Kirjoittaja Aihe: Kaikkea sitä....  (Luettu 21359 kertaa)

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #30 : Heinäkuu 29, 2009, 07:38:30 ap »
1. 78.53 Honda NT700V ABS Deauville
2. 75.38 Yamaha TDM900A
3. 75.36 Honda NT700V Deauville
4. 73.80 Moto Guzzi Breva 1200 ABS
5. 73.32 BMW R 1200 HP2 Sport
6. 73.10 Kawasaki ER-6f ABS
7. 73.05 Moto Guzzi V7 Classic
8. 73.05 Moto Guzzi V7 Cafe Classic
9. 72.55 BMW F 800 S
10. 70.63 Moto Guzzi Breva 1200
11. 70.48 Moto Guzzi Norge 1200

Onhan nuo Kustit sentään enemmistönä. En ole ihan pahoinvointia saanu nuitten muittenkaan suhteen vaan taijan kuitenki valkata nuo Kustit listalta ja alkaa haaveilun siltä pohjalta. Nimim. Lottovoittoaootellessa
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

Hongston

  • Viestejä: 24
    • http://www.motoitalia.fi/motoguzzi/www/page.php?cat=5
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #31 : Heinäkuu 29, 2009, 13:17:56 ip »
1.   84.42   BMW R 1200 HP2 Megamoto
2.   82.40   Moto Guzzi Griso 8V
3.   82.40   Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
4.   82.16   KTM 990 Supermoto
5.   82.16   KTM 990 Supermoto R
6.   80.91   Moto Guzzi V7 Classic
7.   80.91   Moto Guzzi V7 Cafe Classic
8.   80.38   KTM 990 Super Duke
9.   80.38   KTM 990 Super Duke R
10.   79.98   Moto Guzzi Nevada

Rumahan tuo eka on mutta 2. ja 3. sijat osuivat nappiin. KTM se vasta ruma onkin. ihmettelin kyllä sitä että cali vintage oli vasta sijalla 87.

Anssi

  • Viestejä: 137
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #32 : Heinäkuu 29, 2009, 22:43:54 ip »
1.    86.74    Honda NT700V ABS Deauville
2.    83.41    Honda NT700V Deauville
3.    80.77    BMW F 800 S
4.    80.46    BMW K 1300 S
5.    79.82    BMW F 800 R
6.    79.77    Moto Guzzi Griso 8V
7.    79.77    Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
8.    79.62    Aprilia Mana 850 S ABS
9.    79.15    Moto Guzzi V7 Classic
10.    79.15    Moto Guzzi V7 Cafe Classic

Jälleen: missähän vaiheessa BMW:n (sinänsä kulkevassa) K 1300 S:ssä on ollut kaksi sylinteriä  ;D. ?

Norge sijalla 39, heti MG 1200 Sportin edellä, mutta Nevadan takana. Aika sumeaa logiikkaa, vaikka muistan suunnilleen mitä vastasin...

-Anssi

edit: lyhensin listaa.

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #33 : Heinäkuu 29, 2009, 23:00:05 ip »
Ei se Deauville niin paha ole - Espanjassa tehty, muuten, melkein kuin Italia. Vain melkein...
Suorituskyky on aika lailla samoissa klassikko-Guzzien kanssa, ainakin itsellä ei ollut havaittavaa eroa välillä Cali III ja DV 650.  ;D
Paitsi ongelmien esiintymisessä.
Emeritus-guzzisti

themetus

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #34 : Heinäkuu 30, 2009, 11:52:55 ap »
Nonni. Nyt on virallisesti uusi pyörä matkalla Italiasta tänne pohjolan perukoille! 2 viikon sisällä pitäisi saada musta Griso 8V alle  :D (Ei se merkki vaihtunut vaikka peläyttelin)  ;D


Reima

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #35 : Heinäkuu 30, 2009, 12:00:34 ip »
Nonni, pysyipäs mies kuitenkin merkkiuskollisena... ;D ja säästyit ketjujen rasvaukselta...

Ja sitten vaan rohkeesti pempöölen kulmille näytille niin päästään naamat vihreinä kateudesta renkaita potkimaan... ::)

- Reima -


Bhill

  • Viestejä: 263
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #36 : Heinäkuu 30, 2009, 12:25:08 ip »
Sitä mä vaan ihmettelen mistä toi Honda tonne eksyi, veikka en kertonutkaan, että mun eka pyörä oli se CB 350 twini. Tuntuu painottavan aika voimakkaasti joitakin ominaisuuksia. Anssin remmipyöräkin mahtui listalle. Luulis, että baijerilaiset boxerit olis paremmin edustettuja.

1.     79.78     Moto Guzzi Breva 1200
2.    78.17    Moto Guzzi Griso 8V
3.    78.17    Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
4.    78.13    Moto Guzzi V7 Classic
5.    78.13    Moto Guzzi V7 Cafe Classic
6.    78.05    Moto Guzzi Breva 1200 ABS
7.    76.30    Honda NT700V Deauville
8.    75.41    Moto Guzzi 1200 Sport 4V
9.    75.22    Moto Guzzi Nevada
10.    74.88    BMW F 800 S
V11 Sport

Reima

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #37 : Heinäkuu 31, 2009, 09:22:53 ap »
Pahus kun tuo GrisO"influenssa" on tarttuvaa - uusien oireiden perusteella tehty tutkimus antoi tämän epikriisin... ;D

1. 85.12 Moto Guzzi Griso 8V
2. 85.12 Moto Guzzi Griso 8 V Special Edition
3. 81.54 Moto Guzzi Breva 1200

Fiilistelyä vanhemmalla mallilla...

http://www.youtube.com/watch?v=Tsfiyp1_BpE&feature=related

Lääke tähän helposti tarttuvaan tautiin on se perinteinen: toistaiseksi lepoa ja ohimon painelua tyhjällä lompsalla... :(

- Reima -

themetus

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #38 : Heinäkuu 31, 2009, 19:40:11 ip »

Lääke tähän helposti tarttuvaan tautiin on se perinteinen: toistaiseksi lepoa ja ohimon painelua tyhjällä lompsalla... :(

- Reima -

Tai sitten viet vaimon hemmottelu viikonlopulle kylpylään ja viikon päästä alat lämmittelemään ;) TOIMII!!!

Reima

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #39 : Heinäkuu 31, 2009, 21:57:19 ip »
Eipä taida onnistua toista kertaa - taktiikka puri viimeksi käytettyä Nevadaa hankkiessa kun mentiin kreivittären kanssa Piikkiön kautta Naantalin Kylpylään... ;)

Pitää keksiä jotain muuta... ;D ???

- Reima -

PS. Kyllä mä ny ymmärrän miksi Teemulla oli nimimerkkinä Una Storia Importante, jo jonkin aikaa...

http://video.google.com/videoplay?docid=-6796447535418557715
« Viimeksi muokattu: Elokuu 01, 2009, 13:09:54 ip kirjoittanut Reima »

Norgearska

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #40 : Elokuu 01, 2009, 20:15:36 ip »
Kun aika monella pyörii Griso mielessä, niin tuosta niitä näkee värillisinäkin:

http://www.millepercento.com/index.php?option=com_zoom&Itemid=9&page=view&catid=4&PageNo=1&key=1&hit=1


Reima

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....lisää keskustelua
« Vastaus #41 : Elokuu 02, 2009, 14:00:18 ip »
MP-MAAILMA 05/2006
Ote Moto Guzzi Griso 850 koeajosta:

..." Moto Guzzin 850-kuutioiset versiot lunastavat varmasti paikkansa, sillä parinsadan kuution pienennys ei muuta liiaksi näiden mainioiden moottoripyörien luonnetta. Ison moottorin miehekäs alavääntö laimenee, mutta kierroksia käyttäen ero jää olemattomaksi. Siten etemiskyky jää vain kahvan kääntäjästä kiinni... Ja valintaa tehdessäsi on syytä muistaa, että monen mielestä ajajan moottoripyörän summa on vakio."

Onko porukoilla kokemuksia näistä "budjetti"versioista ???
Käyttämättä jäävät hevosvoimat kun ei hirveesti kiinnosta... ;D
Mutta häviääkö rispekti ja katu-uskottavuus... 8) ?

- Reima -

PS. Oli miten oli ja Guzzin malli mikään vaan niin oheisen video-leikkeen hemmon loppurepliikki pitää paikkaansa... ;D

http://www.motorcycle.com/manufacturer/2007-moto-guzzi-griso-1100-66392.html


capriccioso

  • Viestejä: 196
Vs: Kaikkea sitä....lisää keskustelua
« Vastaus #42 : Elokuu 02, 2009, 18:06:33 ip »
Onko porukoilla kokemuksia näistä "budjetti"versioista ???
Käyttämättä jäävät hevosvoimat kun ei hirveesti kiinnosta... ;D

Mahdolliset käyttämättä jäävät hevoset ovat enempi kuskista kiinni ja kuskin häpeä, oli pyörä mikä tahansa. Eiköhän joku "ylimääräinen" teho juuri gutsien kohdalla ole muutenkin lähinnä teoreettinen ongelma. Minusta noiden hintaero on merkittävämpi motivaattori kuin mahdolliset käyttämättä jäävät konit. Ensin kannattaisi varmaan selvittää istelleen tuon pyörämallin ja konseptin sopivuus noin muuten. Koeajollahan se selviää.
Sitäpaitsi, johan täällä vähän aiemmin kehuskeltiin jopa 750cc Brevan riittävyyttä matka-ajossa kakspäällä ja laukut mukana...  ;)


Omakohtainen tuntuma noista on sellainen, että kenties se koneversioiden ero ja merkitys koetaan pienemmäksi Brevoissa. Syynä esimerkiksi juuri Brevan olemus ja sen käyttäjiksi valikoituvien kuskien odotukset ja tottumukset. Ulkonäöstään ja olemuksestaan huolimatta juuri Breva on minusta lähempänä "tavanomaisen" kalivieterikuskin pystypyörävastinetta, ja pystypyörää hakeva kruiserikuski löytänee mieleisensä ajokin todennäköisemmin juuri Brevasta kuin Grisosta, konekoosta riippumatta. Omakohtainen kokemukseni ja empiirinen tutkimukseni näyttäisi tukevan moista teoriaa,  8) siis ketään tai kumpaakaan vähättelemättä. Minusta myös 1200 Sportin voi laskea Breva-sarjaan, kuten myös Norgen, joka on täyskatettu Breva.

Enkä tarkoita tätä nyt mitenkään negatiivisessa mielessä. Minusta se 850cc Breva on ihan oiva kulkine kaikenlaiseen reissupainotteiseen ajamiseen, kunhan siihen ei pulttaa mitään pleksiä haitoksi. Jos kaipaa lisää vääntöä, tai jos ajelee enimmäkseen matkaa nainen ja kaikki naisen vaatimat tavarat mukana, niin sitten 1100 tai 1200 -koneinen kehiin, mutta ei se itse pyörä siitä noin muuten muuksi muutu. Hinta vaan pompsahtaa.

Samankokoisilla koneilla varustetut Breva ja Griso tuntuvat hiukan erilaisilta, ilmeisesti erilaisen välityksen, ilmaboksin ja ruiskuohjelman takia. Griso tuntuu hivenen pirteämmältä, mutta ero ei ole suuri. Silti veikkaisin, että "tyypilliseltä" Griso-kuskilta loppuvat pienemmän koneen pollet tai njuuttonit hiukan aiemmin kuin "tyypilliseltä" Breva- (saati California-)kuskilta, noin karkeasti yleistäen. Itsekin sen kutakuinkin noin koin, mutta eihän se koneen koko ja teho ole aina se oleellinen juttu. Ensivaikutelmana Griso tuntui minusta mielenkiintoiselta mutta turhan laiskalta ja painavalta, koneesta riippumatta. Myöhemmillä ajokerroilla tykkäsin silti enemmän 1100cc Grisosta kuin 1200cc Sportista samalla mutkaisella koeajolenkillä.

Mutta silti, en todennäköisesti tällä hetkellä ostaisi itselleni kumpaakaan.
Kas kun samaan (pitkään) hengenvetoon ja yhtenä mielenkiintoisena "kompromissina" täytyy nostaa esiin Bellaggio. Itselle tuo oli varsin positiivinen yllätys ja miellyttävä kokemus. Voisin hyvinkin kuvitella hommaavani noiden edellämainittujen sijaan juuri sellaisen. Olkoonkin että ajokokemus sillä perustuu toistaiseksi vain kahteen koeajoreissuun.

Siinähän on tuon lyhytiskuisen kasipuokin kampura ja ison koneen mukit ja muut osat, ja ihmeen pirteältä se tuntui ajossa. Ajoasentokin oli miellyttävä ja meno mutkissa hämmentävän ketterää custom -kategoriaan luokitelluksi ajokiksi, tai ylipäätään Guzziksi. Sen olemuksessa ja etenkään ajo-ominaisuuksissa ei kuitenkaan ole juuri mitään kustomia, onneksi. Ulkonäöstä voi olla montaa mieltä, mutta ainakin minusta se on hiano. Tilaa oli sopivasti 180-senttiselle, eikä paino tuntunut ajossa läheskään yhtä selvästi kuin vaikka Brevassa, tai edes pitkän akselivälin ja erilaisen ohjausgeometrian Grisossa. Ainoa harmi minusta oli sen mittaristo, tai lähinnä kierroslukumittarin puute. Kenties myös pari turhaa kromiosaa.
Kannattaa ihmeessä ottaa tuokin harkintaan, jos suunnittelee Brevaa tai Grisoa, ja pähkäilee niiden eri koneversioiden välillä. Hiano peli, ja sijoittuu sekä konekoon että hinnan puolesta noiden välimaastoon. Joissain ominaisuuksissa jopa niiden yläpuolelle.

Pekka Neste kirjoitti jutun siitä viimevuotiseen Motoykköseen. Aika pitkälle samoilla linjoilla olen itsekin, vaikken haluakaan sitä mihinkään kategoriaan luokitella. MP-Maailman juttuja en ole viitsinyt lukea enää aikoihin, tosin Bellaggio-jutun muistan kyllä lukeneeni. MP-Maailmalle tyypilliseen tapaan tuo Nesteen tarina Motoykkösessä oli noista se informatiivisempi ja käyttökelpoisempi. Taisi olla muistaakseni aika ympäripyöreä läpiselausjuttu tuo kasipuokki-gutsienkin ihmettely.

Lainaus
Mutta häviääkö rispekti ja katu-uskottavuus... 8) ?

Edelleen, kokeilemallahan se selviää, ainakin jos mopoa haetaan nimenomaan ajamista silmälläpitäen.
Jos hankit moposi sosiaalisista syistä etkä itsellesi ajopeliksi, hommaa ennemmin harrikka. Tai vaikka joku honta. Valinnan noiden välillä voit tehdä ihan vapaasti poliittisen, elämänkatsomuksellisen tai muun sosiaalisen suuntautuneisuutesi perusteella. Mutta valitsitpa noista sitten sen "yksilöllisemmän" tai demarihenkisemmän vaihtoehdon, kummallakin niistä se kadonneen respectin metsästys on varmaan helpompaa kuin minkä tahansa kokoisella gutsilla.  ;)

Lainaus
PS. Oli miten oli ja Guzzin malli mikään vaan niin oheisen video-leikkeen hemmon loppurepliikki pitää paikkaansa... ;D

http://www.motorcycle.com/manufacturer/2007-moto-guzzi-griso-1100-66392.html

Minkä videoleikkeen? Itse näin tuolla lähinnä cowasakin mainoksen ja Buellin paalauksen, mainos sekin.

Reima

  • Vieras
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #43 : Elokuu 02, 2009, 19:28:45 ip »
Kiitokset mielipiteistäsi - olisit vaan malttanut katsoa leikkeen loppuun asti... ;D

Katsotaan nyt mihin päin fiilikset kuljettaa, tuosta harrikan valinnasta voisi vaikka loukkaantua...ei ikinä...ajella muka jalatedelläsuualaspäinvääränäreibänitnaamallapotipoti... ;)

- Reima -

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 053
  • Kotirintamamotoristi
Vs: Kaikkea sitä....
« Vastaus #44 : Elokuu 02, 2009, 20:05:09 ip »
Hyvä pyörä, parempi mieli. Toinen tykkää aitistä ja toinen lyhtypylväästä, mutta omaan fiilikseen on kuiteski järkisyitten jälkeen (jos semmosia sattuu olemaan) syytä luottaa.
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.