Kirjoittaja Aihe: 1100 sportti vs. V11  (Luettu 13987 kertaa)

FOT

Vs: 1100 sportti vs. V11
« Vastaus #15 : Maaliskuu 31, 2010, 10:16:20 ap »
Mielenrauhaa:

1000 ss ducati clutch sound

;D ;D ;D

T,
Jukka

JuhaV

• Vieras
« Vastaus #16 : Maaliskuu 31, 2010, 18:04:03 ip »
Kiitoksia vaan. Nyt oon jo ajanutkin ainakin 200 metriä ja olihan se tosiaan aika mahtavaa, taisipa olla räntäsateesta huolimatta ruusuistakin.
Täytyypä kattoa jos vaikka Gruppoonkin liittyis, en oo ennen moottoripyöräjengiin kuulunukkaan...

Kytkimen rahina vähän häiritsee, siis se Guzzeille ominainen ääni joka kuuluu kun kytkin on pohjassa. Dynon käyttäjäkin sanoi että kaikista kuuluu jotain mutta tämä on aika äänekäs yksilö. Löysin täältä vanhan aiheenkin jossa edellinen omistaja ihmetteli samaa ääntä joskus 2007..
Kysymys kuuluu: Mikä ton äänen oikeastaan aiheuttaa? Levytkö siellä heiluu? Vaikkei tää mikään varsinainen vika olisikaan niin miten äänen sais pois? Tai voisko sitä edes vaimentaa jotenkin?

Relax, ääni on 95 % todennäköisyydellä aivan normaali 1100 Sporti:lle. Tuossa on kevyempi ja avoimempi vauhtipyörä ja kytkinasetelman osat kuin pappaguzzeissa joten kytkinlevyjen kalina kytkin pohjassa kuuluu paljon selvemmin. Äänen saa pois ainoastaan vaihtamalla massiivisemmat osat sinne jostain pappaguzizsta.  Opettele pitämään tuosta äänestä ja/tai älä seisoskele paikoillaan kytkin pohjassa pitkiä aikoja :) Kaikki muut tavat syövät katu-uskottavuutta.

- JuhaV

kvlm

« Vastaus #17 : Huhtikuu 01, 2010, 10:10:06 ap »
- V11 Lemans. com palstalla on kanssa asiasta kyselty: Kihinä tuli isolohko Guzzeihin kun siirryttiin Zetor vauhtipyörästä hieman kevyempään malliin eli ko. sportista alkaen. Minustakin ääni on hieno! ;)

Bhill

« Vastaus #18 : Huhtikuu 01, 2010, 13:44:15 ip »
Sitä kihinää jo oikein kaipaakin näin pitkän talven jälkeen. Maanantaina jo piti käynnistää kone, että pääsee kevään tunnelmaan. Talven jäljiltä oli tallella kaikki kihinät, kilinät, imu- ja pakoäänet. Että tulikin hyvä olo niitä kuunnellessa  ;D
V11 Sport

melissia

« Vastaus #19 : Huhtikuu 01, 2010, 15:25:28 ip »
Viime kesänä ekan Guzzin (V11 Sport) hankin kans - ja kieltämättä ne kihinät ihmetytti :)
Ihmetyksestä ihailuun!

Isa-Masa

« Vastaus #20 : Huhtikuu 01, 2010, 22:07:11 ip »
Banzai!
Pitkästä aikaa tunnarit kondiksessa=pääsee foorumille.
Lukenut ketjua mielenkiinnolla. Tallissa lepuuttaa 1100 Sport Corsa,joten ei liene yllätys mikä kolahtaa!!
Moni on matkan varrella kysyllyt,miksi kyseinen laite?
vastaus pääsääntöisesti ollut "Aivan järjetön laite,mutta sairaan makee ajaa!"
Ja harvinaisuus aspekti enemmän kuin kohdallaan,jos semmoisesta diggaa.
Ääniä on myös kehuttu azialliseksi!,jopa HD;ukkojen taholta monesti.
Pyörä ulkonäöllisesti mun silmissä kaikkien bomberpyörien äiti!
Parhaimpina päivinä ajettu yli 500.km pyyhkäsyjä ja on sujunut. Ja jos paikat tai ranteet kypsyy,hyvä syy pikku breikkiin
ennenkuin matka jatkuu posket korvissa ja nupit kaakossa!
Minun silmissä uudemmat Sportit ei nappaa,makuasioistahan ei voine kinata...
Eli vilpittömästi tzemppiä uuden sportin omistajalle!   Ps.viestin myötä terveiset myös Mr.Tahlolle!

TK

« Vastaus #21 : Huhtikuu 02, 2010, 09:52:17 ap »
Täytyy sitten varmaan joskus suorittaa vähän vertailua jos sattuu joku vastaava Guzzi lähimaastoon.
Mitään pappaguzzin osia ei ollut tarkoitus lisäillä, vaan ajattelin että voisko esim. jotain välyksiä pienentää tms.

Eilen taas ajoin duunissa pihaa ympäri eikä se ääni mua oikeesti häiritse, mä vaan tykkään termignonien äänestä tyhjäkäynnillä ja kilinät sotkee niitten rytmiä...

Lisäys: Täällä kun näkyy olevan monia Sporttien entisiä ja nykyisiä omistajia niin oisko kenenkään hallussa tai edes tiedossa ylimääräistä takapään "katetta"? Saa olla rikkinäinen, naarmuinen, jne.

motomatti

« Vastaus #22 : Huhtikuu 02, 2010, 20:56:12 ip »
Ihan oikeesti ensteksi ison Brevan kytkimen kalkatus häiritsi kun oli tottunut että Centaurossa kaikki muu pitää ääntä paitsi kytkin.
Isä-Masa on tarpeettoman vaatimaton: Sillä on tallissaan Suomen eka Benelli 750 Sei. Just se sama josta luitte skidinä Temarin sivuilta. Järkipyöränä kaima tuuppaa tiellä EV:llä.

mm

VelluK

• Vieras
« Vastaus #23 : Huhtikuu 04, 2010, 11:24:52 ap »
Onnittelut uudelle 1100 Sportin omistajalle.
Olen ajannut vastaavalla pyörällä v.04 lähtien ja ei ole moitteen sijaa. Oma pyöräni on ns kaasari-malli (ei siis ruisku), jossa on korotettu pleksi ja sekä ylemmäksi nostetut kahvat. Itse ihmettelin aluksi myös kytkimen ääntä, mutta sain sittemmin tietää, että on se pyörän ominaisuus, ei vika. Eikä ole häirinnyt sen jäkeen.
Oma mielipiteeni on, vielä myös V7 Sportin omistajana, että 1100 Sport on kaunein Guzzi mitä on tehty.

terv Vellu

Ps Oma 1100 tulee myyntiin kevään aikana