Kerro kaikki.
Jätän toistaiseksi originaalin M15 purkin hoitamaan kipinää, joten homma on vähän hauskempi kuin voisi puusta katsoen kuvitella: Molempia purkkeja kiinnostaa a) ilman lämpötila b) öljyn / moottorin lämpötila c) kaasuläpän asento.
a ja b on helppo ratkaista lisäämällä antureita, mutta milläpä lisäät uuden kaasunasentoanturin... Luotettavat lähteet tosin kertovat, että signaalin voi ryöstää jopa ilman operaatiovahvistinta ja ratkaisu toimii.
Rakennussarja sisältää urospuolisen DB37 liittimen, mihin on tarkoitus kytkeä vastaava naaras. Valinta on maallikon näkövinkkelistä huono, DB37 on lähinnä toimistoelektroniikkaa. Eilisillan vietin tinakolvin kanssa; tinasin DB37:aan kiinni nipun johtoja jotka sitten kiinnitin motonet-abiko-palkkiin.
Jos osaisin tehdä itse MS:n, saattaisin käyttää jotain hiukka järeämpää liitinratkaisua, mikä se sitten olisikaan. Piuhojahan purkkiin kytketään kokolailla monta:
- ilman lämpötila-anturi
- koneenn lämpötila-anturi
- sytytyssignaali sisään
- lambadan signaali sisään
- TPS:n referenssi
- TPS:n signaali
- 6 x maa
- FIdle solenoidn ohjaus (en edes tiedä mikä tämä on -> en kytke)
- bensapumpun releen ohjaus (alkup purkki hoitaa -> en kytke)
- käyttöjännite
- tuplapiuhoilla bensapiiri 1
- tuplapiuhoilla bensapiiri 2
eli noin 10 joista osa ohkaisempia kuin osa.
Jospa kokeilen saanko toimivaa aikaa ryöstämällä TPS ja lämpötilatiedot alkuperäisiltä antureitla. Vähemmän osia on kivempi, se nimittäin tarkoittaa vähemmän särkyviä osia.
http://www.finsquirt.net/ kertoo lisää.