Pekalla on oikeaa asennetta!
On hyvä, jos muistaa kevään ensimmäisillä reissuilla harjoittelemalla palauttaa entiset taidot ja valmiudet odottamattomien tilanteiden varalta..ja vielä suuremmalla syyllä, jos olet vaihtanut talven aikana pyörää..
Mutta vielä parempi on tehdä se joka kerta, kun on lähtenyt liikenteeseen - testaa tien pinnan pitävyys jarruttamalla (joillakin pyörillä sen voi tehdä kaasukahvaa kääntämällä) - tee useita yhdistettyjä hätäjarrutus-työntöohjausväistöliikkeitä (mopo ei kaadu vaikka olisi vähän liukastakin, edellyttäen, että onnistuit hätäjarrutuksessa).
Jos et ole koskaan harjoitellut hätäjarrutusta ja väistöä työntöohjauksella, niin parasta mitä voit itsellesi ja perheellesi tehdä - on osallistua keväisiin koulutettujen ohjaajien ajokursseille!Jotta voit aloittaa nämä harjoitukset - peilit tulee olla niin, että näet ettei ole muuta liikennettä, kun aloitat harjoituksesi..
Koska olen vielä itse siinä iässä, että haluan ja pystyn oppimaan päivittäin uusia asioita ja taitoja, niin löydän joka reissulla uusia testitilanteita, joiden ansiosta olen valmiimpi yllättäviin tilanteisiin taas seuraavilla lenkeillä

Nöyrästi totean - en ole tähän ikään vielä täysinoppinut, joten jatkan harjoituksia