Kirjoittaja Aihe: Kärjetön sytkä  (Luettu 15413 kertaa)

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Kärjetön sytkä
« : Lokakuu 29, 2009, 20:39:20 ip »
Mikähän se olisi paras kärjetön sytkäsysteemi cali kakkoseen? Silent-hektik? dyna?
Vai kannattaako noista jälkiasennusvehkeistä pysyä kokonaan erossa, ovatko luotettavia pitkässä juoksussa?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #1 : Lokakuu 30, 2009, 16:57:39 ip »

hei

Osta se Silent-hektik..... niin on yhteinen ongelma..kierroksetkin nousee tuplaksi... ja ratkaise se ja kerrot minulle...  ;D
Pelaa kyllä ihan loistavasti

Markku..
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #2 : Lokakuu 30, 2009, 19:36:15 ip »

hei

Osta se Silent-hektik..... niin on yhteinen ongelma..kierroksetkin nousee tuplaksi... ja ratkaise se ja kerrot minulle...  ;D
Pelaa kyllä ihan loistavasti

Markku..

Rinkimittari pyörii tässä vaijerilla, ei PITÄISI tuplaantua....  Mutta piruko näistä tietää ;D
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Ripa

  • Viestejä: 117
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #3 : Lokakuu 30, 2009, 20:23:15 ip »
Olisikohan tällainen toimiva, ei ole ainakaan kovin pahan hintainen.

http://www.motoschmitz.de/shop/template/index.htm

Ainakin autopuolella koetelluista komponenteista tehty. Tällainen olisi varmaankin kätevän miehen tehtävissä omatoimisestikin. MotoSchmitzin sivuilla on aika hyvä periaatekaavio.

http://www.motoschmitz.de/aktuell/zuendung/Zuendungfarbig.jpg

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2009, 18:02:09 ip »
Tässä on yksi edullinen firma joka sytkiä ja ruiskuja valmistaa. Sytkien osalta kokemusta jo pitkältä aikaa. Mm. JL Meccanican kisaguzzissa käytetään tämän valmistajan laitetta. Itselläni on Californiassa Ignitech myös.

http://www.ignitech.cz/english/aindex.htm

Boschin laturin kenttäkäämin runkoon kiinnitettävät anturit teettävät hieman työtä mutta kokemusta tästä on jo. Alkuperäiset sytytyspuolat eivät sovellu. Mulla on useita erilaisia sytytyskäyriä ohjelmoitavaksi boxiin. Muihinkin kuin Californiaan. Alkuperäisen virranjakajan voi myös poistaa ja reiän tulpata. Tai käyttää kampikammion huohotuksen parantamiseen.

Ohjelmoitavuus on siis tämän laitteen valtti. Nuo muut tarvikesytkät ovat lähinnä kiinteällä asetuksella eivätkä siten mukaudu jos vaikka sylinterikansien hengitystä parantaa, vaihtaa nokka-akselin, kaasuttimet, pakoputket, ilmansuodattimen, tms pientä viritystä. Sytkäboxin käyttöjärjestelmän voi imuroida em sivuilta ilmaiseksi tai pyytää tilauksen mukana CD:llä. Toimii Windowsi-PC:issä.

mm

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #5 : Marraskuu 07, 2009, 13:52:13 ip »

muuten.. aiheesta poiketen

"Alkuperäisen virranjakajan voi myös poistaa ja reiän tulpata. Tai käyttää kampikammion huohotuksen parantamiseen."

NIIN turhaahan kait se siellä pyoriin... Käyko tulpaksi vaikka Californian varaosa ?.. Dinsellä noin 12 € ja onko runkoon menevä huohotinputki ihan turha... ( maskiä ainkin oli sisällä ). Mitä etua huohotuksen tehostamisella ( huuhtelu ) saavutetaan ?

MR
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #6 : Marraskuu 07, 2009, 15:46:50 ip »



NIIN turhaahan kait se siellä pyoriin... Käyko tulpaksi vaikka Californian varaosa ?.. Dinsellä noin 12 € ja onko runkoon menevä huohotinputki ihan turha... ( maskiä ainkin oli sisällä ). Mitä etua huohotuksen tehostamisella ( huuhtelu ) saavutetaan ?

MR


Voi käyttää koneessa myös kierroksia..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #7 : Marraskuu 07, 2009, 19:39:03 ip »
Tää on tää huohotinsysteemi(kin) kyllä semmonen juttu että näkee ettei kehitys välttämättä aina mene oikeeseen suuntaan. Toimii nimittäin näin vakiokuosissa paljon paremmin tässä vanhemmassa versiossa kuin 1100 myllyssä.
 

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

MarkkuEVP

  • Viestejä: 966
  • Kauneus on katoavaista...rumuus sentään lisääntyy
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #8 : Marraskuu 11, 2009, 21:57:52 ip »

JEP.... vähän samaa mieltä.... eli taidan pysyä  90 - luvun malleissa toisen ja viimeiset viisikymmentä vuotta.... PS. viilaatko katkojan kärjet... vai mihin päädyit ??
Kahta asiaa en koskaan ole ymmärtänyt... mopon kaasutinta ja naisten sielunelämää

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #9 : Marraskuu 12, 2009, 00:59:55 ap »

JEP.... vähän samaa mieltä.... eli taidan pysyä  90 - luvun malleissa toisen ja viimeiset viisikymmentä vuotta.... PS. viilaatko katkojan kärjet... vai mihin päädyit ??

Ei noista jälkiasennusvehkeistä oikein hyvää kommenttia ole kuulunu. Voi olla viisaampi unohtaa koko juttu. Ei tuo iso homma ole tuota sytkää katsoa jos tuntuu ettei ole kohillaan. Varmahan tuo orkkissysteemi on kun tauti.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #10 : Marraskuu 12, 2009, 07:16:04 ap »
Ja sen voit korjata reisun päällä ollessaki. Kyllä Kutsilla yhellä pytyllä ajaessakin jalakamiehen jätättää.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2009, 16:47:58 ip »
Niin kyllä kaksi sylinteriä on hyvä olla. Jos toinen pimenee, toisella vielä päsee takaisin kotiin. Toisaalta jos ajopeli on erityisen epäluotettava, kolmekin sylinteriä voi olla tarpeen. Neljä ja enemmän on jo hätävarjelun liiottelua. ;D
Sohc van Helmi.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #12 : Marraskuu 12, 2009, 20:55:55 ip »
Asennus- ja remonttitaitoiselle kärkisytkä on varma laite pienin varauksin. Pitää myös muistaa pitää, kärkien ohessa keskipakosäädin kuosissa. Valitettavan usein ne jätetään vaille huoltoa tai säätöä jos moottoriin tehdään muutoksia. Keskipakosäätimen säätäminen kun ei ole ilman mittareita kovin tarkkaa.

Jumiin ruostuneita keskipakosäätimiä tulee vanhemmissa Guzzeissa vastaa silloin tällöin. Toisaalta: Jos se onkin puhdistettu ja voideltu asianmukaisesti on se saattanut kulua tai jouset veltostuneet jolloin sytytyksen ajoitus on virheellinen. Jälkimmäinen vika on varsin yleinen sekin kun pyörän ikä kiipeää 20 vuoden tuntumaan joka Guzzille ei ole vielä ikä eikä mikään.

Suurimmalle osasta motoristeja on sytytyslaitteiden räplääminen täysin outo toimenpide.
Tuosta tarvikesytkien epäluotettavuudesta olen sitä mieltä että viat johtuvat lähinnä köppäsestä asennuksesta eikä niinkään itse laitteesta. Nykyiset digitaalivehkeet ovat suunnitellut siten että pahinkaan sohlari ei niitä, väärinkään kytkemällä, rikki saa, jos ei toimimaankaan.

mm

aloittelija

  • Viestejä: 14
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #13 : Marraskuu 27, 2009, 13:56:12 ip »
moro

kyllä motomatin antama mallisysteemi toimii ainakin floridassa,laitoin semmosen
pari vuotta sitten vanhukseen,hyvin on pelittänyt. Ei ole piipittänyt pitkilläkään
safareilla. Viimekesänä tuli melkein 5000km uusia kilometrejä.
EI muutakun värkkäilemään syksyn RATOKSI  T. Aloittelija

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Vs: Kärjetön sytkä
« Vastaus #14 : Elokuu 28, 2014, 23:49:51 ip »
Newtronic/Piranha? (Vissiin sama asia?)  Kannattaako sekaantua?

Mulle putkahti vähän puolivahingossa tuommosia systeemejä peräti kolme. Nyt kotona vasta avasin tämän yhden paketin jossa on piranhalogo, luulen ettei tuo ole koskaan ollu edes käytössä. Niin uudelta näyttää. Vaan kestääkö nämä, muistaakseni näitä on joskus haukuttu?
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125