Kirjoittaja Aihe: VÄLIAIKAKYSELY  (Luettu 29441 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #15 : Helmikuu 13, 2006, 01:40:07 ap »
UPDATE!!!

Eilen sain otettua saundit uusista piipuista!!! Voi herramunjee miten  miehekkäät äänet!!! Just oikeet kuminat, tismalleen. Itse asiassa oli  niin pÃ¥rnÃ¥t äänet, ettei meinaa heijari laskee vieläkään.. :vau: Lario kuulostaa heti muutamaa numeroa isommaltaan.
Kuvaus:" Putkista ilmoille pääsevä ääni on sopiva sekoitus machoa murinaa, bassovoittoista kuminaa ja luolamiesmäistä hörinää.."

Talvi venähti taas muutamalla viikolla.. :(
Hyvä pyörä, parempi mieli.

BMW

  • Viestejä: 338
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #16 : Helmikuu 13, 2006, 11:34:12 ap »
No niin. Tänään sitte hain omaan ja kaverin libanonilaiseen aika kasan kamaa Moto Italiasta. Rahaakin meni ihan mukavasti, mutta alkaa tekosyyt väheneen, miksei alkais sille tekeen jotain. Katellaan.

Tuulenpoika

  • Viestejä: 280
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #17 : Helmikuu 14, 2006, 15:07:43 ip »
Onko missään vaiheessa alkanut tulla Libanonin ihmeen kanssa epätoivoinen olo ?      Omani seisoo vielä odottamassa kuntokartoitusta pressun alla. Mitä kaikkea   osaa jouduitte Piikkiöstä ostamaan ?

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #18 : Helmikuu 15, 2006, 03:13:16 ap »
Eileen havahruun jotta eihän täs ole paljo kun kuukausi ja mopetit pitäis olla valmiina! Äkkiää se tämäkin talvi on vaan menny, pitää kai kiristää ruuvootahtia.

Tähän mennessä tehty honran moottori, uus kansi, vaihteensiirtäjiä yms. Eikä siitä perkeleestä löyry vaihteeta kunnolla vieläkään! Kutsille pieniä muutoksia, takalokasuojaa mulkattu, toisemmoinen perävalosysteemi asennettu. Pieni kiekkamittari tukittu sen vanhan mykistyneen sisälle (alkuperäisestä ei muuten enää saanu kalua). Sakuulta tilasin sellaasen 48 halkaasialtaan mittarin, asteikkoakin riittävät 12000rpm. n. 80€.. Tankkiprojektin etenemisestä ei tietoa, pitää vissiin pian ruveta hoputtelemaan. Viimeksi suuniteltu tankkiin syvennystä penkin etuosaa varten. Maksimitilavuus nääs haussa.

Pelliosat ja posket on maalattava. Perä+kartaanin nivel pitääs vielä kattoa ja tarkistaa. Keulaputket pemistelin eilen ja kiillottelin kolmiopalat. Kyllä se alumiini on kaunis kun se kiiltää. Alunperin ne on maalattu mustaksi, yök. Tänään voi olla piikiön paketti postissa, tulossa kaikenmoista pikkunippeliä ja isommat kuuppooraurat. Uus etukummi orottaa nurkassa allepääsyä. Laukkurautoja pitääs tukevoottaa. Sitte vielä tavalliset huollot ja muut mitä nyt päähän saan. Mutta konetta en tänä talvena meinaa avata.

Sitten kun on taas varaa, tahtoo lafrakoonit ja WP:n tai öhlinssin takaveeterit. Kaikilla säärööllä kiitos. Nykyysillä koniilla on muutoon ajettu jo varmaan 150 tuhatta ja pelaavat vielä kohtuu hyvin. Paremmakkin vois kumminkin olla.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

BMW

  • Viestejä: 338
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #19 : Helmikuu 15, 2006, 11:34:42 ap »
Ei pienintäkään epätoivoo vielä.Kyllä niistä pyörät tulee vaikka työtä se teettää. Piikkiöstä tässä vaiheessa tuli kaikki vaijerit, tiivisteitä, suodattimet, kärjet, merkkitarrat, kaasarin kiinnityskumit, molykotee, takalampun  lasi, ja jotain pientä. Romutoreilta ja sieltä täältä on hankittu peilejä, ohjauslukot, puolat, pensahanat ym. Jarruletkut on tulossa  ja akut ostettu. Sähköjohdot täytyy tehä uusiks kun vaan sais sen inspiraation. Ja kaikkee muuta......  Mutta kyllä se siitä. Toi kylmä talli kans vähä rajottaa sitä inspiraation saantia. Joo.

MotoJussi

  • Viestejä: 965
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #20 : Helmikuu 19, 2006, 11:11:58 ap »
http://hogsden.dyndns.org/~jsavola/ahdin/2006_syys/

Jopas muuten nimesin hassusti hakemiston. Liekö toiveajattelua et viimeistään tuolloin on kalusto kasassa.

Letkut, johdot, piuhat sun muut on irki rungosta, nyt pitäis tiputtaa moottori+aski irti. Ei oo kovin hauskaa oikeestaan. Mut minkäs teet.

Tuon ahtimen takia tekemistä on kokolailla enemmän kuin ilman sitä. Ei niin että kaduttais :)

MotoJussi & California Kompressor

  • Vieras
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #21 : Helmikuu 19, 2006, 12:57:30 ip »
Täyshuolto työn alla:
- Eturapakaaren kiinnikkeiden uudelleen säätö.
- Etupään öljyt + tiivistys + tutustuminen  -> öljyt ostettu
- vaijereiden voitelu, moottoriöljy                                                                -> valmis
- kierroslukumittarin korjaus, ei toimi.
- Etupään ohjauksen laakerien säätö.
- Kaasarin luistinten tarkastus                                                                    -> valmis
- ryypyn vaijerin kiristys
- tulppien tarkastus/vaihto.
- venttiilien tarkastus/säätö
- jarrujen säätö.
- vaihdevivun herkkyyden säätö. ??
- äänenvaimentimien pesu.
- tankin pesu
- pensahanojen säätö kohdalleen, tiivisteitä lisää.
- pensan suodattimien putsaus
- ilmanputsarin puhdistus/vaihto
- uusi akku
- starttimoottorin tarkastus/putsaus
- vilkun releen vaihto (ei kait pysty korjaan)
- vaihteisto öljyjen vaihto
- peräöljyjen vaihto + (tiivisteet ehkä)

Jallu

  • Viestejä: 124
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #22 : Helmikuu 19, 2006, 13:16:31 ip »
Tilanne on erittäin hyvä. Odotan laskua MotoItaliasta talviparkista. Odottamassa asennusta tuuliohjain ja uudet lepuuttajat jotka asettuvat paikalleen pääsiäisen aikaan. Mopedi tosin haetaan kotiin huhtikuun ensimmäisenä. En vain keksinyt muuta asennettavaa vielä kun ajettuna uudella EV:llä vasta 2500 kilsaa. Olen häpeissäni kun te muut olette niin ahkeria ja minä vaan kaljoittelen ja juhlin pitkin talvea. Lupaan tehdä parannuksen.(Ja onhan mopedi ensi talvena jo aika vanha):D

Guzzipeikko

  • Vieras
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #23 : Helmikuu 19, 2006, 15:53:36 ip »
Lainaus
 Olen häpeissäni kun te muut olette  niin ahkeria ja minä vaan kaljoittelen ja juhlin pitkin talvea. Lupaan  tehdä parannuksen.(Ja onhan mopedi ensi talvena jo aika vanha):D

Älä häpeile, minäkin olen päässyt aika vähällä: jarrunesteen vaihto,  kardaanin rasvaus ja sitten pitäisi ryhdistäytyä ja vahata pyörä. Ja  näistäkin suurin vaiva oli murjoa rasvasuutin tuolle etunivelelle  sopivaksi. Kiitos Heinäsen Penan pääsin jyvälle miten se tapahtuu.
Pekka

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #24 : Helmikuu 20, 2006, 15:55:32 ip »
Duuba duuba duu!! Kyllä nyt vihellyttää; ryhdyin alkuinnostukselta ja tohinalta ihmettelmään Larion kummallista käyntiä. Ei vastannut mielestäni kaasuun kummoisesti ja oli muutenkin tukkoinen. Sitten huomasin: OIKEAN PUOLEN PYTTY ON KYLMÄNÄ!!! Aikani tusattuani huomasin oikean tulpan olevan eloton. En sitten tähän hätään löytänyt muualta tulppaa, kuin projekti-Monkeystä. Asensin myös uuden tulpanhatun oikealle puolelle, vain huomatakseni sen olevan liian iso mahtuakseen kanteen... Käynnistyskokeilu- VROOOOOOM VROOOOOM!!!! Käy kuin enkeli, kakomiset ja yskimiset ovat historiaa. Käyttelin sitten koneen ja putket lämpimäksi ja nautin rosteripasuunoiden tuottamasta messusta..

ASiaan; Listalta lisää tehtyjä kohteita:

Guzzi:

-Takavalo, valmis, kiinnikekin maalattu, rekkarinvalo modattu samaan runkoon.
- Takavalon pleksi valmis, jos vielä tummentaisi.
- Takamatkustajan tappien kannakkeet valmiit, niiden ja putkien runkokannattimet kesken.
- Rekkariteline valmis ja kiillotettu.
- Umpion kiinnitys ratkaistu ja proto toteutettu.
- Etukatteen kiinnike ottaa koville, eka proto tehty -> Hylätään. Uusiks.
- Omia katteita pesty ja fiksattu.
- Venttiilinsäätöruuvit hommattu.

TunturiTT:

- "Pressitilaisuus" buukattu...
- Tulpanhattu hommattu :D
- 9" etujarru hommattu

Suzuki:

- Sponsorisopimus tehty..

Kaverin Aprilia Mille:

-Takajalkatappi oikealla suunniteltu, toteutettu (varauksin) ja kiillotettu


Kyllä tää talvi alkaa tästä jo kiireiseksi kevääksi muuttua.. Pidetään pää kylmänä tai sittenkin lämpöisenä:
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 20, 2006, 15:56:00 ip kirjoittanut TunturiTT »
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TimoStone

  • Vieras
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #25 : Helmikuu 23, 2006, 11:53:48 ap »
Ei oo ehtinyt noita pieniä vielä käpistelemään...Isompaa kyllä:
Tänään ajettiin 48 l. V-16 -koneella 1591 kW sähköä lämmöksi ja harakoille...Ei saatu kuin vähän yli 2000A virtaa kulumaan...Ei riittänyt kuormaa tarpeeksi...

Guzzipeikko

  • Vieras
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #26 : Helmikuu 23, 2006, 13:26:56 ip »
TimoStone kirjoitti:
Lainaus
Ei oo ehtinyt noita pieniä vielä käpistelemään...Isompaa kyllä:
Tänään ajettiin 48 l. V-16 -koneella 1591 kW sähköä lämmöksi ja  harakoille...Ei saatu kuin vähän yli 2000A virtaa kulumaan...Ei  riittänyt kuormaa tarpeeksi...

Minullapa on äkkilaskemalla tuon verran pelkästään lamppukuormaa, ja  kun tietää hehkulampun hyötysuhteen niin harakat tykkää. Mutta sitä  dieseliä ei ole:(. Kait sie tulet tuolla V-16;sella italomeetinkiin, eikös ne siellä tehtyjä ole ? ( siis italiassa )
pekka

I.H.

  • Viestejä: 1 264
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #27 : Maaliskuu 12, 2006, 06:15:56 ap »
Tommoinen LaminarLip ilmanohjain tuli asennettua. Aika näyttää miten vaikuttaa

turbulensseihin .
Titaniumin kuski

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #28 : Maaliskuu 18, 2006, 13:41:47 ip »
Päivitetäänpä ja päivitelläämpä tätä välillä.

Guzzin kasailu on jo alkanut kovalla tohinalla. Etukate on todella rok ryppymustana ja muiden katteiden vauriot on korjattu. Ryppymaalia vielä niidenkin yksityiskohtiin, niin kuosi on valmis.
Venttiilinsäätöruuvit täytyisi mennä vaihtamaan, keli kun on jo kovin lämmin (kirjoittaessani tätä ulkolämpötila 1.5 plussan puolella). Samalla vaihtaa sitten nuo tulpat ja tulpanhatut.
Putket saivat takakannakkeensa noin viikko sitten ja samalla kiinnikkeet kannattelevat matkustajan jalkatappeja.
Takakate/lippa, aerodynamiikkapleksi :P, rekkariteline ja takavalo on nyt paikallaan, lopullisesti.
Myös uudet, lyhyemmät imutorvet on asennettu ja ne odottavat enää filttereiden öljyämistä ja asennusta.

Tulis jo se kesä...
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
VÄLIAIKAKYSELY
« Vastaus #29 : Maaliskuu 21, 2006, 15:38:09 ip »
Asensin tuossa sunnuntaina myös (edellisessä viestissä mainitut) uudet tulpat ynnä hatut. Sekä myös ne hinnakkaat venttiilinsäätöruuvit. Välysten säätö, kopat kiinni, ryypytys ja käynnistys. HURMMMM HURMMMM.. Miten voikaan olla hiljainen kone!!?! Venttilikoneiston säksätys väheni exponentiaalisesti! Syykin on mitä ilemisin; Vanhat säätöruuvit olivat menossa hakkaantuneet liki tasapäisisksi ja uuden uutukaiset olivat PALLOpäiset. Kosketuspinta-ala siis väheni murto-osaan. Totuuden nimissä mainittakoon, että äsken käytellessäni konetta huomasin oikealta puolelta kuuluvan vähän tikutusta, joka lienee vähän suuremman pakovälyksen aikaansaannos. Kipakka pakkanen vähän jäykisti sormia, sunnuntaina mopon kanssa tuusatessani. Säädän tuon sitten ennen ajoon lähtöä, siihen ei kauaa mene.

Livahdin äsken salaa, naapureiden tms. näkemättä tallille ottamaan kylmätyyppejä nahka-asusta. Piti nääs kokeilla, miten saumattomasti ukko sulautuu uudessa haarniskassaa ratsun selkään. Hetken siinä kaasutellessa tuntui jotenkin kesäiseltä. Sitten menikin kone varatankille ja koin paluun arkeen.

Tekniikkapuoli onkin nyt filttereiden öljyämistä vaille valmis. Tietty säädöt on räpellettävä kuntoon, kun pääsee radalle testailemaan.

Tässä vielä otos ruuveista. Vasemmalla uusi ja nuo kaksi oikean pytyn ruuveja. Kuten kuvasta näkyy, oli jo aikakin käydä vaihtopuuhiin. Aika monessa oli kosketuspinnassa näkyviä muutoksia. Jo ihan vähällä ajolla, sillä hioin pahimmat rokot jo syksyllä ajeluiden välissä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.