Kirjoittaja Aihe: Mihin Guzzi suuntaa?  (Luettu 8825 kertaa)

Tenni

  • Viestejä: 9
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #15 : Marraskuu 12, 2009, 22:11:47 ip »
Tuosta Kustin painosta.

Kyllä se on se tekniikka joka siinä painaa. JL-Meccanica kilpurinkin kuivapaino on muistaakseni jotakin 175 kg. Jos halutaan urheilupeli kadulle joka painaa alle 200kg täytyy tuo tekniikka muuttaa UCE tyyppiseksi ketjuvetoiseksi peliksi...

Tietty voidaan miettiä olisiko tällaisella tekniikalla varustettu pyörä enää Guzzi ?

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #16 : Marraskuu 12, 2009, 22:34:19 ip »

Tuo paino on kyllä erittäin hyvä kysymys. Tekniikka painaa? Ymmärrän kyllä, että tuo vanha möykky painaa tonnin, on se sen verran pomminkestävä. Mutta mikä kumman pakko siitä uudesta padasta on/oli tehdä sellainen? Jos 750-kuutioinen pikkulohko painaa kuivana 185 kiloa ja 950-kuutioinen Bellagio 225 kiloa, niin jo on isolohkon kuutioilla painoa.
Eiväthän ne kilot tien päällä tunnu, mutta Shakaali olisi soolona paljon hauskempi, jos se painaisi vaikka 30 kiloa vähemmän. Jos ei olisi tuota pulkkaa raahattavana, ajaisin varmaan pikkulohkolla.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #17 : Marraskuu 15, 2009, 01:32:04 ap »
Uusi isäntä hakee uutta suuntaa - onnistuneesti?

Kova oli EICMA:ssa  mielenkiinto uusia protoja kohtaan- "pukuherran" tarkasti seuratessa  yleisön reaktioita.

Mitä muutoksia tuotantoon siirtyminen tuo tullessaan? Mielestäni paljon enemmän kuin aiemmissa malleissa.

"Pukuherra" auliisti esitteli uutuuksia - tuotantoon ehkä 2010/11.

Guzzi painaa, kuten myös uudet protot, joiden kuivapaino on 195kg - kuuluu ominaisuuksiin. Kevyitä pyöriä etsiville löytyy varmaankin muita vaihtoehtoja.

Kyllä Guzzeilla on päässyt kovaa ja pääsee edelleenkin - vääntää vain kuasua ;)

T,
Jukka

joku_tyyppi

  • Viestejä: 31
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #18 : Marraskuu 15, 2009, 18:21:28 ip »
Jos hakee "reilua" vertailukohdetta niin olisiko se sitten tuo Puimurin gute alte bokserikone?
HP2 Sport painaa ajokunnossa täydellä tankilla 199 kg HP2 Megamoto 198 kg. Kyllä, kardaanivedolla.  ???

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #19 : Marraskuu 15, 2009, 20:33:55 ip »
Ei guzzi osaa painavaa tehäkkään.... mamman FLH:n painaa jotain 330kg. Mutta eipä tuosta näy haittaakaan olevan.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Peki

  • Viestejä: 155
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #20 : Marraskuu 16, 2009, 10:32:19 ap »
Ei guzzi osaa painavaa tehäkkään.... mamman FLH:n painaa jotain 330kg. Mutta eipä tuosta näy haittaakaan olevan.
No kustomiasteikolla Californiakin on ihan tyttöpyörä: kevyt ja moottoriltaan korkeintaan keskisarjaa.  :D
Mistä tulikin mieleen... 1200 Sportster painaa vissiin jotakin 250 kiloa(?) kuivana. Samaan myllyyn perustuva Buell reippaasti alle 200 kiloa. Tuskin se HD:n myllykään höyhenenkeveä on, mutta niin vaan siitäkin saa aikaiseksi liki pikkulohko-Guzzin painoisen paketin. Kohtuuhintaisena sarjatuotantopyöränä.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #21 : Marraskuu 16, 2009, 13:17:24 ip »
HD:ssä painaa sellaiset pienet jäänteet historiasta, kuten valuteräksiset osat rungossa ja kohtuullisen paksuseinäinen rautaputki rungossa. Kone ja loota ei juuri Guzzin vastaavia painavampia ole, ehkä samoissa.
Jos vertaa mun omaa pikkupläskiä ja Ekun kevennettyä rataherkkua ( :P ), ollaan suunnilleen samoissa kilolukemissa, mutta Ekun Lemppari on painopisteeltään erilainen, yläpainoisempi. Tähän vaikuttanee varmaan pikkulohkon kevyempi tekniikka, omassani akun sijainti ja pienempi rengaskoko.
Tarkoitan vain tällä esimerkillä, ettei kilolukema kerro yksistään yhtään mitään. Lähinnä siitä voi päätellä, miten ajopeli kiihtyy suoralla osuudella, vartilla tms.
Olen kokeillut varmaan toistakymmentä erimalllista Guzzia, ja kaikkia yhdistää kyllä vähintään riittävä runkosuunnittelu ja sen kapasiteetti valitulle moottorille. Eniten kokeilemistani malleista painosta kärsii Californian eri mallit. Moottorin suorituskyky on siinä ja siinä (minulle) riittävään etenemistahtiin. Painopiste on miellyttävän matalalla. Riittävällä roikkumisella ja määrätietoisella käskemisellä eteneminen on suhteellisen vikkelää myös mutkaisella tiellä.
Nämä uudenpolven Guzzit ovat oma ryhmänsä, ne piilottavat kyllä painonsa ajossa komeasti. Pääasiallinen ajatus tässä lienee kohtuullisen modernilla alustamitoituksella. Keulakulma, jättö jne, ovat aika näppärällä alueella. Tuo tonnikakssatainen Sportti kyllä kertoo massansa hitaassa ja keskihitaassa vauhdissa. Ehkäpä parikymmentä konia koneeseen auttaisi tai sitten parikymmentä kiloa pois vaa'alla..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

FOT

  • Viestejä: 662
Vs: Mihin Guzzi suuntaa?
« Vastaus #22 : Marraskuu 16, 2009, 15:19:17 ip »
Suuntana painot:

MGS- 01 kuivapaino 192kg.
ALBA:sta ei vielä saanut teknisiä tietoja.

LM keveni 40kg ilman peruuttamattomia muutoksia. Sama pyörä palautui tieliikenteeseen vakiopainoissa ja on edelleen iskussa (n.300tkm)

1200 Sportista lähtee helposti 10kg pois - nyt poistunut 6kg. Tieliikennekelpoisena ja ulkoisesti suunnilleen samannäköisenä ilman peruuttamattomia muutoksia, mutta oikeasti yksipaikkaisena vähintään 20kg jne.

Tällä hetkellä helpoin ja halvin keventäminen lähtee omasta ropastani vaikka 15kg - mikäli siitä kohdasta ottaa ;D

Voimaakin saa tarvittaessa lisää - Maken käsittelyn jälkeenkin luotettavuutta oleellisesti heikentämättä - no 20 voi olla jo tiukassa, mutta 10:n kuitenkin.

Taitaa painokertymän syynä olla, koska Guzzillla kokenut insinööri pyöristää lujuudet joka kohdassa varmuudeksi ylöspäin ;)

T,
Jukka