu likemmä 100tkm kannattaa selvittää onko venttiilin nostajan kupit vaihdettu. Sen ne näissä tuntuu kestävän ongelmitta. Samoin vanhan mallin kardaanin nivel/tukilaakeri on yleensä satkussa vaihtokunnossa. Mitään kauheita rahareikiä nämä ei ole jos itse tekee, osat on suht halpoja. Ja helppo vaihtaa.
Kytkin saattaa olla finito, käytöstä riippuen. Ei sekään kallis mutta ketinen uusia.
Käyhän kokeilemassa ja ota mieluusti joku kutsin jo omistava mukaan. Vaihteet vaatii kovaa käsittelyä mutta ylimääräistä ääntä laatikosta ei terveenä kuulu. Lootan osat on kalliita. Viitosen rattaat saa nopsasti huutamaan kun vedättää liian pienillä kierroksilla. Ei se huuto heti vaarallista ole mutta kenenkään pää ei kestä sitä kauaa kuunella.
Venttiilikoneistosta
pitää kuulua rallatus, paitsi PI-koneissa(o3-05???).
Ja se Valeon starttimoottori mutta sehän on pemarissakin.
Ja jotain pientä sähkövikaa saattaapi olla näissäkin.
Ja se uudempien pensamumppu/letku-systeemi....

Ja se tärkeen asia....sen pitää tuntua sopivalle!