Kaikissa normaalijarruilla varustetuissahan tämä aiheuttaa vaan huonoa pysähtyvyyttä ja ongelmia.
Monissa tapauksissa, kuten enskoissa, supermotoissa ja tietyissä muissa pystypyörissä erillinen takajarru on tärkeä ja olennainen ominaisuus, ja sitä käytetään hidastamisen lisäksi myös ohjaamiseen. Jos takajarrun painallus vaikuttaisi niissä myös etujarruun, siitäpä niitä ongelmia vasta aiheutuisikin, kuten tuossa edellä tuli jo kuvattua. Toisaalta kyykkypyörissä on tärkeää saada maksimiteho etujarrulle, ja aina mukaantuleva takajarru saattaa aiheuttaa etenkin mutkissa ongelmia, joita erillisellä takajarrulla ei tule, kun takajarrun käyttöä ja ja puuttumisherkkyyttä voi itse säännöstellä. Sama juttu, taas oltais äkkiä pöpelikössä tai luisuttaisiin pyörän kanssa peräkkäin ojaan tai radan sivuun. Joskus pelkkä moottorijarrukin voi olla turhan tehokas takajarru etujarrun apuna.
Rata-ajossakin tuo systeemi toimiii kyllä vallan loistavasti niissä rajoissa, missä sp:llä sitä pystyy harrastamaan 
Niiinpä, niissä rajoissa. Sitten kun nopeudet ja kallistuskulmat kasvavat, alkaa myös erillisten jarrujen tarve tulla selvemmäksi. Kisa-ja rata-ajossa muuten käytetään usein myös luistokytkimiä, jotta takarenkaan jarruttava vaikutus saataisiin mahdollisimman pieneksi. Monesti takajarruun ei kosketa radalla ollenkaan, koska siitä on toisinaan enemmän haittaa kuin hyötyä. Jotkut käyttävät sitä lähinnä kiihtyvyyden säännöstelyyn mutkista ulos ampaistaessa, ei niinkään vauhdin hillitsemisessä mutkaan tultaessa.
Eli tullaan taas siihen, että jossain kalivieterissä ne yhdistelmäjarrut voivat kenties olla ok, mutta esmes MGS-01:ssä ne olisivat lähinnä haittona. Samoin kuin enskoissa, smotoissa yms, mutta hiukan eri syistä painottuen. Eikä tarvitse olla kyse edes rata-ajosta, vaan ihan se "tavallinen käyttökin" riittää. Onhan nää siis vähän itse kunkin sisäisistä järjestelmäasetuksistakin kiinni. Toinen tykkää tyttärestä, toinen kaurapuurosta.