Hei,
Pieni muju öljyn seassa ei vielä merkitse mitään näissä traktoreissa, mutta mitään erityistä kolinaa ei pitäisi kuulua.
Nostas vaikka takapyörä ilmaan ja pyörittele takapyörästä edes takas ykkös- ja kakkosvaihteilla ja "tunnustele" onko fiilinki erilainen.
Kannattaa myös tarkistaa ettei ongelma ole kardaanin nivelessä vaan todella vaihdelaatikossa.
Jos päädyt itse purkamaan askia niin suosittelen hankkimaan kirjan V1000G5 Workshop Manual 1000 SP. Siinä on selostettu isolohkon 5-vaihteisen askin purkaminen ja kokoaminen. Sen avulla korjailin itse 3 vaihdelaatikkoa.
Jos itse päätät purkaa niin suosittelen myös vilkaisemaan tuolta myyntiosiostaTopi K:n kauppaamaa erikoistyökalusarjaa. Siinä on pari semmoista työkalua joista on iso apu vaihdelaatikkoa availlessa. Muutenkin pärjää mutta joutuu vähän "soveltamaan".
Jos siellä on ratasongelmia, niin suorahampaisten vaihtorattaiden löytäminen voikin olla mielenkiintoinen projekti. Laakereista suurin osa löytyy tavallisesta laakerikaupasta. Samalla jos siellä laatikossa seikkailee niin se vaihderumpu kannattaa shimmata optimivälykseen jolloin askin lonksuminen vähenee ja vaihtotapahtuma käy juohevammaksi.
Piikkiö on aina hyvä mesta. MotoMatti täältä Treen seudulta voisi myös olla tuossa ehkä avuksi ?
- JuhaV
PS. Hieno pyörä ! Taisin joskus nähdäkin sen tuolla Ahvenistolla.
Edit :
Tuolta siellä askissa suurin piirtein näyttää
http://my.opera.com/v2tre/albums/showpic.dml?album=675275&picture=9426872http://my.opera.com/v2tre/albums/showpic.dml?album=675275&picture=9426873Kerran multa löystyi tuon ulostuloakselin 23 päästä mutteri 24 mikä aiheutti pientä toimintahämminkiä.
Se asia korjautui kiristämällä ja lukitsemalla mutteri kunnolla paikoilleen.