Chezzi-Brianin etujarrusta ei ole mitään kokemusta, kommentoin Buell XB12R:n osalta kun sillä on enimmäkseen nykyään tullut ajettua.
Jarrulevyn massalla on vaikutusta, kevyempi Braking-tarvike on helpompi käänneltävä kuin OEM-laikka. Eron huomaa vaikka
ei sillä ole käytännön merkitystä. Muut asiat haittaavat enemmän.
Kävin puntaroimassa Bulun 10.1 kg ja LeMans 1000 16in 12.2kg etupyörät. LM:n pyörässä ei ollut jarrulaikkoja kiinni.
Guzzin pyörät eivät liene kevyimmästä päästä.
Bulun jarrut ovat riittämättömät rata-ajoon jos aletaan jarruttaa tosissaan, olenkin tuhonnut jo useamman jarrulaikan.
Nykyään olen oppinut ajamaan suuremmin jarruttelematta ja paremmilla renkaillakin lienee osuutta. Ennen kului
jarrupalat, joskus kahdetkin/ratapäivä, nykyään kestävät useamman ratasession.
Alkuperäisillä jarrupaloilla en oppinut jarruttamaan kun olisi pitänyt käyttää vain yhtä sormea, lisäksi palat kuluivat
nopeaan ja olivat kalliit.
Jarrulaikka jää pahasti tuulensuojaan vanteen sisälle, minkä arvellaan huonontavan sen jäähtymistä. Seuraaja EBR:ssä
onkin asiaan kiinnitetty huomiota ilmanohjaimien muodossa.
Bulun etujarrun kiinnitys kannattaa muuttaa race-versioon jos aikoo radalla ajaa, mikäli sellaisen vielä jostain saa.
Samoin jarrulaikan puoleiseen etuteleskoopin putkeen on hyvä asentaa kipinäsuoja, jarrulaikasta ja paloista irtoava sula
metalli tarttuu muuten sisäputkeen ja pilaa tiivisteen.
Ainakaan kilvellisen Guzzin hankinta rata-ajoon ei suuremmin kiinnosta. Kaikki kokeilemani ovat Buelliin verrattuna
sellaisia, että koko ajan pitää varoa ja mennä Guzzin ehdoilla. Bululla ajaessa vauhti on vieläkin vain kuskista kiinni.
LM I ja MGS:stä ei ole kokemusta.
Chezzikin käytti kilpurissaan normaalia etujarrua, ainakin siinä julistelakanassa mikä on tallin seinällä.