Asennus- ja remonttitaitoiselle kärkisytkä on varma laite pienin varauksin. Pitää myös muistaa pitää, kärkien ohessa keskipakosäädin kuosissa. Valitettavan usein ne jätetään vaille huoltoa tai säätöä jos moottoriin tehdään muutoksia. Keskipakosäätimen säätäminen kun ei ole ilman mittareita kovin tarkkaa.
Jumiin ruostuneita keskipakosäätimiä tulee vanhemmissa Guzzeissa vastaa silloin tällöin. Toisaalta: Jos se onkin puhdistettu ja voideltu asianmukaisesti on se saattanut kulua tai jouset veltostuneet jolloin sytytyksen ajoitus on virheellinen. Jälkimmäinen vika on varsin yleinen sekin kun pyörän ikä kiipeää 20 vuoden tuntumaan joka Guzzille ei ole vielä ikä eikä mikään.
Suurimmalle osasta motoristeja on sytytyslaitteiden räplääminen täysin outo toimenpide.
Tuosta tarvikesytkien epäluotettavuudesta olen sitä mieltä että viat johtuvat lähinnä köppäsestä asennuksesta eikä niinkään itse laitteesta. Nykyiset digitaalivehkeet ovat suunnitellut siten että pahinkaan sohlari ei niitä, väärinkään kytkemällä, rikki saa, jos ei toimimaankaan.
mm