Saksan mies oli siis avannut TPS:n kiinnitysruuvit (2 ristipäätä siinä ruiskurungon päällä) ja kääntänyt koko yksikköä niin, että TPS näytti yli 400 läppä kiinni, jolloin ECU kuvitteli tietysti läpän olevan selkeästi enemmän auki kuin se oikeasti oli, ja syötti näinollen vastaavaa läpän kulmaa vastaavan määrän polttoainetta.
Tepsi siis pitäisi säätää, eli koko yksikköä siis kääntää, tehtaan määrittämään arvoon 150 mV, joka on ECU:lle määritelty arvo läppä kokonaan kiinni. TPS:n kääntely on hieman kinkkistä puuhaa koska pienikin liike saa helposti aikaan ison muutoksen, mutta ajan kanssa onnistuu hyvin.
Kuten Matti sanoi, ovat insinöörit vain päätyneet kyseiseen lukuun, johon säätäessä pyritään potikkaa kääntämällä mikäli 'läppä kiinni' arvo poikkeaa selvästi tehtaan ohjearvosta.