Kirjoittaja Aihe: floridasta kilahti sit kone  (Luettu 8177 kertaa)

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridasta kilahti sit kone
« : Heinäkuu 29, 2008, 20:04:21 ip »
kylläpä on kesä vastustanu ensin oli jarru ongelmia mut sain kuntoon ja sit ei löytyny mittarin vaijerin pyörittäjää ja sitku sain vihtoin pyörittäjän ja paikalleen ja pyörä toimi ku unelma niin sit kilahti kone !! sen verran kerkesin tutkii tien päällä et vasemman puoleisen imu venttiilin välys oli kasvanu eikä ruvennu pelaan vaikka säätin uusiksi kone kalisee !! eli menikö nokka vai mikä petti !! onko muilla tullu vastaan tuommosta ongelmaa ?? ja sit vielä se kilahti aivan varottamatta !! :mad: kesän ajot mahto olla tässä !! :X öljyt on maksimissa eli siit tuskin johtuu !!

millegt

  • Viestejä: 598
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2008, 16:40:06 ip »
Voisiko olla nostajan kupista pohja poissa ?

motomatti

  • Viestejä: 13 485
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #2 : Heinäkuu 31, 2008, 07:45:56 ap »
Voihan se olla mahdollista että nostajastakin on pinta rikki. Vaikea kuvitella että pohja olisi kokonaan hävinnyt koska pikkulohkon nostin on sivuprofiililtaan paksun T-kirjaimen muotoinen. Nostimet voi vaihtaa vain irottamalla nokka-akselin. Eivät siis tule yläkautta poies.

Oletettavaa on että nokka-akselista on yksi tai useampia nokkia luopunut pintakarkaisustaan. Nokka-akseli on kiinni sillä kuuluisalla öljynpaineanturilla. Silloin tällöin törmää rikkoutuneeseen koneeseen kun ö-paineanturi on vaihdettu autotarvikeliikkeestä saatavaan malliin.

Lohdutukseksi voi sanoa että moottorin kunnostaminen on kohtuullisen helppo juttu jos ei lohkoon koneistetut laakeripinnat ole vaurioituneet. Ajokilometrimäärästä riippuen kannattaa samalla männänrenkaat vaihtaa ja venttiilit hioa, venttiilinohjaimet tarkistaa ja tiivisteet vaihtaa. Kampiakselin laakerit ovat yleensä hyvässä kunnossa vaikka kilometrejä olisi kertynyt lähemmäs 100000.

mm

 

Pekka

  • Viestejä: 1 905
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #3 : Heinäkuu 31, 2008, 13:29:04 ip »
motomatti kirjoitti:
Lainaus
 Vaikea kuvitella että pohja olisi kokonaan hävinnyt koska pikkulohkon nostin on sivuprofiililtaan paksun T-kirjaimen muotoinen.
mm

 
Moi. Minulta on yksi pohja kateissa...
Sohc van Helmi.

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #4 : Elokuu 02, 2008, 22:30:14 ip »
tota tutkin vähän vettiili koneisto ja ilmeisesti on pako vettiili poikki ku ei saa välystä ollenkaan vaikka kuinka löysää ja sit jousi menee löysäksi !! onkohan kannet kuin kalliita ?? onko kukaan joutunu ostamaan !! niin tulppakin oli ottanu itteensä oli läjässä et joku on irti !! :X:(

Janne K

  • Viestejä: 154
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #5 : Elokuu 04, 2008, 04:38:13 ap »
Otahan rauhassa se kansi irti ja katsele mitä sieltä löytyy.

Käytettyjä kansia löytyy ebaystä ja rebootguzzispares.comista, mikäli sellaista oikeasti tarvitaan.

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #6 : Elokuu 04, 2008, 08:41:07 ap »
se on sit selvä tapaus !! ventiili poikki !! mäntä ainakin vaihtoon ja sit venttiilit !! pitää kattoo et jos löytää koko kannen uuden niin ei tarvi ruveta koneistaan tota vanhaa  ku oli aika pahan näkönen !!

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #7 : Elokuu 04, 2008, 10:11:27 ap »
Onneksi sulla on sentään kaksventtiilikannet..


muuten: Hirvittää ihan miten pienellä huollolla tuo kaksiventtilinen liikkuu; lauantaina vaihdoin loota ja koneöljyt, sekä säädin venttiilit. Tai siis EN SÄÄTÄNYT! Ei nimittäin ollut kolmen tonnin reippaahkolla ajolla säätötarvetta!! Larion koneella olisi ollut suurta ja liian pientä välystä jo kummallakin puolen.
Tässä esimerkki tämän kesän ajon luonteesta:

Hyvä pyörä, parempi mieli.

Kimmo Saarelainen

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 554
floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #8 : Elokuu 04, 2008, 12:49:26 ip »
TunturiTT kirjoitti:
Lainaus
 
Tässä esimerkki tämän kesän ajon luonteesta:


Kyllä on Guzzi joutunut aivan outoon ympäristöön  :huh:
Kimmo
Rider for California Touring 1400 & V85TT Travel

moottori turpa?

  • Viestejä: 36
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #9 : Kesäkuu 10, 2009, 20:04:25 ip »
no niin nyt ois sit kone kasattu uusiksi mut tuli seuraava ongelma öljyn merkki valo tykkää palaa millon huvittaa eikä sammu kierroksilla välillä mut taas saattaa vähän aikaa pelata ja sit rupee palamaan tyhjä käynnillä ja välillä se syttyy kierroksilla mut sammuu tyhjä käynnillä oiskohan anturi vika vai mistä toi oikein kertoo menee jo yli hilseen mulla oon tosin nyt ajanu joku 10 kilsaa ja välillä merkki valo syttyy ja sit sammuu heti jos sammuu mut se ei kalise eikä mitään yli määrärästä ääntä kuulu ois jo kiva päästä ajeleen vuoden tauon jälkeen mut ei tohi ku ei tiiä onko noissa paineissa jotain häikkää vai ei 

Kari Sairanen

  • Viestejä: 158
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #10 : Kesäkuu 10, 2009, 21:04:21 ip »
Hoi

Veikkaisin anturivikaa, varsinkin jos pyörässäsi on tarvikeanturi. LM4:ssä tarvikeanturi kesti muutaman päivän, eivät kestä kuumuutta. Suosittelen soittoa Piikkiöön ja uuden anturin tilaus sisälle.

motomatti

  • Viestejä: 13 485
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #11 : Kesäkuu 11, 2009, 09:40:43 ap »
Uups!
Koittakaa hyvät guzzistit muistaa että ette käytä pikkulohkoissa minkäänlaista tarvikeanturia. Syynä ei ole alkuperäisosien mainostaminen vaan se että alkuperäinen anturi pitää paikoillaan myös nokka-akselia! Useimmiten merkkivalon syttymisen syynä on todellakin anturivika. Toki tähän tietoon ei pidä luottaa milloinkaan vaan tutkia käytännössä onko paineet sittenkin karanneet. Varmuutta siihen on vaikea saada mutta reissun päällä vaihtoehdot ovat vähissä. Joten esimerkiksi venttiilikopan irroittamalla ja käynnistämällä koneen selviää konkreettisesti ja ympäristöepäystävällisesti nouseeko öljy venttiilikoneistoon asti. Muuton matka kannattanee jättää kesken. Mikäli öljy ei kierrä niin konevika on varma seuraus. Ja köyhille kallis.

mm

TimoEv

  • Viestejä: 2 171
  • Porukassa mukana - pyynnöistä huolimatta!
Öljynpaineanturi
« Vastaus #12 : Kesäkuu 11, 2009, 10:28:59 ap »
Anturi toimii siten, että se kytkee merkkilampun "maihin" eli poissähkönapaan ( - ).
Jos jonkin syyn takia anturiin lampulta menevä johto saa kosketusta runkoon, niin lamppuhan syttyy. Minulla pesun jälkeen näin tapahtui, kuten olen kertonut.
Johdin voi myös hangata runkoon ja eriste on rikki. Ajon aikana tärinä ja tutina sitten sitä pätkii runkoon kiinni.

Testaus on helppoa: varmista ensin ( Matin ohje ), että öljynpainetta todellakin on. Sitten irroita johdin anturista. On kiinni vain pistoliittimellä. Pyörä käyntiin ja intensiivistä tarkkailua eri käyntitiloissa, josko lamppu palaa / vilkkuu yms. Jos ei, niin johdin kiinni ja uusi sessio.

Anturin vaihto on sitten ihan oma lukunsa...huoh!

Kysymys: Mitähän vaikuttaa öljypohjassa oleva paineensäädin tässä tapauksessa?

mika

  • Viestejä: 92
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #13 : Kesäkuu 11, 2009, 10:49:10 ap »
Itselläni Guzzin öljynpaineanturista myös "hauskoja" kokemuksia. Öljynpainevalo syttyi milloin huvitti tai ei sammunut käynnistettäessä. Syyksi paljastui vesi, joka pääsee anturin kaulalta sisään, jolloin anturi maadoittaa piirin koko ajan. Korjauksena maalia anturin sisään menevän liittimen juureen tiivisteeksi ja taas toimii. Olen kohdannut tämän vian useaan kertaan eri Guzzeissa. Mutta tiivistystoimenpiteellä taas pelaa. Tosin aina kannattaa tietysti varmistaa öljynpaine jos valo palaa....

Jyri

  • Vieras
Vs: floridasta kilahti sit kone
« Vastaus #14 : Kesäkuu 11, 2009, 11:54:40 ap »
Myös jumittava öljynpaineventtiili voi olla syynä.