Kirjoittaja Aihe: Huohotinletkut  (Luettu 2676 kertaa)

Temu

  • Viestejä: 34
Huohotinletkut
« : Huhtikuu 09, 2009, 18:59:38 ip »
Mille Gt riettaantui syksyn viimeisillä lenkeillä ruikkimaan moottoriöljyä ulos. Talvella tutkaillessa huomasin, että ne kaasarin ja ilmanputsarin välistä lähtevät letkut ja moottorilta runkoon menevä putki liittimineen olivat huonossa hapessa. Uudet osat löytyivät Piikkiöstä, kuten aina.
Nyt haluaisin varmuuden siitä, miten kaasarin ja putsarin väliset letkut liaitellaan? Letkut olivat irti ja halki ettei oikein tienyt miten olivat olleet.

Se pitempi käsittääkseni viedään rungon yläputkessa olevaan liitosputkeen ja alempi moottorin alle. Laitetaanko siihen lyhempään letkuun mitään "supistusta", nythän periaatteessa suodattamaton ilma pääsee kaasareille, pienen reiän kautta mutta kuitenkin.

Auttakaa kokeneemmat, kesä ja ajokausi lähestyvät!

t  TK

Calimero

  • Viestejä: 42
Vs: Huohotinletkut
« Vastaus #1 : Huhtikuu 09, 2009, 20:11:49 ip »
Stein-Dinsen kuvista voi olla apuja, vaikkei sieltä mitään tillaisikaan... http://www.stein-dinse.com/eliste/index.php

En nyt tutkinut mutta katso onko hajoituskuvissa valaisevaa. Valkkaat sieltä 'Moto Guzzi' ja 'MG Mille GT' niin näät räjäytyskuvat. Siis jos et jo tiennyt..  :)
Cali EV Touring 2003