Kirjoittaja Aihe: Uutta peliä hankkimassa  (Luettu 11700 kertaa)

Bhill

  • Viestejä: 263
Uutta peliä hankkimassa
« : Joulukuu 27, 2007, 14:29:02 ip »
Kertokaahan nyt viisaammat ja kokeneemmat, kun olen pyörän vaihtoa  suunnitellut. Merkki ei tietenkään ole vaihtumassa, mutta uudempaa ja  ehompaa olen miettinyt.
Eniten kiinnostaa V11 Sport ja V11 Le Mans. Ovat vähän nuorekkaampia ja  muutenkin kiinnostavampia, kuin nuo Calit. Itsekin olen vielä reilusti  (muutaman kuukauden:|) alle 50v.
V11:n tekniikka poikkeaa aika paljon noista Caleista. Onko niiden ominaisuuksissa ja toimintavarmuudessa merkittäviä eroja?
Ajoasentohan on aikalailla erilainen, mutta eikös sillä V11:lla  kuitenkin normaalivauhdilla jaksa vanhempanakin laskea? Kun ei se  Jenkkityylinen astinlautamatkailu oikein kiinnosta.
Onko V11 malleissa joitain tyyppivikoja tai ikäviä ominaisuuksia?
Toisin sanoen kannattaako sellainen laittaa?
V11 Sport

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #1 : Joulukuu 27, 2007, 22:28:18 ip »
Jostain syystä V11:ssä väsyvät kädet ja istumalihakset vähemmän
kuin vertailupyörä Mille GT:ssä. Kyllä sillä 50 -vuotias ajaa 1 000 km
päivässä ihmeemmin rasittumatta.
Kiihtyy ripeämmin ja menee mutkiin kauniimmin kuin Mille GT. On enemmän
kierroskone, isoilla vaihteilla alle 3 000 rpm ajelun voi unohtaa.

Ei niissä taida mitään sen kummempia heikkoja kohtia olla. Avokardaania
ei kannata pestä painepesurilla ja se kannattaa rasvata vähintään
10 000 km välein (vaatii erikoistyökalun). Kytkimellä on aika rikas äänimaailma.
En tiedä, miltä rikkinäinen kytkin kuulostaa.
Käytettyä ostaessa kannattaisi ehkä tinkimismielessä kiinnittää huomiota
esim. seuraaviin: kardaanin väljyys, takaiskarin vuoto, pakokäyrien yhdysputken
väljyys.

Suosittu viritys on uudet äänenvaimentimet ja ilmanputsarin kopan yläosa
pois. Vaatii Power Commanderin asennuksen.

  • Vieras
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #2 : Joulukuu 28, 2007, 08:53:12 ap »
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2008, 09:56:00 ap kirjoittanut Pekka Oulusta »

Bhill

  • Viestejä: 263
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #3 : Joulukuu 28, 2007, 10:29:10 ap »
Sitähän mä vielä mietin, että millaista V11 kyydissä on olla. Viime  kesänä onnistuin saamaan emännän useamman kerran V65:n perätuhdolle.  Tykkäs olla ja siksi ei viitsis paljon huonompaa kyytiä tarjota.
V11 Sport

  • Vieras
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #4 : Joulukuu 28, 2007, 10:47:39 ap »
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2008, 09:57:00 ap kirjoittanut Pekka Oulusta »

Kaijus

  • Viestejä: 805
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #5 : Joulukuu 28, 2007, 13:04:46 ip »
Lainaus käyttäjältä: Bhill
Sitähän mä vielä mietin, että millaista V11 kyydissä on olla. Viime kesänä onnistuin saamaan emännän useamman kerran V65:n perätuhdolle. Tykkäs olla ja siksi ei viitsis paljon huonompaa kyytiä tarjota.

Pekka on varmaan hyvinkin oikeassa. Kokemusta ei meidän perheessä vielä ole, kun tuli tuo LeMans hankittua niin myöhään, että naisväki oli jo talviteloille asettunut, mutta ovat ne jalkatapit niin ylhäällä, etten varttuneempaa rouvashenkilöä kovin mielelläni kyytiin edes houkuttele - k.o. kyytiläisen mitoistahan asia toki riippuu...

V65 jälkeen jo Breva 750:kin on aimo askel eteenpäin ja siinä istuma-asento on ihan aikuismainen. Isolohkoista sitten Breva 850/1100 ja Norge ovat tietty omaa luokkaansa matkustajan mukavuudessa (kuvittelisin).

Ja Californian takapenkillä tykkäisi Elisapettikin istua..

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #6 : Joulukuu 28, 2007, 13:14:57 ip »
http://www.motopalsta.com/vaihto/?uusi=0&id=74433 siitä hyvä corsa, öhlinssit ja kaikki. Ja jätä se v65 emännälle niin ei tarvi miettiä sitä takapenkkiasiaa.:wink:
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #7 : Joulukuu 28, 2007, 13:29:58 ip »
Lieneekö tuo Akonniemen Mikan entinen :cool: ?
Titaniumin kuski

Ikkala

  • Viestejä: 1 823
  • Seinäjoki / Alavus
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #8 : Joulukuu 28, 2007, 13:33:36 ip »
Sehän se on joo.
HD FLSTC -09, BMW R1200RT-14, Honda CB1000R-12 , pannonia T1 250 -62, Kawasaki KMX 125

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #9 : Joulukuu 28, 2007, 17:02:45 ip »
On Turpo pari kertaa istunut Lempparin tarakalla
muutaman kilometrin, mutta eihän se ole tarkoitettu
sellaiseen.
Turpoa kuulemma hirvitti lievästi.

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #10 : Joulukuu 29, 2007, 04:59:29 ap »
Toimintaehdotus:

Ostat Akonniemen V11:n ja rouvalle harjoituspyöräksi
käytetyn Suzukin tai Yamahan 125 4T:n.
Kesällä 2009 ajelettekin jo yhdessä V11:llä ja V65:llä.

MikaA

  • Viestejä: 47
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #11 : Joulukuu 29, 2007, 07:59:44 ap »
Siitä vaan hyvä kulkine ostoon. Muutaman kerran kakspäällä kokeilin tuota, eikä se kyytiläisen mukaan ollut ihan pelkkää nautintoa. Löytyy Guzzilta parempiakin vehkeitä kaksin ajamiseen. Muuten näissä ei ole muita "ominaisuuksia" kun noi edellä mainitut. Tehoa tietenkin voisi olla enemmän.

-MikaA

guzzismo

  • Viestejä: 41
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #12 : Joulukuu 30, 2007, 06:40:27 ap »
Jep, jep, osta pois vaan. Omassa naku-Sportissa ollut hyvin vähän moitittavaa. Tosin ollut ajossa vasta kaksi ajokautta ja kilometrilukema vielä alle 10 tkm. Ehkä harmillisin ominaisuus on käsiin tuleva tärinä, joka esiintyy juuri tuossa 4-5 tuhannen kierroksen kohdalla, puuduttaa kädet pidemmällä ajorupeamalla, tosin vain ohuilla kesähanskoilla. Sanovat, että tuokin ominaisuus poistuu, kun tulee enemmän kilometrejä mittariin. Ajoasento on hyvä, juuri sopivasti painoa käsillä satasen vauhdissa ilman etukatetta. Motarilla joutuu sitten pitämään kiinni vähän tukevammin, joten kovavauhtisessa etenemisessä autobaanalla tuo katettu Lemans on varmasti parempi vaihtoehto. Nakuunkin saa siistin pikkukatteen, mutta on paremman näköinen ilman katetta. Varsinaisista vikakohteista yleisin taisi olla vaihteensiirtovivun palautusjousen katkeileminen, jolloin päälle jäi se vaihde, mikä nyt sattui olemaan pykälässä. Nuo viat on varmaan enemmän ajetuista jo korjattu. Tehoahan moottorissa on aina liian vähän, kun essonbaarin juttuja kuuntelee, noin 100 hevosvoimaa ja neljännestonni näyttää paperilla huonommalta kuin mitä se todellisuudessa on, voimaa tulee vähän niin kuin höyryveturissa ja sitä on riittävästi laajalla alueella. Tuo Power Commander suoristaa melu- ja päästörajoituksista johtuneen, 3-4 tonnin kohdalla olleen vääntökuopan, vaatii siis lisäksi vapaamman hengityksen imu- ja pakopuolelle. Lisää mielipiteitä (ja "ominaisuuksia") löytyy V11lemans.com -palstalta, siellä on myös huolto- ja korjausohjeita.

Bhill

  • Viestejä: 263
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #13 : Joulukuu 31, 2007, 10:25:04 ap »
Löytyykö V11:en merkkikohtaisia perätelineitä topcaselle ja/tai  sivulaukuille vai pitääkö viritellä universaalimalleista? Eihän ne  telineet sen upealle ulkonäölle mitään kaunistuksia ole, mutta...
V11 Sport

Urpo ja Turpo

  • Viestejä: 1 189
Uutta peliä hankkimassa
« Vastaus #14 : Joulukuu 31, 2007, 11:55:30 ap »
Hepco Beckeriltä löytyy ja Piikkiöstä voi ostaa.
Voi myös katsella Saksanmaalta Louisin ja Stein-Dinsen valikoimia.