Kyllä 2V- ja 4V-nokat ovat ajoitukseltaan ja nostoltaan identtiset, ks alla.
Tunturi TT:ltä ostamallani 2V-nokalla on venttiilinnosto venttiilistä mitattuna 8mm, kuten kaikissa tietolähteissä mainitaan. Kyllä Guzzin veijarit ovat siinä kohtaa säästäneet ja käyttäneet olemassa olevaa akselia, välittämättä jumalattomasta pintapaineesta, joka johtuu jäykemmistä ja vielä tuplajousista per nokka. kaiken lisäksi sitä nostoa on 1,5-2mm turhaa noihin venttiileihin ja kanaviin nähden. Mittaustuloksia löytyy, virtaus ei enää kasva n.6mm:n noston yläpuolella. Se sama akseli on edelleen käytössä mm. pikku-Brevassa.
Aus diesem Nummernsalat zu den 2V-Modellen kann man schon entnehmen, dass die Steuerzeiten aller dieser Modelle identisch sind ( entnommen aus dem Werkstatthandbuch ):
Einlass öffnet 18 Grad vor O.T. schliesst 50 Grad nach U.T.
Auslass öffnet 53 Grad vor U.T. schliesst 15 Grad nach O.T.
Alternativ dazu die Steuerzeiten der 4V-Nockenwelle, ebenfalls entnommen aus dem 4V-Zusatzbuch zum WHB:
Einlass öffnet 18 Grad vor O.T. schliesst 50 Grad nach U.T.
Auslass öffnet 53 Grad vor U.T. schliesst 15 Grad nach O.T.
Legt man nun die Nockenwellen der 2V und 4V nebeneinander und vermisst diese, ergibt sich keinerlei Unterschied ( zumindest habe ich keinen gefunden ).