Centauron vakio öljymäärä, ylärajalla, tikku pohjaan kierrettynä, ei riitä jos vetää rajuja kiihdytyksiä tai keulii. Pumppu imee tyhjää ja ö-paineet katoaa. Erityisesti kylmemmillä keleillä 20w50 mineraaleilla. Tähän auttaa lievä öljymäärän lisäys yli ylärajan, n. 1/2 litraa ja hyvä lämmityskäyttö. Kovilla kierroksilla kun öljypumppu painaa kylmähkön öljyn yläkertaan niin se ei ehdi uudelle kierrokselle riittävän äkisti. Haitallista on se.
Breva 1100:ssa tällaisia ongelmia en ole huomannut. Tosin ei se kiihdy kovin ripeästi eikä nosta keulaakaan. Vain hiukan venyttää etutelareita kun kääntää kaasua reippaammin. Ostin muuten Piikkiöstä tarvikejousen Brevan takaiskariin. Pitäis olla kantavampi kaksi päällä matkatavaroiden kanssa kuin alkuperäinen. (minä ja kyytiläinen yhteensä reilusti yli 200 kg) Ehkäpä valojen suuntauskin siitä kohentuisi.
Viimeinen niitti alkuperäiselle takajouselle tuli kun syyskuussa olin kyydissä ja minua isompi kaveri ajoi pyörälläni pitkin sorateitä. Eräässä heitossa jousi ikään kuin antoi periksi eikä noussut enää alkuperäiseen pituuteensa. Iskunvaimennin kyllä toimii. Sitä ennenkin oli kaksi päällä ongelmia nopeilla mutkapätkillä. Keskituki raapi silloin tällöin päällystettä.
mm