Mukavahan se on kuulla, vaikkakin lähes huhuna, että uuttakin suunnitellaan.
Pikku hiljaa alkaa olla aikakin päivittää cruiseripuolta. Edellinen mallisarja kun on mennyt enimmäkseen visuaalisilla muutoksia jo neljäkymmentä vuotta: Kerran vaihdettu runkotyyppi ja muutaman kerran moottoria modernisoitu. Voimansiirto pysynyt suurelta osin samana koko ajan. Että ei huonosti, mutta ei sillä myöskään pidetä markkinaosuuksia saati kasvateta...
Saanen veikata että 1600 cc konee tarvitsee jo tasapainotusakselin tai sitten moottorikonstruktio on laitettava kokonaan uusiksi. Vesijäähdytys, jne. Tulee painava ja monimutksinen laite. Vikka toisallta italianinsinöörit ovat ennenkin yllättäneet, jopa positiivisesti.
Pikkulohkoisten kehittäminen on jäänyt myöskin aika vähälle viime vuosina. Jos merkin imagoa haluttaisiin nuorentaa niin tarvittaisiin +100 hv pikkusportti 600 - 750 -luokkaan. Viimeksi tämä toimi onnistui juuri tuolla pikkulohkoisella kun neliventtiliset kevytkulkuiset Imola, Monza ja Lario tulivat markkinoille ja olivat vielä kahdeksankymmentäluvun puoliväliin kokoluokkiensa nopeinpia ja tehokkaimpia mutkatietykkejä. Kreivi de Tomaso oli tyytyväinen ja sai tätä kautta runsaan rahoituksen oman automerkin kehitystyöhön.
mm