En saksan kieltä niin paljon ymmärrä mutta:
Tuo kennojen balanssointi taitaa olla se mikä on pitänyt/pitää vielä nämä kehittynemmät akut pois ajoneuvokäytöstä.
LiFe-akku olisi ilmeisesti muuten omnaisuuksiltaan kelvollinen ajoneuvokäyttöönkin, jopa ilman jatkuvaa balanssointiakin
mutta vaatii mielestäni oman laturin ettei tule kuskille kuumat paikat jos akku ylilatautuu. Purun kannalta ei pitäisi olla
ongelmia.
LiPo-akku olisi ehkä vielä tehokkaampi mutta on latauksen suhteen vielä ronkelimpi.
Täyden akun kennojännite on 4,2V ja 4,5V on jo vaarallisella alueella, akku voi räjähtää.
ja alle 3,0V/kenno purettu akku voi alkaa vauriotua.
Litium-akuilla ei ole ns. muistia.
Kesäkelillähän noilla pärjäisi mutta pakkasessa niistä ei tule virtaa ulos lainkaan.
http://www.eurorc.com/product/2671/gens-ace-5000mah-148v-40c-4s1p-hard-case-lipo-battery-packPekka