Kirjoittaja Aihe: V11:n akku  (Luettu 21513 kertaa)

Camn

  • Viestejä: 2 583
Vs: V11:n akku
« Vastaus #45 : Lokakuu 20, 2012, 16:42:19 ip »
Tämän keskustelun lopussa näkyy miten rata-ajoa harrastava V11 kuski rakentelee harraste-/kokeilumielessä tähän malliin usein parhaana pidetyn Odysseyn tilalle kevennystä. Linkeistä näkee, että "akun" paino putoaa 5,2 kg => 1 kg ja että moottori vielä käynnistyy...

http://www.v11sport.de/forum/viewtopic.php?f=16&t=3563&start=150

Tällaista infoa näkyy:
4S 3P / 6900mAh. Balancer toimii. Kaapelit kuormitukselle: 300A/5min, jatkuva vajaa 150A. Akkujen pitäisi kyetä 40C jatkuvaan virtaan. 3 starttausta 4 viikkoa seisoneella koneella, 260mA piti ladata sen jälkeen.
V11 - it defines you.

Pekka

  • Viestejä: 1 905
Vs: V11:n akku
« Vastaus #46 : Lokakuu 21, 2012, 00:42:20 ap »
En saksan kieltä niin paljon ymmärrä mutta:
Tuo kennojen balanssointi taitaa olla se mikä on pitänyt/pitää vielä nämä kehittynemmät akut pois ajoneuvokäytöstä.
LiFe-akku olisi ilmeisesti muuten omnaisuuksiltaan kelvollinen ajoneuvokäyttöönkin, jopa ilman jatkuvaa balanssointiakin
mutta vaatii mielestäni oman laturin ettei tule kuskille kuumat paikat jos akku ylilatautuu. Purun kannalta ei pitäisi olla
ongelmia.
LiPo-akku olisi ehkä vielä tehokkaampi mutta on latauksen suhteen vielä ronkelimpi.
Täyden akun kennojännite on 4,2V ja 4,5V on jo vaarallisella alueella, akku voi räjähtää.
ja alle 3,0V/kenno purettu akku voi alkaa vauriotua.
Litium-akuilla ei ole ns. muistia.
Kesäkelillähän noilla pärjäisi mutta pakkasessa niistä ei tule virtaa ulos lainkaan.

http://www.eurorc.com/product/2671/gens-ace-5000mah-148v-40c-4s1p-hard-case-lipo-battery-pack

Pekka
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 21, 2012, 13:07:38 ip kirjoittanut Pekka »
Sohc van Helmi.