Pakko sekaantua tähän Guzzin suunta- ja nuorisopyöräkeskusteluun.

Itse kuulun kai lähes nuorisoon kun en ole oikein vielä keski-ikäinenkään, saati henkisesti.

"Nuorisopyöräkeskustelu" tuntuu aina takertuvan tähän muotoiluun. Ainakin minulle esim. Griso ja Sport kelpaisivat ulkomuodon puolesta oikein hyvin.
Ongelma on toinen, nimittäin se ylipaino-ongelma.
Mikä niissä Kutseissa oikein painaa? Ei se kardaani voi painaa 50 kiloa! Onko ne pakko tehdä pataraudasta ja valaa täyteen lyijyä?

Jos 2000-luvulla tarjotaan "nuorisolle" sporttista 100 hv nakupyörää joka painaa jo kuiviltaan pitkälti kolmatta sataa kiloa niin tottakai "nuoriso" nauraa itsensä tärviölle ja hakee kaupasta Ducati Monsterin.
Itsellänikin on tällä hetkellä itävaltalainen pyörä jossa on
nestejäähdytteinen litran V2 ja joka vastaa tehoiltaan Grisoa mutta painaa ajokunnossa tankki täynnä jotain 200-210kg väliltä.
Ducati Monster 1100:n kuivapaino on 169 kg. Griso 8V:n 222kg. Ei siinä auta selittely että "ei se ajossa tunnu niin painavalta".
Jos Guzzi tekee sporttinakun jossa on luokkaa 1000cc/100hv/100Nm ja todellinen (ei markkinointiosaston päiväunelmien) paino ajokunnossa on selvästi lähempänä 200 kuin 250 kiloa niin juoksen maksukortti ojossa kauppaan.
Paitsi jos se näyttää noilta konseptipyöriltä

Nimim. Moottoripyöräily ja voimailu erikseen
