No niin! Herättää keskustelua. Heittelin siis ajatuksia ilmoille, miten Specialista saisi juuri minunlaiseni pyörän. Yksinkertaisin muutoksin passeli laitos, vakiona aihio. Valmista pyörää ei tehtaan linjoilta ole vielä pihalle tullut, miltään merkiltä. Bellagio ja V7 Classic ovat erittäin lähellä.
Selvityksiä:
Kromia pois. Kyllä, en ole kiiltävän perään -> amerikkalainen all show -mentaliteetti ei pue minua.
Special on oiva lähtökohta rakentelulle, koska alusta, jarrut ja tekniikka on jo valmiina. Pyörän pitää kääntyä, liikkua ja pysähtyä. Nämä hoituvat mainiosti Specialin tahi EV:n vakiovarusteilla (EV sekä Special ovat toisaalla palstalla käydyn keskustelun perusteella aivan eri kamoilla varustettuja pyöriä, kuin Jackal ja Stone yms.). Vielä paremmin alusta ja jarrut pääsevät oikeuksiinsa, kun painoa vähennetään. Koin tämän jo alustavasti, kun Special on kesällä kokemaani Vintagea parikymmentä kiloa hoikempi ja myös parempi menemään mutkiin (ja sieltä pois).
Ohjaustanko oli mitä ilmeisimmin vaihdettu leveämpään ja pidempään. Ei hyvä juttu, kun putki on koko matkalta 22 millistä tuubia. Sen lisäksi, että näin pitkä vipu vääntää jo kumikiinnikkeissä lilluvaa piippua, se myös heikon jäykkyytensä vuoksi kiertyy= notkuu. Päistä katsottuna liike oli sentin luokkaa, tämä tuntuu käsiin. Myös kahvakumeiksi valitut vaahtomuovit aiheuttivat epävarmaa tuntumaa tankoon. 
Jalkatapit; omat etutapit ovat kyllä rennot, mutta niiltä vaihdetaakia operoidessa, pitää nilkkaa kääntää omituiseen asentoon. Onko sitten itselläni liian jäykät töppöset tai nilkat, en kokenut tätä jalan kääntöä hyväksi ominaisuudeksi. Jalkatappien sijainti satulan alla on omalle kropalleni mitä optimaalisin. Hieman korottaa satulaa, niin ovat just. 
Kaksipäinen vipu menisi lähinnä vipusuhteensa takia vaihtoon. Liikkeet voi toteuttaa myös täsmällisesti, kun ne oikein toteutetaan.
Kyykkypyörää en etsi. Sellainen ei vetoa minuun. Jalat edellä en tahdo ajaa. Ei tunnu hyvältä. 
Pyöräprojektin ideana on supistaa talouden moottoripyörämäärää yhteen (Larion on kyllä tarkoitus jäädä harrastevehkeeksi, mutta..), se jotenkin rajaa pois kahden pyörän hankintamallin. Tällä pyörällä siis Nainenkin ajaisi. Kyllä, hänkin osaa ajatella mitä mikäkin muutos aiheuttaisi ajettavuuteen.
En ymmärrä sitä, että jokin pyörämerkki tai malli olisi niin yleisesti pyhä, ettei sitä saisi muuttaa mieleisekseen. En myöskään voi kuin sääliä niitä henkilöitä, jotka tyytyvät tehtaan laatimaan kompromissiin pyörää valitessaan, koska eivät uskalla tehdä sille mitään. Minä en aio kysellä kenenkään mielipidettä päättämistäni muutosaikeista jos jotain muutan. Työssäni suunnittelen laitteita, työkaluja ja koneita joten tajuan kyllä turvallisuuden ja järkevyyden päälle. En siis ole tekemässä kuolemanloukkua kenellekään.
Mielipiteitä saa edelleen kirjoittaa ja ne kyllä luen. Asiallisiin kysymyksiin vastaan kyllä kun huomaan. :cool: