Kirjoittaja Aihe: UPEAAAAA!!!!  (Luettu 474644 kertaa)

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #870 : Lokakuu 22, 2016, 23:49:41 ip »
Ei, Guzzin kuuluisin kilpapyörä oli 500cc v8. Upeasointinen laitos.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #871 : Lokakuu 23, 2016, 12:27:39 ip »

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #872 : Lokakuu 23, 2016, 13:25:18 ip »
Tuo malli oli muutenkin muotia siihen aikaan. Myös ainakin Gilera ja brittimerkit käyttivät vastaavia "dustbin" -katteita.

Katetyyppi kiellettiin kisakäytössä. Oli liian sivutuuliherkkä.

Aapo

  • Viestejä: 716
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #873 : Lokakuu 23, 2016, 13:26:46 ip »

GuzGuz

  • Viestejä: 1 573
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #874 : Lokakuu 23, 2016, 13:46:13 ip »
Ai ettei California 1400:sa ole 8 venttiiliä?
Sehän tuossa on ollut lähtökohtana.

motomatti

  • Viestejä: 13 488
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #875 : Lokakuu 23, 2016, 13:59:13 ip »
Onhan siellä niitä venttiilejä niin paljon että harmittaa.
Tulppia myös on tuplamäärä.

Käytännön terminologiassa 8V ja V8 eivät ole sama asia. Edellinen tarkoittaa, täysin sylinterimäärästä ja koneen rakenteesta riippumatta, venttiilien (eng. valve, valves, it. valvole) lukumäärää. Jälkimmäinen kertoo että jossain V-kulmassa on kahdeksan sylinteriä jaettuna kahteen pääryhmään. Nämä ovat siis käytännössä muodostuneita termejä joita alalla käytetään.

Tarkemminkin voisi kuvata jotain satunnaista moottoria: minkä pyörän moottori on 8v, ohv, "vinkkeli" 350 cc?

Vierailija

  • Viestejä: 1 671
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #876 : Lokakuu 23, 2016, 18:23:38 ip »
On tosiaan nykyisin vakiintunut käytäntö, mutta aikoinaan oli myös tällainen 8V eli Otto Vu:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Fiat_8V
Emeritus-guzzisti

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #877 : Lokakuu 23, 2016, 19:14:48 ip »
Ai ettei California 1400:sa ole 8 venttiiliä?
Sehän tuossa on ollut lähtökohtana.

Niiiiiin, minä assosioin kysymyksen viittestä katemallin alkuperästä Guzzissa.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

MattiK

  • Viestejä: 34
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #878 : Lokakuu 27, 2016, 20:13:54 ip »
Youtubesta löytyy muuten "koeajo" -video tuosta uudesta V8:sta:
https://www.youtube.com/watch?v=zdqW1lqTglc

Pätkä katukilpailuista Uudesta-Seelannista. Ainakin museon puolella vilahtaa yksi Guzzi:
https://www.youtube.com/watch?v=pLZj92JrOy8


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #879 : Lokakuu 27, 2016, 21:07:07 ip »
Näyttää erittäin raskaalta ajoasennolta. Jalat on niin takana, että taitaa paino olla lähes kokonaan käsillä.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

LeCa

  • Viestejä: 710
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #880 : Tammikuu 02, 2017, 20:10:34 ip »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #881 : Tammikuu 06, 2017, 16:21:39 ip »
Kilpahenkinen raaseri.




 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #882 : Tammikuu 06, 2017, 16:27:58 ip »
Kevyesti tuunattu Griso.



 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #883 : Tammikuu 06, 2017, 16:30:56 ip »
Oberdan Bezzin kilpatutkielmia.



 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Vs: UPEAAAAA!!!!
« Vastaus #884 : Tammikuu 06, 2017, 16:46:33 ip »
Olisiko tässä ideaa pikku-Brevan rakentelun suunnaksi?




 8)
Hyvä pyörä, parempi mieli.