No voihan jee. Hana ongelma oli näköjään syypää mehun loppumiseen. Askartelin hanan tilalle suoran lähdön 8 millin letkulle ja vóila; bensa riittää kaasu auki ajamisen. Mutta, veto on yläpäässä edelleen ohutta.
Tämä yläalueen aikaisempaa laihempi veto tuli eteen jo viime viikolla radalla. Ei meinaa kiihtyä millään 140 yli. Ennen otti kakomatta +165. Oire oikeastaan voimistui uusien kärkien vaihdon yhteydessä. Kärkiväli on säädetty 0,3-0,4 välille, jota ohjekirja tarjoaa. En voinut verrata vanhojen kärkien aukeamaan, sillä ne olivat kuluneet huomattavan vakavalle kuopalle, joten mittaus oli vähintään epätarkkaa. Kuluneisuus niille suotakoon, sillä ko. kärjet olivat tarjonneet katkosta ainakin 25 tonnia.. Myös tyhjäkäynti tipahti kovin alas kärkien vaihdon yhteydessä..?
Kaasareissa on tällä hetkellä joka sopukka puhdistettuna ja rassattuna
- Säädöt on haettu oman mielen mukaan kohdalleen ja synkka katsottu silmällä, kuten ennenkin.
- Ryypyt eivät jumita.
- Suuttimia ei ole vaihdettu entisiä asetuksia poikkeavaksi.
- Putsarit ovat puhtaat.
- Kurkut ovat ehjät.
- Venttiilien välys on tarkastettu.
- Puristuksia löytyy.
- Tulpat ovat uudet kolmikärkiset ja hyvän väriset.
- Ennakonsäädin toimii, tarkastettu strobolla.
- Ryypyn veto korkeilla nopeuksilla/vedossa ei paranna kiihtyvyyttä. Melkeimpä päinvastoin.
- Putket ovat auki

- Tankki saa ilmaa -> parannettu entisestään.
- Kone ei savuta tms.
Mikä tuota oikein riipoo? Onko kenties kärkien väli liian iso? Perusennakko perseellään?
Synkat säädän tänään illalla putkella, jos ehdin.
Per#¤le kun en olis niin pa, niin siirtäisin kivikautisen polttoaine- ja syttypuolen hyllylle digiajan tieltä.