Tänä keväänä Guzzin hankkineelta pari kommenttia:
Hankin keväällä ensimmäistä oikeaa moottoripyörääni ja kävin itseni kanssa kädenvääntöä, kun olin löytänyt MP-messuilta mieleiseni pyörän (Breva 750), jota vielä esittelivät fiksun tuntuiset ihmisetkin :wink:, mutta joka oli alkuperäiseen budjettiini nähden kallis (listahinta melkein kaksi kertaa kalliimpi kuin japanilainen "ensipyörä"). Niinpä messujen jälkeen käytiin perheen sisällä erittäin hyviä keskusteluja moottoripyöräilyn olemuksesta ja vaimo rohkaisi tekemään päätöksen fiilispohjalta, kun en aja japanilaisella autollakaan...
Löysin sitten keväämmällä hyvän käytetyn, joka oli enää vähän kalliimpi kuin se vertailupyörä, jota olin harkinnut. Loppujen lopuksi maksoin pari ylimääräistä eurotuhatta siitä, että ajan muutaman vuoden vanhalla Guzzilla enkä sillä uudemmalla japanilaisella. Enkä ole pankkitilillä käyneen kirpaisun jälkeen päivääkään katunut - fiilistelylaji viimeisen päälle. Siitä tässä ainakin minulle on kysymys - ja hyvästä porukasta.
"kohtuuhintainen kohtuutehoinen ensi-guzzi": Onhan meillä Nevada ja pikku-Breva ensiguzzeiksi, kohtuutehoisia ainakin. Kohtuuhinta vaan on suhteellinen käsite. Jos ei ole varma harrastuksen jatkumisesta niin saatavuus eli käytettyjen tarjonta, hinta (ja sen alentuminen), huolto sekä mahdollinen jälleenmyynnin helppous ovat tärkeitä asioita. Näissä on pienten merkkien vaikea kilpailla isojen kanssa.
Vanhempien harrastajien houkuttaminen merkkiin onkin sitten jo salatiedettä.
-Anssi