Kirjoittaja Aihe: Ducati ST4  (Luettu 19338 kertaa)

capriccioso

Vs: Ducati ST4
« Vastaus #15 : Syyskuu 25, 2009, 15:15:15 ip »
Tutki nyt aluksi vaikka Motopalstan ja Nettimoton tarjontaa. Onhan siellä yleensä jokunen V11 malli tarjolla. TS. Le Mans, V11 Sport ja Rosso Mandello, Ballabio ja muut Sportin eri variaatiot. Taitaapi Piikkiössäkin jotain olla, tai ainakin oli joku aika sitten.
Ballabio on noista oma suosikki lähinnä sen suoran stongan takia. Sopii minusta parhaiten tuohon mallisarjaan, kun se V11 nyt ei ole mikään oikea sporttipyörä. Vaikka polvikulman osalta kyllä tuntuukin joltain sutsukilta. Makuasioita taasen.

Motopoika

« Vastaus #16 : Syyskuu 25, 2009, 15:44:41 ip »
Olisiko vielä ideaa,mistä rahat??  :o

I.H.

« Vastaus #17 : Syyskuu 25, 2009, 15:47:12 ip »
Tuolta ainakin löytyy yksi V11 ja aikas sopuisaan hintaan .
www.rinta-jouppi.com / turku

Titaniumin kuski

lemppari

« Vastaus #18 : Syyskuu 25, 2009, 17:00:46 ip »
Käy samalla koeajamassa tuommoinen ST 2. Huomattavasti vikkelämpi kuin Nevada ja ilmajäähdytteisenä 2-venttiilipelinä mekaanisesti yksinkertaisempi eli halvempi ostaa ja huoltaa. Makuasioista puheenollen ST 3 näyttää lähinnä ST 2/4:ltä johon joku on laittanut ladon oven lampun ympärille. Tai Tuisku-tuulisuojan Pappatunasta!

Ajoasennon kanssa on myös niin, että koeajo kertoo sinulle, onko ajoasento OK. Capriccioso pitää korkeammasta ajoasennosta, itse olen miettinyt, voisiko Rosso Mandellossa tankoa hieman madaltaa ja ehkä tappeja viedä taaksemmaksi/aavistuksen ylemmäksi. Johtunee siitä, että olen ajellut viime vuodet LM I:sellä ja kroppa on mukautunut sen ajoasentoon!
...vielä pääsee viis kilsaa varatankilla.....oho..

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #19 : Syyskuu 25, 2009, 17:37:17 ip »
Ducatit on hienoja vehkeitä.  Niissä on LUONNETTA. Muiden mielipiteet saa jättää omaan arvoonsa, ketjuista sun muista. Jos koeajolla tuntuu hyvältä niin eikun rahat tiskiin ja sillä selvä.

HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Motopoika

« Vastaus #20 : Syyskuu 25, 2009, 17:52:53 ip »
No sieltä se nyt tuli. Tämmöstä asiallista mielipidettä olenkin odotellut.
KIITOS Ikkala,homma alkaa olla selvä.Nyt vaan tinkimään.  ;D ;D
Eikö ketään tosiaan kiinnosta myyntipalstalla oleva Gagiva Elephant,Ducatin kone ja kaikki.
Hieno peli sekin ja hyvässä kunnossa,ei ole ajettu aavikolla vaan pikitietä.

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #21 : Syyskuu 25, 2009, 19:01:43 ip »
No sieltä se nyt tuli. Tämmöstä asiallista mielipidettä olenkin odotellut.
KIITOS Ikkala,homma alkaa olla selvä.Nyt vaan tinkimään.  ;D ;D
Eikö ketään tosiaan kiinnosta myyntipalstalla oleva Gagiva Elephant,Ducatin kone ja kaikki.

Ota BMW vaihdossa.... siis jos se vielä mun nimissä on huomisen jälkeen ;D Jatketaan tästä, ehkä.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Motopoika

« Vastaus #22 : Syyskuu 25, 2009, 19:05:04 ip »
Minkälainen BMW olisi tarjolla?

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #23 : Syyskuu 25, 2009, 19:09:28 ip »
Tämänkin sivun myyntipalstalta löytyy, R1100RT -96. Nettimotostakin on, en jaksa linkittää :-\. Mutta tosin huomisen yli kun mennään niin voimme jatkaa jos on jatkettavaa.

capriccioso

« Vastaus #24 : Syyskuu 25, 2009, 20:27:37 ip »
Tuolta ainakin löytyy yksi V11 ja aikas sopuisaan hintaan .
www.rinta-jouppi.com / turku

Onhan se tosiaan aika tavanomainen Suomi-hinta, mutta ainakin minusta vielä kaukana sopuisasta. Olkoonkin että tuo yksilö ei varmaan olis paha valinta.

Lainaus käyttäjältä: lemppari
Käy samalla koeajamassa tuommoinen ST 2. Huomattavasti vikkelämpi kuin Nevada ja ilmajäähdytteisenä 2-venttiilipelinä mekaanisesti yksinkertaisempi eli halvempi ostaa ja huoltaa. Makuasioista puheenollen ST 3 näyttää lähinnä ST 2/4:ltä johon joku on laittanut ladon oven lampun ympärille. Tai Tuisku-tuulisuojan Pappatunasta!

Ettet nyt vaan puhu Monsterin ja SS:n ilmajäähykoneesta? Siis siitä samasta, jota käytetään edelleen 1100cc koossa mm. Monsterissa, Hypermoradissa ja Multistradassa? ST2:ssa on ihan eri kone, eikä edes ilmajäähy sellainen. ST4:ssä taas oli se neliventtiilinen 916:sta lainattu pata.

Ulkonäöltään vanhemmat ST2 ja ST4 ovat identtisiä eli niitä paremmannäköisiä. Viimeisimmät ST4 ja ST4s mallit taas muuttuivat rumempaan suuntaan. ST2:n ja sen samannäköisen ST4:n valmistus loppui 2002. Sen jälkeen ST4 -malleja myytiin vielä jokunen vuosi sillä rumemmalla katevarustuksella, kunnes v. 2003 esitelty ST3 jäi ainoaksi matkamalliksi.

Lainaus
Capriccioso pitää korkeammasta ajoasennosta, itse olen miettinyt, voisiko Rosso Mandellossa tankoa hieman madaltaa ja ehkä tappeja viedä taaksemmaksi/aavistuksen ylemmäksi. Johtunee siitä, että olen ajellut viime vuodet LM I:sellä ja kroppa on mukautunut sen ajoasentoon!

Nyt meni vähän äinpäin.  ;)
Meikä tykkää nimenomaan vähän etukenoisemmasta eli matalammasta ajoasennosta, mutta ei apinan anatomiaa vaativasta sellaisesta. TS. minusta ST2/4:n ajoasento oli vähän liian pysty eli korkea, mutta jaloille oli kivasti tilaa, (ja etenkin ST3:ssa), kun taas esim. V11:n ajoasento on suht ok, mutta kun en omista apinan anatomiaa, ne jalkatapit ovat vähän liian ylhäällä, eli jaloille jää turhan vähän tilaa.

Vähän yksilöllisiähän nämäkin jutut ovat, eli parempi tosiaan mennä kokeilemaan ihan itse.
Tai ilmeisesti esim. minua pikkaisen pitempi Pekka on luonnostaan hiukan apinamaisempi, koska ajeli ilmeisen tyytyväisenä Le Mansilla useamman vuoden.  ;D

Lainaus käyttäjältä: Motopoika
ikö ketään tosiaan kiinnosta myyntipalstalla oleva Gagiva Elephant,Ducatin kone ja kaikki.
Mikä ettei, kyllähän se voisi ruveta kiinnostamaan, jos hinta on sopiva.

Motopoika

« Vastaus #25 : Syyskuu 26, 2009, 16:43:48 ip »
Cagiva ei ole minun pyörä,kaveria jelpin. Hp. 3000€

Peku

« Vastaus #26 : Syyskuu 29, 2009, 15:33:50 ip »
Heitän tähän ihmettelyä V11 mallin hinnoittelukäytännöstä, liikkeissä näkyvät pyynnit tuntuvat aika kovilta, 12000 Euroa jos vertaa piikkiössä kesällä olleen sportin pyyntiin, 2005 rekisteröity h.8900Euroa , 10000km ajettu siisti peli. Vanha totuus pätee tietysti tässäkin, ostaja ja myyjä ratkaisevat hinnan ja kun se kummallekkin passaa syntyy kauppa. Itse en vielä ole sopivaa löytänyt vaikka yksi rosso kävi meillä koeajokierroksella, hinta/ laatu eivät kohdanneet, ducatikin on mielessä käynyt. Peku

Pampi

« Vastaus #27 : Syyskuu 29, 2009, 19:16:35 ip »
Kyllä Ikkala on oikeassa, luonnetta Ducatissa kyllä on, mahtavat mölinät tarvittaessa ( Itävallan alppiteillä erityisesti ), eli yksi todellisten moottoripyörien sarjaan kuuluva merkki.

Aikanaan jo 450 Desmo kiinnosti, vaikka oli aika omaperäinen 70-luvun alussa. Yksi pytty riittää, kaksi on parempi, kolmesta ylöspäin liikaa.

Motopoika

« Vastaus #28 : Syyskuu 30, 2009, 15:27:16 ip »
No niin, nyt on Ducati kaupat sovittu,viikonloppuna hakemaan Jyväskylän suunnalta.
Taitaa vaan olla vähän viillet kelit lähteä ajamaan 250km per suunta,taitas mennä ST:lläkin toista tuntia, joten pakulla mennään.
Jos kääntäs Ducatista koneen oikeinpäin ja laittas kardanin niin...  ;) ;D  

[ylläpito on poistanut liitteen]

Ikkala

• Seinäjoki / Alavus
« Vastaus #29 : Syyskuu 30, 2009, 18:33:48 ip »
Onnea tukatille! On nekin vaan hienoja keksintöjä.  ;D
Mutta unoha se paku ja kunnolla vaan vaatetta päälle. Vielä on kelit plussalla. Kait sitä nyt pitää testailla heti alkuunsa :D.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 30, 2009, 19:50:24 ip kirjoittanut Ikkala »