ITALO- FJ
Huomenta. Tamburini - olisiko se rungon mallista -kehityksestä sinä kirjoitit lauantaiyön aikana , mm ? Mistä sait tietoja - kuulema oli mp,n ensinäyt. jo keskustelu asiasta ?
Huomasin heti koeajossa ja kotimatkalla sadekelillä, mp,n oleva nopea"ohjauksessa" ja helppokäynnisteinen, sekä vakaa tiellä. Ajoasento on todella "sopiva" ja tärinöitä en huomannut ainakin alle 140 ajettussa vauhdissa. Iso tankki: 24,5 litraa. FJ oli aikansa sporttipyörä, vaikka on painava: 267 kilo kun tankki on täynnä. MOTO GUZZI LM IV tuli markinoille 1985.
TEHO lukema tulee molemmissa FJ-malleissa 9000 kier.. Saksassa ja Ruotsissa teho 100 hv, kun kuristus imukanavassa rajoituskumi/levyillä. Kyllä FJ jarrupenkissä kuulema antaa ainakin 115 hv. FJ 1100 oli ainoastaan 2 vuotta valmistuksessa. Isompi malli 9 vuotta.
TYHJÄkäyntikierroksista . kun mp:llä on italo"juuret" uskallan kysyä tyhjäkäynti-
"ongelmista: Olemme huomanneet nyt fj,n tyhjäkäyntikierroksia nouse. ainakin yli 1000 kierroksia silloin kun kone on lämmin (2400 rpm.). Mahtaako johtua ryyppyjärjestelmästa,-säädöstä, - tässä mallissa (ei mulle ennen tuttu) on erikoinen choke-järjestelmä. On kytkinkahvapuolella "ratti joka käännetään alaspäin. - säätörattiosa oli vaihdettu- vanha osa oli varaosapussissa)