Kirjoittaja Aihe: Guzzin myynti ´07  (Luettu 12755 kertaa)

  • Vieras
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #15 : Lokakuu 17, 2007, 11:26:30 ap »
Ehkäpä tehdas voisi ottaa esimerkkiä suomalaisista huru-ukoista ja palata samalla juurilleen ahdettujen mopojen valmistajana. Vaikka se pikkulohkoinen mini-griso puhaltimella?

Ja olisihan se ahtaminen omintakeinen tapa ottaa se 150 pollea  uudesta 4v isolohkostakin.

NorgeGTL

  • Viestejä: 817
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #16 : Lokakuu 17, 2007, 23:38:26 ip »
Vierailija kirjoitti:
Lainaus
Joo, pikkulohkon 48 hv on aika vähän.
Suzukin 650-kuutioinen SV:kin kehittää yli 70 hv.
Tehon nosto ei ilmeisesti olisi kovin vaikeaa, mutta ongelmaksi saattaa tulla vaihdelaatikon kestävyys.
Sinänsä Nevadan tehoilla kerkiää varsin hyvin, ei se ajossa Californiasta juuri jää, paitsi huippunopeudessa, mutta esitteessä 48 hv näyttää pahalta.
Ihan oikein. Kysehän ei ole niinkään tosiasiallisesta tehon puutteesta vaan näistä mielikuvajutuista. Käsittääkseni tyypillinen pyörän ensiostaja, varsinkin nuori (=budjetti rahallinen) koettaa saada ostetuksi mahdollisimman edullisesti mahdollisimman tehokkaan pyörän tarvii niitä tehója tai mutta olla pitää. Tehontarve taitaa olla suurin juuri silloin kun pyörällä ei ajeta.
Stelvio ´12 & 650 NTX ´87 ynnä Cali EV ´04 ja naisen Stelvio ´08.
Ex. Norge ´07, Calit ´06 ja ´03 sekä Quota ´99

millegt

  • Viestejä: 598
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #17 : Lokakuu 18, 2007, 01:44:29 ap »
Saksalainen Motorrad lehti vertasi jotain uuttaa japsikyykkää (170 hv) ja sen kolme vuotta vanhaa versiota (145 hv)

Lopputulos oli että kaikissa muissa ajotilanteissa (kadulla ja radalla) paitsi Ringin pitkällä suoralla vanhassa oli enemmän vääntöä käytössä, niin paljon putoo normaali kierroksilla arvot kun huipputeho pitää pumpata ennätykseen

poku

  • Viestejä: 133
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #18 : Lokakuu 18, 2007, 16:37:28 ip »
Taas ruvetaan Guzzia vääntään liikenteeseen ja viimekesä meni uudella  nopealla Jaappanilaisella ja täytyy myöntää, uudet Guzzit ovat  tuuliajolla. Enempää ei uskalla sanoa, mutta gt murisee varmaan jo  jouluna, laskuopin mukaan n5t€ menee ja maailmalla vastaava on jotain  2,5t€, et ei mitään järkee tässäkään.

Peki

  • Viestejä: 155
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #19 : Lokakuu 19, 2007, 03:00:57 ap »
poku kirjoitti:
Lainaus
Taas ruvetaan Guzzia vääntään liikenteeseen ja viimekesä meni uudella  nopealla Jaappanilaisella ja täytyy myöntää, uudet Guzzit ovat  tuuliajolla. Enempää ei uskalla sanoa, mutta gt murisee varmaan jo  jouluna, laskuopin mukaan n5t€ menee ja maailmalla vastaava on jotain  2,5t€, et ei mitään järkee tässäkään.
Jos jostakin päin maailmaa saa hyväkuntoisen GT:n kahteen ja puoleen tonniin, ilmoittakaa ihmeessä minulle. Lupaan ostaa sen heti ja epäröimättä. Kyllä noiden hinnat minun silmiini ovat olleet pikemminkin alkaen 4-5 kiloa. Ne alle kolmen tonnnin mutkarunogt ovat osakasoja, joilla ei tee mitään ilman perusteellista pura ja kokoa -harjoitusta.

poku

  • Viestejä: 133
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #20 : Lokakuu 20, 2007, 15:39:10 ip »
Noku saksassa oli parikin 1.5t€ ja ajokunnossa. Revi siitä. Ennen ma  leimaa joudut upottamaan varmaan kympin. Myymällä saat sitten sen 4,5.

  • Vieras
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #21 : Lokakuu 20, 2007, 18:06:08 ip »
Lainaus käyttäjältä: herrapii
Luin jostain että HD:n omistajilla oli ameriikassa usein Ducati joka tuntui minusta aika erikoiselta koska ovat kovin eri tyyppisiä V2 toki, mutta taitaapa olla siellä monella useita pyöriä tallissaan.
Pitää näin Ducatin omistajana sanoa että on noita HD Sporstereita tullut katsottua ns. kakkospyöräksi. Ideana on saada ns. kaupunki kruiseri, kun taas Ducati on enemmän tarkoitettu mutkateille kovempaan ajoon.

Tuossa on pointtia että Guzzilla pitäisi 750 Brevan lisäksi muitakin halpoja "pikkulohkoja", jolloin saadaan helpommin uutta asiakaspohjaa. Pienestä on helppo siirtyä isompaan ja saada viivan alle uutta tulosta.

  • Vieras
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #22 : Lokakuu 21, 2007, 11:29:22 ap »
No eipä tuo Guzzin myyntitilanne mikään ihme liene. Mallistosta puuttuu kunnon sportti, matkapyörä, kustomi ja kevyen keskisarjan edustaja.

Itse kun olen tykästynyt tuohon kevyeen keskisarjaan niin lähes kaikilta muilta valmistajilta löytyy halvempi, tehokkaampi, parempi ajettava, luotettavampi malli kuin Breva tai Nevada.

Kohtapuoliin Guzziulla ajaa vain valantehnyt Guzzifanaatikkojoukko joka ei halua edes kokeilla muuta.

Ne jotka eivät ole fanaatikkoja ovat voineet kokeilla Guzzia mutta sitten ovat siirtyneet toisiin merkkeihin joissa ei ole ehkä yhtä paljon "henkeä" mutta ei myöskään ominaisuuksia.

Peki

  • Viestejä: 155
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #23 : Lokakuu 22, 2007, 03:55:47 ap »
poku kirjoitti:
Lainaus
Noku saksassa oli parikin 1.5t€ ja ajokunnossa. Revi siitä. Ennen ma  leimaa joudut upottamaan varmaan kympin. Myymällä saat sitten sen 4,5.
En revi. Avainsana oli nääs se "hyväkuntoinen". Ajokuntoiset on sitten erikseen, olihan se minunkin seiskasataseni aikoinaan ostettaessa ajokunnossa. Mitä nyt pytyissä ei ollut yhtään kromipintaa jäljellä, perän stefat päästivät öljyt ulos, etupää oli kiero ja kaikki koneen säädöt kilometrin pielessä. Silti se oli kilpiin saatu, eli katsastusmiehen mielestä ajokunnossa. Eikä siihen nyt ihan kymppiä mennyt, mutta eipä se ma-leima sitten kovin lähellä ollutkaan...

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #24 : Lokakuu 22, 2007, 11:32:40 ap »
Luukas kirjoitti:
Lainaus
No eipä tuo Guzzin myyntitilanne mikään ihme liene. Mallistosta puuttuu kunnon sportti, matkapyörä, kustomi ja kevyen keskisarjan edustaja.


Eiköhän Guzzin ongelma ole lähinnä liian kallis hinta eikä niinkään mallisto.Kunnon sportti toki puuttu kunnes keksivät laittaa sen 8-V grison voimalaitteen uheilullisempaan kokonaisuuteen tai rakentavat kokonaan uuden V4-moottorin . Norge kyllä edustaa matkapyörää parhaimmillaan ja kyllä se bellagio muistuttaa enemmän kustomia kuin mitään muuta vaikka jalkatapit ovatkin melko takana, olihan sen työnimenäkin Custom. Mutta meidän suomalaisten ja makaronimiehen ajatuksen kulku onkin täysin eri maailmasta ja jokaisella meistä on oikeutus omaan mielipiteeseen . 
Titaniumin kuski

Jallu

  • Viestejä: 124
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #25 : Lokakuu 22, 2007, 13:04:53 ip »
"Kohtapuoliin Guzzilla ajaa vain valantehnyt Guzzifanaatikkojoukko joka ei halua edes kokeilla muuta."  :huh:

Minä kyllä ajelen nimenomaan Guzzilla kun olen jo ajellut muilla. En toki kaikilla mutta big single, twin, rivinelonen, rivikolmonen, boxer, v poikittain. Kyllä kaikki ovat omalla tavallan mukavia mutta Guzzissa nyt vaan on se jokin.
Guzzi tekee aivan oikein kun ei lähde mukaan keskiluokkaan joka on niin tiukkaan kilpailtu että se syö pieneltä tehtaalta turhaan voimavaroja. Rakentakoot omanlaisia pyöriä jotka erottuvat massasta. Tusinamiehet ja -naiset ostakoot tusinapyöriä. Guzzi tulee aina pysymään marginaalimerkkinä ja se on minusta hyvä asia.

California

  • Viestejä: 187
  • on the Route 66
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #26 : Lokakuu 22, 2007, 13:41:29 ip »

Samoilla linjoilla Jallun kanssa. Minun mielestä Guzzi on erittäin persoonallinen moottoripyörä jossa on nimenomaan FIILISTÄ! Gutsin vahvuudet ovat vääntävä moottori, ja tunnokuus eli tietää ajavansa moottoripyörällä kun kaasua vääntää. Ne joille hevosvoimatehot ovat moottoripyöräilyssä tärkeintä älkööt ostako Gutsia vaan siihen on tarkotettu japsit, Ducati ja pitkälti myös BMW. Mikäli Gutsi lähtee japsipyörien linjoille luomaan ylitehokkaita, minun makuuni muovisia ja hengettömiä pyöriä, menettää se juuri sen mikä Gutsissa viehättää. Varmaan Gutsi voisi tehdä 600-750 v2 josta lähtee 30 heppaa enemmän kuin nykyisistä pikkulohkoista, mutta Gutsin koneen luonteen vastaisesti moottoristä voisi tulla "ulvova mylläri", josta tehot otetaan väännön kustannuksella. Mikäli gutsi haluaa pitää linjansa pikkulohkoissa, ei se ehkä voi tehdä hirveän tehokasta ja korkeaviritteistä pyörää. Itse pidän Gutsissa juuri siitä, että siinä on maltillinen määrä heppoja ja jokapäiväistä käyttöä ja ajoa ajatellen satsattu paljon tärkeämpään eli käyttöalueen vääntöön ja moottorin mukavaan luonteeseen. Mutta, jokainenhan hankki pyörän tarpeittensa ja halujen mukaan. Itse toivon, että Gutseista ei tulisi ikinä mitään muoviluoteja. Säilyttäkööt Gutsi linjansa hienojen isojen pyörien valmistajana joissa on otettu myös matka-ajo huomioon. Gutsin filosofia moottoripyörän teossa ei ehkä ole kovin mediaseksikäs varsinkin jos ajattelee ensi ostajia, mikä on ongelma myynnin kannalta. Käyttäjän kannalta on kuitenkin hyvä, että Gutsi pysyy marginaalimerkkinä luoden kuitenkin hyviä pyöriä, niin eipähän tule joka kulmassa vastaan samanlaista...

Ps:persoonallisuudesta saa yleensä maksaa 2000e enemmän, but so what...
Moto Guzzi v85tt Centenario
ex.Aprilia 1200 Caponord Rally
ex. Triumph Thunderbird 1600
ex. Moto Guzzi California classic

I.H.

  • Viestejä: 1 264
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #27 : Lokakuu 22, 2007, 14:23:01 ip »
Kyllä joo, on hienoa kuulua vähemmistöön  :D
Titaniumin kuski

Anssi

  • Viestejä: 137
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #28 : Lokakuu 22, 2007, 15:03:01 ip »
... ja paikallisen maahantuojan "Älä tyydy tavalliseen" on mielestäni hyvää brändäystä samassa hengessä :cool:.

Ekku

  • Viestejä: 894
Guzzin myynti ´07
« Vastaus #29 : Lokakuu 23, 2007, 05:04:27 ap »
Jotenkin en usko, että Motoguzzi tulee koskaan tekemään "sporttipyörää" samojen kriteerien mukaan kuin esimerkiksi japsit.

Siinä pelissä kun ei pienen pajan rahkeet riitä, niin mitä sitä suotta edes yrittää, kun lopputuloksena olisi todennäköisesti kehno kopio kalliimmalla hinnalla.

Ei siihen kyllä näillä tuotantomäärillä ole edes tarvettakaan.

Riittäisi kun tekisi vaan pyörän joka on hyvä ajettava ja tehot sinne jonkin matkaa toiselle sadalle. Painoa saa olla, kunhan vaan jarru ja jousituskomponentit on laadukasta kamaa.

Customeista olen vähän jäävi sanomaan, kun niitä en harrasta, mutta kyllä minulle on ainakin jäänyt se käsitys, että M-G:n custom-mallit sisältävät ne ominaisuudet, mitä customistit pyörältä odottavat.

Bonuksena tullee sellaiset ajo-ominaisuudet, mitä ei monen muun valmistajan custom-härpäkkeistä löydy?