Kirjoittaja Aihe: 1600 ccm Guzzi - sadepäivien tarinoita?  (Luettu 3874 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
1600 ccm Guzzi - sadepäivien tarinoita?
« : Heinäkuu 09, 2009, 23:31:10 ip »
Rumors of the 2010 California say it will be completely revised with the engine from the Stelvio and Griso; the Carc shaft and many new parts - -  will be promoted in the U.S. market, starting with a new 1400 cc, four-valve Moto Guzzi cruiser ---  the Norge tourer may also get the 1400 cc engine.
http://www.webbikeworld.com/Moto-Guzzi-motorcycles/Moto-Guzzi-motorcycles.htm

Moto Guzzi’s Head of Communications, Daniele Torresan:
"The largest capacity we can go to with our current four-valve head engine is close to 1400cc. That would not be big enough, so we are thinking of producing a simple two-valve head design, which can be 1600cc.  The bike is only at design stage at the moment, but we may produce a prototype for the Milan show later this year.  I have seen some of the sketches and it’s a typical cruiser style, a bit like the Yamaha Midnight Star, but obviously typically a Moto Guzzi.”
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/New-bikes/2009/June/jun2409-guzzi-planning-harley-davidson-rival/
V11 - it defines you.

motomatti

  • Viestejä: 13 491
Vs: 1600 ccm Guzzi - sadepäivien tarinoita?
« Vastaus #1 : Heinäkuu 13, 2009, 14:11:32 ip »
Mukavahan se on kuulla, vaikkakin lähes huhuna, että uuttakin suunnitellaan.
Pikku hiljaa alkaa olla aikakin päivittää cruiseripuolta. Edellinen mallisarja kun on mennyt enimmäkseen visuaalisilla muutoksia jo neljäkymmentä vuotta: Kerran vaihdettu runkotyyppi ja muutaman kerran moottoria modernisoitu. Voimansiirto pysynyt suurelta osin samana koko ajan. Että ei huonosti, mutta ei sillä myöskään pidetä markkinaosuuksia saati kasvateta...

Saanen veikata että 1600 cc konee tarvitsee jo tasapainotusakselin tai sitten moottorikonstruktio on laitettava kokonaan uusiksi. Vesijäähdytys, jne. Tulee painava ja monimutksinen laite. Vikka toisallta italianinsinöörit ovat ennenkin yllättäneet, jopa positiivisesti.

Pikkulohkoisten kehittäminen on jäänyt myöskin aika vähälle viime vuosina. Jos merkin imagoa haluttaisiin nuorentaa niin tarvittaisiin +100 hv pikkusportti 600 - 750 -luokkaan. Viimeksi tämä toimi onnistui juuri tuolla pikkulohkoisella kun neliventtiliset kevytkulkuiset Imola, Monza ja Lario tulivat markkinoille ja olivat vielä kahdeksankymmentäluvun puoliväliin  kokoluokkiensa nopeinpia ja tehokkaimpia mutkatietykkejä.  Kreivi de Tomaso oli tyytyväinen ja sai tätä kautta runsaan rahoituksen oman automerkin kehitystyöhön.

 mm