Hoi
Samaa asiaa mietin itsekkin kun aloitin LM 4:llä ajamisen, vaihtoliikkeen pituus tuntui oudolta kun oli tottunut Kawa H2:n napakkaan lyhyeen liikerataan, mutta muutaman ajokerran jälkeen vaihtaminen tuntui yhtä helpolta kuin Kawassa. Tämä on niitä tottumiskysymyksiä, nykyisin en edes huomaa mitään "outoa" vaihtamisessa, enkä lähtisi missään nimessä muuttamaan alkuperäistä vivustoa.
Kuluneista pallonivelistä aiheutuu kyllä helposti ylimääräistä liikerataa, niiden uusintaa kannattaa harkita.
Tuo on varmasti totta, että vaihtaminen jäykistyy lyhennysoperaation jälkeen ja esim. vapaan löytyminen paikallaan seisoessa voi muuttua tosi hankalaksi.
Alkuperäisiä vaihdepolkimia on tarjolla aika useasti Saksan Ebay:ssä, ei maksane Piikkiössäkään uutena kohtuuttomasti.