No hommahan on simppeli. Sporteista en toki tiedä mitään mutta ei se ole ennenkään estänyt kommentoimasta ...
Ekana sorvataan kiilahihnapyörälle paikka kampiakselin päähän. Sitten rakennetaan pakoputket uusiksi että ne kiertävät sopivasti sen ahtimen joka sopivasti laitetaan jommallekummalle kyljelle. Niin, sitten laturin koppa lienee syytä korvata sellaisella kopalla joka suojaa sitä moniurakiilahihnaa. Käyttämällä öljypurkin pohjaa ja tuppervaaran eväskulhoa mallina saa juuri sopivan.
Sitten tehdään painekammio ilmanpuhdistimen tilale, mieluusti niin iso kuin sopii, ja sinne laitetaan esim. takaseinään uudet ruiskusuuttimet joita varten suunnitellaan (!) ja kasataan uusi ruiskunohjaustietokone, jota varten ryöstetään tieto kierroksista jostain ja viritetään ahtopainemittari johonkin sopivaan kohtaan.
Seuraavaksi kierretään lambdat (mieluusti laajakaista-) pakoputkiin, mieluusti molempiin ja ledinäyttö ohjaamoon.
Loppu onkin sitten säätämistä ja ... säätämistä. Säätämisen lopputuloksena saadaan sitten tietokoneen ruiskukartat optimiin dynoajeluiden ja tiellä tapahtuvan seurannan perusteella.
Jäihän tuosta pari pikku detaljia pois(, kuten se paineilmahana jonka avaamalla saa puhdasta ilmaa runsain mitoin esimerkiksi teltta- tai uimapatjaan tai rantaleluihin tai sun muihin barbaroihin).
Hmmm...
Vai halusitko vinkin miten saa pidettyä mölytason kurissa ja lisää ilmaa koneeseen suunnilleen vakiosysteemeillä ?
Siihen löytyy mielestäni hyvä ja toimiva keino jonka joku onneton säätäjä on kuvannut
http://www.guzzitech.com/AirboxMod-MotoJussi.html sivulla. Sopivan paksuista töttöröä alkuperäisten mehupillien sijaan: pysyy melutaso mukavana (oikeasti pitää
jumalatonta korinaa jos sen pöntön yläpuolen esimerkiksi poistaa! Ei kestäneet minun korvani) ja ilmaa tulee paljon liukkaammin kuin vakiona. Ruman ratkaisun tein mutta eipä se sieltä näy ulos ... Perstuntuman perusteella pyörä ei enää hyytynyt 5500 kierroksen jälkeen vaan veti puhtaasti rajoittimeen asti.
Tuohon pakettiin kun lisää vaikka sen power commanderin tai muun vastaavan ratkaisun (syytä on) niin jopa alkaa rokki soida ja kulku maittaa.
Omat kokemukset siis ilman alan koulutusta saatikka kokemusta ihan puusta kattoen peukalo keskellä kämmentä "learning by doing (mistakes)" menetelmällä. Älkää uskoko, älkää kopioiko ratkaisuja, saatte vaan pahan mielen, menetätte hiukset päästänne ja potenssin ja pyörän tehot tippuu vähintään 20%.Muutoinkin muuten suosittelen
http://www.guzzitech.com/ sivuja, siellä on kaikkea kivaa.