Anturi toimii siten, että se kytkee merkkilampun "maihin" eli poissähkönapaan ( - ).
Jos jonkin syyn takia anturiin lampulta menevä johto saa kosketusta runkoon, niin lamppuhan syttyy. Minulla pesun jälkeen näin tapahtui, kuten olen kertonut.
Johdin voi myös hangata runkoon ja eriste on rikki. Ajon aikana tärinä ja tutina sitten sitä pätkii runkoon kiinni.
Testaus on helppoa: varmista ensin ( Matin ohje ), että öljynpainetta todellakin on. Sitten irroita johdin anturista. On kiinni vain pistoliittimellä. Pyörä käyntiin ja intensiivistä tarkkailua eri käyntitiloissa, josko lamppu palaa / vilkkuu yms. Jos ei, niin johdin kiinni ja uusi sessio.
Anturin vaihto on sitten ihan oma lukunsa...huoh!
Kysymys: Mitähän vaikuttaa öljypohjassa oleva paineensäädin tässä tapauksessa?