Kirjoittaja Aihe: Monza-projekti  (Luettu 14245 kertaa)

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« : Toukokuu 23, 2008, 15:50:30 ip »
Pitkän tuumailutauon ja osienkalastusvaiheen jälkeen alkaa Monza olla savolaisittain tekemistä vaille valmis.

Toissa syksynä pelastin keulakolaroidun pikkusportin AVK:lta ja viime talven tutkailin puutteita ja mietin uutta tyyliä motolle. Runko mittailtiin ja todettiin suoraksi, eBay "ostettu tyhjiin" Imolan ja Monzan osista (esim. parit, kolmet johtosarjat, keula, varaperä, Valpollinin sporttinen kokokate, vanteet ja tuhottomasti pikkuosaa) ja tänään kävin hakemassa muovi- ja peltiosat maalarilta.

Ensi viikolla pitäisi aloittaa pulttailutalkoot ja jospa sitä ennen kesälomia saisi jo Guzzin kilvitettyä...






Ja tässä lähtötilanne:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 24, 2008, 00:35:00 ap kirjoittanut heikkil »

GMies

  • Viestejä: 310
Monza-projekti
« Vastaus #1 : Toukokuu 24, 2008, 00:43:24 ap »
Kuinkas tuon keulan kanssa kävi?? Selvisitkö pelkkien liukuputkien vaihdolla?
Näyttää tulevan kuin "tehdas uusi".
2002 Atlantic 500
2004 B750

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #2 : Toukokuu 24, 2008, 01:08:09 ap »
GMies kirjoitti:
Lainaus
Kuinkas tuon keulan kanssa kävi?? Selvisitkö pelkkien liukuputkien vaihdolla?
Näyttää tulevan kuin "tehdas uusi".
Keulan osat menevät kokonaan vaihtoon eli "iipeistä" löytyivät keula T-kappalein sekä etuvanne. Koko paketti suunnilleen yhden uuden liukuputken hinnalla... :wink:

Onneksi (tässä tapauksessa) pikku-Guzzin keulaputket ovat sen verran ohutta putkea, että keularysäytyksessä vääntyvät runkoa helpommin. Runko selvisi mittauksista puhtain paperein ja ainoa askartelun aihe oli uuden ohjausstopparin hitsailu.

Jukka Laine

  • Administrator
  • ***
  • Viestejä: 1 052
  • Kotirintamamotoristi
Monza-projekti
« Vastaus #3 : Toukokuu 26, 2008, 00:36:34 ap »
Erittäin hyvän näköistä jälkeä! Maalaus on tosi onnistunut. Monzasta tulee hieno peli.

Jukka Tuusulasta
Jukka Tuusulasta, Sport 1200.
Verestä Hyviä Muistoja!
Veriryhmä Gruppo MOTO GUZZI.

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #4 : Kesäkuu 13, 2008, 11:14:44 ap »
Viimeiset (koputetaan puuta...) tarvittavat varaosat ja tarvikkeet hommattu tänään ja Monzan kasaanlyönti voi alkaa.


Mopo-Sportilta matkaan tarttui suuttimien sun muiden pikkuosien kaveriksi Malossin PHBH-yhteensopivat ilmanputsarit. Mopopoikatyyliset eli hieman hempuli työnlaatu ja mm. kromimuovipääty, mutta plussan puolelle juuri tuo PHBH-yhteensopivuus eli asennukseen ei tarvita jatkoholkkeja tai muita viritelmiä, vaan vaahtomuovifilsu istuu kuin nakutettu suoraan kaasarin perään.

Venttiilikoppien huohotuksessa mentiin vähän yliampumisen puolelle, kun yhdistin letkut K&N:n autokäyttöön suunniteltuun huohotusfiltteriin. Eipähän lopu kapasiteetti heti kesken...

IiPeilöytöinä postipoika kiikutti Monzan alkuperäiset T-kappaleet, joissa ei tangonkiinnikkeille varausta, sekä orggis-clip-onit. Todennäköisesti ajoasennosta noilla tulee parempi, kuin jos pulttaisin ensin suunnittelemani cafe racer -könötangon.


EDIT: Erillisfilsuihin siirtymisen ansiosta lojuu hyllynnurkalla paketissaan uusi Guzzin "tötterömallinen" ilmansuodatin. Piikkiön hinta oli 14,22 eur, tuo lähtisi ensimmäiselle tarvitsijalle kympillä. En lähettele, mutta haku onnistuu Espoon Olarista tai ajelupäivänä jostain reitin varrelta...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2008, 12:11:00 ip kirjoittanut heikkil »

TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Monza-projekti
« Vastaus #5 : Kesäkuu 13, 2008, 15:20:49 ip »
Lainaus käyttäjältä: heikkil
Mopo-Sportilta matkaan tarttui suuttimien sun muiden pikkuosien kaveriksi Malossin PHBH-yhteensopivat ilmanputsarit. Mopopoikatyyliset eli hieman hempuli työnlaatu ja mm. kromimuovipääty, mutta plussan puolelle juuri tuo PHBH-yhteensopivuus eli asennukseen ei tarvita jatkoholkkeja tai muita viritelmiä, vaan vaahtomuovifilsu istuu kuin nakutettu suoraan kaasarin perään.

Venttiilikoppien huohotuksessa mentiin vähän yliampumisen puolelle, kun yhdistin letkut K&N:n autokäyttöön suunniteltuun huohotusfiltteriin. Eipähän lopu kapasiteetti heti kesken...

Onkohan sulla jotenkin erilainen, esim tuoreempi malli, noista kaasareista, kun mun vastaavissa on hyvin lyhyt kiinnityshuuli. Siinäkin vielä semmoinen kumirengas päällä, jossa ei kyllä kuminen tai muovinen kiristettynä pysy, ensimmäistä ripeää kiihdytystä pidemmälle. Jos nimittäin ei kiinnitä filtterin toista päätä esim runkoon, omalla painollaan irroittaisi putsari itsensä. Eikös Ekun SP:ssä ole sama juttu kun mulla?

Itse sorvautin (ei ollut vielä itsellä sorvia silloin) töissä yhdellä hepulla n. 40 milliset imukartiot, jotka kiinnitetään teräväkärkisillä pidätinruuveilla kaasareihin. Niiden päälle sitten olen kiinnittänyt nippusiteillä PiperCrossin vaahtomuovisuodattimet.
Hyvä pyörä, parempi mieli.

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #6 : Kesäkuu 13, 2008, 15:35:45 ip »
Lainaus käyttäjältä: TunturiTT[/user
kirjoitti: [/b]
Lainaus
[user=255]heikkil]
Mopo-Sportilta matkaan tarttui suuttimien sun muiden pikkuosien kaveriksi Malossin PHBH-yhteensopivat ilmanputsarit. Mopopoikatyyliset eli hieman hempuli työnlaatu ja mm. kromimuovipääty, mutta plussan puolelle juuri tuo PHBH-yhteensopivuus eli asennukseen ei tarvita jatkoholkkeja tai muita viritelmiä, vaan vaahtomuovifilsu istuu kuin nakutettu suoraan kaasarin perään.

Onkohan sulla jotenkin erilainen, esim tuoreempi malli, noista kaasareista, kun mun vastaavissa on hyvin lyhyt kiinnityshuuli. Siinäkin vielä semmoinen kumirengas päällä, jossa ei kyllä kuminen tai muovinen kiristettynä pysy, ensimmäistä ripeää kiihdytystä pidemmälle. Jos nimittäin ei kiinnitä filtterin toista päätä esim runkoon, omalla painollaan irroittaisi putsari itsensä. Eikös Ekun SP:ssä ole sama juttu kun mulla?

Itse sorvautin (ei ollut vielä itsellä sorvia silloin) töissä yhdellä hepulla n. 40 milliset imukartiot, jotka kiinnitetään teräväkärkisillä pidätinruuveilla kaasareihin. Niiden päälle sitten olen kiinnittänyt nippusiteillä PiperCrossin vaahtomuovisuodattimet.
Eivät liene PHBH:t erilaiset; sitä kaulusta tosiaan ei taida olla kuin 6-7 mm, mutta hyvin nuo filtterit silti istuvat. Se kumirengas otetaan kaasarista pois ja filtterin kiinnityskaulus istuu melkein yhtä tiukasti, kuin se rinkula. Vaikea uskoa, että nuo filsut mihinkään tuosta irtoaisivat.

Harmi, kun pyörätalli muuttui Säykistä tänne reuna-Suomeen - ei pääse varastamaan ideoita Psycho-Guzzista livenä... :wink:

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #7 : Kesäkuu 20, 2008, 10:12:05 ap »
Juhannusaaton kunniaksi kaasarit filsuineen paikalleen.

Samalla askartelin uudet ohjauslaakerin haulit paikalleen etupäähän. Jos joku pähkäilee, mistä noita saisi helpolla, niin omani ostin Herttoniemestä Laakeri-Centeristä. 100 kpl:n kuulapussi 9.20 eur (etupäähän menee 22 + 22 kpl) ja kuulan koko 3/16".
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 20, 2008, 10:13:00 ap kirjoittanut heikkil »

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #8 : Kesäkuu 29, 2008, 11:04:54 ap »
Pikkuhiljaa alkaa Monza kasautua... Aluksi kauneusvirheeksi pelkäämäni "tavallisen" V50:n sivukopat istuvatkin teippailun jälkeen mukavasti yleisilmeeseen ja kaukaa katsoen antavat jopa klassista lookkia pyöreydellään (tai sitten se on vain toiveajattelua...).

Enää puolien ja mittaristopiuhojen asentelua, Valpolinin sporttikatteen paikoilleenruuvaus ja sittenhän pikku-Guzzin voi taluttaakin jo katsastuskonttuurille!
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 29, 2008, 13:51:00 ip kirjoittanut heikkil »

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #9 : Kesäkuu 29, 2008, 11:06:07 ap »
... ja tasapuolisuuden nimiin myös oikeanpuolen kuvatus. :wink:

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #10 : Heinäkuu 01, 2008, 09:52:56 ap »
Mallailin pikaiseen katettakin paikoilleen, mutta naku Monza alkaa olla enemmän ja enemmän varteenotettava vaihtoehto...


TunturiTT

  • Viestejä: 11 408
Monza-projekti
« Vastaus #11 : Heinäkuu 01, 2008, 10:58:31 ap »
Hyvältä näyttää!! Nakuna olis tietenkin pyöreän lampun kanssa enämpi kuppilapyörä. Tuolla kokokatteella sitten autobaanaluoti :P

Piru kun tekisi mieli ottaa tuosta sun koko vaatteesta muotti.. Hmm..
Hyvä pyörä, parempi mieli.

Aapo

  • Viestejä: 716
Monza-projekti
« Vastaus #12 : Heinäkuu 02, 2008, 02:07:57 ap »
Olen varttikatteen kannalla. Tuo kuvan kate ei ole koskaan sopinut mun silmään, vissiin liian iso.:P

Myy se TunturiTT:lle!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 02, 2008, 02:09:00 ap kirjoittanut Aapo »

heikkil

  • Viestejä: 136
Monza-projekti
« Vastaus #13 : Heinäkuu 02, 2008, 02:21:52 ap »
Sopiikohan / sopiihan V35/50:n valuvanteen tilalle Floridan / Nevadan pyörännavat? Jos ensi talven projektiksi havittelisi pinnapyöräistä Monzaa.  :-)

Toisaalta koneenkin voisi ihan mielenkiinnosta aukaista ja rungon maalata ja...

 

Ekku

  • Viestejä: 894
Monza-projekti
« Vastaus #14 : Heinäkuu 02, 2008, 03:39:59 ap »
Mulla olis isolohkoon vastaavan mallinen kate, että sitä voi joku mallailla paikalleen jos kiinnostaa...

Painaa kyllä sen verran, että tokkopa sitä pikkulohko jaksaa kovin ripeästi liikutella...:D