Melkoinen palapeli tuo "runko" on. Peruslähtökohta on tietysti se, että mitkään
pulttiliitokset eivät pääse elämään.
Koska noita lisäkiinnikkeitä ovat laittaneet, rungon yläputki ei liene tarkoitettukaan olevan
niin luja, että se toimisi vain moottorin ripustuksena. Riittävä jäykkyys saavautetaan
vasta sitten kun myös moottori on pultattu tukevasti apurunkojensa välityksellä runkoon kiinni?
V11 taitaa olla aika takapainoinen? Ainakin kuskin kanssa. Jos satulan alla olevia romppeita saisi
sijoitettua edemmäs ja ylös, sekin voisi vaikuttaa positiivisesti. Mutta lienee haasteellista toteuttaa.
Tuntuu jotenkin kummalta mutta kun menee Buellilla radalle ja unohtaa työkalut

ja sadepuvun
takakopan alle, sen huomaa takajousituksen toiminnassa.
Jousituksen säädössä tuo taulukko kannattaa ottaa suosituksena käyttöön. Jos noista lukemista
ollaan ulkona, kannattaa ryhtyä säätötoimenpiteisiin. Taulukon mitoilla jousitus on sellaisissa
perussäädöissä, että se voi yleensä toimia.
Jos mitään mittoja ei ole annettuna, peruslähtökohtana voi pitää sitä, että
Takajousitus jaksaa nostaa pelkän pyörän perän täysin ylös ja etujousitukseen jää 2-3 senttiä "säkkiä",
eli etujousitus painuu selvästi pelkän pyörän painosta.
Sitten kun kuski (ja matkatavarat) on kyydissä, jousituksen pitäisi painua 1/3 joustovarastaan.
Iskunvaimennuksen säätö onkin sitten haasteellisempaa kun sitä ei oikein voi millään metrimitalla
mitata. Periaatteessa voi säätää siten, että ajettaessa pyörä ei montun jälkeen jää keinumaan ja
jousitus ehtii palautua ennen seuraavaa pattia.
Ja jos jousitus ei ikinä pohjaa, se tai iskunvaimennus on säädetty liian jäykäksi. Kun ainakin kerran kesässä
jysähtää pohjaan, tietää kaikkien joustovarojen olevan käytettävissä

.
Pekka