Niin, rautapuoli on kyllä itsellä hallussa. Tarvittaessa myös hoidan koneistukset oman katon alla. Lähinnä kiinnostaa tuo sylinterin mitoitus, nelimäntäisille satuloille. Yhtä varmaan vielä hoitelee tuolla omalla, mutta kahta satulaa käskettäessä, loppunee sylkästä isku tai ainakin tuntuma kahvasta hukkuu. Yksi mahdollisuus olisi hommata uusi ja isompi jarrusylinteri kahvoineen, mutta silloin pitää myös katkaisinklusterit vaihtaa. Samoin kytkinpuoli pitää päivittää, sillä eriparin kahvoitus on tökerön näköistä. Tosin ei tämäkään sinällään haittaisi, olenhan joka tapauksessa päivittämässä sähköjärjestelmää ja olen jo nyt joutunut siirtämään monia katkaisijoita eläkkeelle virastaan. Nuo vanhat italialaiset kun eivät enää oikein luottamusta herätä..
Oliskohan tähän laskentaan jotain kaavoja? Itse en oikein muista Tekun aikaisia hydrauliikka opintoja. Enemmänkin pneumatiikan kanssa tullut työn puolesta pelattua. Niitä sääntöjä ei suoraan voi soveltaa. Täytynee ottaa yhteys JL:ään, jos ei kukaan muu osaa kaavaa ulkoa

Mitä tulee tuohon venttiilinsijoitteluun, niin Jyväskylän rengasliikkeet nostivat kädet pystyyn, nähdessään millainen venttiili vanteessa kuuluu olla. Myös pyöräliikkeissä pyöriteltiin päätä kummissaan. Se kun vaatii vanteen sisäpuolelle omanlaisensa laipan. Näin ainakin tuossa 16" vanteessa. Lisäksi venttiili sijaitsee korkealla vanteen kehällä, eli siis lähempänä vanteen keskiötä, kuin monessa muussa vanteessa. Tuohon jos askartelee olemassa olevaan venttiiliin kiinnitettävän kulmajatkon, sojottaa täyttöaukko suoraan kohti jarrulevyä. Kevyen hahmottelun mukaan, vaadittaisiin aika erikoinen venttiili, jotta isot levyt saatasiin ohitettua. Tämä siis jo näillä "pikkulevyillä". 320mm levyjä tekisi mieli..
Teräspunosletkut tuossa jo on. Ja ne ovat ehdottomat. Saiskos sun kautta Matti mittojen mukaan letkut? Avokin japanialaiseen pitäisi moiset ohdottomasti päivittää. Sen jarrutuntuma on kuin tennispalloa puristelisi.